Timer Remote TR-90, Draadloze Remote, Flash Trigger.

Samen voordelig inkopen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Vraagje over 1,5 jaar geleden aangeschafte phottix, ik wou hem gisteren sinds tijden weer gebruiken maar nu reageert hij de ene keer wel en andere keer niet.

Het groene lampje brand op de ontvanger en op de receiver en hij focust ook (soms) maar als ik door druk neemt de camera geen foto.

Heb al een andere batterij in de ontvanger geprobeerd dan focust hij wel beter maar afdrukken doet ie heel soms.

Iemand nog goede tip? Heb gezien dat de reciever batterij niet vervangen kan worden.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
Segusoda
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 12:20
CONTACTCOLON

Hallo , had een nieuwe gekocht en had ook het probleem , maar het lag aan een kontact van de Flitser die schoon gemaakt en hij deed het .
misschien is dat jou probleem.

gr. Guus
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Segusoda schreefCOLONHallo , had een nieuwe gekocht en had ook het probleem , maar het lag aan een kontact van de Flitser die schoon gemaakt en hij deed het .
misschien is dat jou probleem.

gr. Guus
Hoi guus,

Ben even de weg kwijt maar welk kontact bedoel je? Want mijn remote/afstandsbediening set koppel ik aan de zijkant van de camera (3pins op de 40D) .

Gr. Arnoud
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
Segusoda
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 12:20
CONTACTCOLON

Wingie schreefCOLON
Segusoda schreefCOLONHallo , had een nieuwe gekocht en had ook het probleem , maar het lag aan een kontact van de Flitser die schoon gemaakt en hij deed het .
misschien is dat jou probleem.

gr. Guus
Hoi guus,

Ben even de weg kwijt maar welk kontact bedoel je? Want mijn remote/afstandsbediening set koppel ik aan de zijkant van de camera (3pins op de 40D) .

Gr. Arnoud
:oops: volgens mij zit ik verkeerd dacht dat het de trigger was :?

gr. Guus
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Arnoud, als je deze via het forum gekocht hebt, neem dan even contact met me op, accus@300d.nl

MvG
MvQ
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Zoals beloofd:

REVIEW PHOTTIX ASTER (hotshoe flash trigger)

Sinds 2 weken in bezit van de Phottix Aster, opvolger van de Tetra. Getest met 5D en 430EX.

Wat direct opvalt is het compacte design. Zit goed in elkaar. De trigger en receiver passen goed op de camera. Trigger kan niet vastgezet worden, maar klemt goed in de hotshoe, dus geen probleem. Receiver wordt gevoed door een (dure) CR2 batterij, maar die wordt bijgeleverd (je leest wel eens dat ze via E-bay maar half vol worden aangeleverd, dus voor de zekerheid doorgemeten, deze zit boven de 3V, dus prima).

Als je de flitser op de receiver op tafel zet valt ie om, maar de kop 360 graden draaien lost dat probleem op. Nadeel is dat je display dan aan de verkeerde kant zit. Merkwaardige ontwerpkeuze, maar het werkt dus wel.

Er kan gekozen worden uit 4 kanalen. De trigger kan ook op stand "all" gezet worden, waarmee alle kanalen aangestuurd worden (voor gebruik bij meerdere flitsers). Aansturing via Wireless of light. Ik heb getest op wireless.

Flitsen doet ie in elk geval altijd. Ik heb een paar honderd tests gedaan, maar kan me niet herinneren dat hij niet af ging. Heerlijk om off shoe te flitsen zonder kabel, wel even wennen aan het handmatig instellen.

De sync speed had ik iets hoger verwacht, was wat teleurgesteld na de eerste test. Na een nieuwe test viel het resultaat me eigenlijk weer mee (wel op ander kanaal getest). Bij 1/200 is er met mijn combinatie altijd een zwarte band te zien onderin (plm 5-10% van het beeld). Overigens zijn deze foto's na croppen wel bruikbaar. In de bijna alle gevallen gaat het goed bij 1/160. Soms toch nog een zwarte band in beeld, maar zelden. Bij 1/125 (nagenoeg) foutloos.

Wat mij betreft een prima waar voor mijn geld. Compact ontwerp, betrouwbaar en op 1/160 goed bruikbaar.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Wingie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 21:32
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

MvQ schreefCOLONArnoud, als je deze via het forum gekocht hebt, neem dan even contact met me op, accus@300d.nl

MvG
MvQ
Martijn, dank voor de super ondersteuning en het oplossen van mijn probleem. Jij weet wat klant tevredenheid is.
I'm new in this line of business, so spare me ;-)
Canon 7D / 15-85 / 70-200 IS / 10-22 / Sigma 150-500 / 50 F1.8, Grip en andere hulpmiddelen
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLON.....Flitsen doet ie in elk geval altijd. Ik heb een paar honderd tests gedaan, maar kan me niet herinneren dat hij niet af ging. Heerlijk om off shoe te flitsen zonder kabel, wel even wennen aan het handmatig instellen.
De sync speed had ik iets hoger verwacht, was wat teleurgesteld na de eerste test. Na een nieuwe test viel het resultaat me eigenlijk weer mee (wel op ander kanaal getest). Bij 1/200 is er met mijn combinatie altijd een zwarte band te zien onderin (plm 5-10% van het beeld). Overigens zijn deze foto's na croppen wel bruikbaar. In de bijna alle gevallen gaat het goed bij 1/160. Soms toch nog een zwarte band in beeld, maar zelden. Bij 1/125 (nagenoeg) foutloos.
@Martijn; dank voor de snelle levering!!

@Knoet,
ik heb de aster ook zojuist ontvangen. Ik ben er al wat mee aan het prutsen geweest, maar ik kom er nog niet echt uit.... Kun je globaal vertellen wat en hoe je e.e.a. handmatig ingesteld hebt? Ik heb een 40D en een 430EX II. Ik heb al op M, Av, Tv, P geprobeerd. Kom er niet uit..
Zit er verschil tussen de 4 kanalen? De flitser overblicht bijna altijd. Ik heb volgens mij alles juist aangesloten. Er zitten nog wel een paar snoertjes bij. Moet ik daar ook nog wat mee?
Als ik de interne flitser de 430EX aanstuur dmv 'licht' heb ik het idee dat de flitser alleen een pre-flash geeft en niet de foto belicht. Ik sluit dan wel het kabeltje aan om de flitsschoen op de camera vrij te houden (omdat die omhoog komt)
Misschien heb je zo een idee wat ik fout doe :? Of iemand anders??
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

dat handmatig zit hem vooral in de flitser: geen ETTL, dus camera en flitser houden geen rekening met elkaar.

Flitser én camera op handmatig zetten en de sterkte van de flitser instellen.

Ben zelf gaan experimenteren (maar nog niet klaar) met camera op M, 1/125, f8 en met flitssterkte varieren.... Dan ging het om de flitser als hoofdlicht, bij invulflits zou ik de camera op Av zetten.

Maar stel je vraag anders eens als topic, ik ben zeker nog geen strobist expert....
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

knoet schreefCOLONMaar stel je vraag anders eens als topic, ik ben zeker nog geen strobist expert....
Dat ga ik even doen! thanx anayway
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

Timer Remote besteld.
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

En ontvangen!
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Gheghe... aan de posttijden te zien letterijk binnen 24 uur ;-) (bijna binnen 22 uur)

MvG
MvQ
ruud351
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2009 10:54
WoonplaatsCOLON Burgum

Haha, eigenlijk nog sneller want ik moest m eerst uitpakken en testen natuurlijk.
Op deze manier (net als altijd overigens) is het prettig zakendoen met Martijn!!
MGH
BerichtenCOLON 0
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2010 06:58

Pas lid geworden, zag ik dit staan.
Goede uitleg gekregen maar ook over andere dingen.
Geweldige snelle e-mail uitwisseling, vandaag bestelling gedaan.
Top Martijn!
MGH
BerichtenCOLON 0
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2010 06:58

[quote="MGH"]Pas lid geworden, zag ik dit staan.
Goede uitleg gekregen maar ook over andere dingen.
Geweldige snelle e-mail uitwisseling, vandaag bestelling gedaan.
Top Martijn![/quote]

Vandaag 12 okt om 10:35 afgeleverd!
- Bestelling
+ pen en kaartje AQ4u
Vanavond meteen testen.
Helemaal geweldig, super snel, geweldig goede e-mail wisseling en afhandeling afgelopen weekend.
Waarbij de tijd wordt genomen.
Echt een aanrader.

Bedankt MvQ!
groet,
Marc
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

EOS-Prijs timer remote is inmiddels gedaald naar € 25,- incl.

Zie: http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=751" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar