Hoekzoeker 1,25x 2,5x direct leverbaar

Samen voordelig inkopen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Digilike schreefCOLONIk neem aan dat deze hoekzoeker ook op de EOS 400D past?
Hoi,

Ik heb net van de week mijn hoekzoeker (1x - 2x) gekregen. Er zitten een aantal koppelstukjes bij, en met één daarvan past de hoekzoeker erg goed op de 400D.
Zelf heb ik het koppelstukje vastgelijmd aan de hoekzoeker, opdat ik het niet kwijtraak.
De hoekzoeker zit er strak op, ongeveer net zo strak als het normale rubberenframe dat op de 400D zit.
Je moet natuurlijk wel eerst dit rubberen frame eraf halen, en vervangen door de hoekzoeker. De hoekzoeker eraf halen, gaat net zo als het rubberen frame eraf halen; met een beetje kracht.
De hoekzoeker valt er zeker niet af hoor, daarvoor zit het te goed vast; lekker strak, maar niet te.

't Is een prachtig ding, ik ben er erg blij mee :D
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ah dankjewel! Ik ga die zeker aanschaffen!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

Ook besteld en binnen 2 weken binnen..

Prima geregeld..
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Update: de 1x 2x Hoekzoeker is inmiddels een 1x 2,5x variant geworden.
Zelfde prijs.

MvG
MvQ
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Ik overweeg ook om zo'n hoekzoeker te bestellen.
1) Maar wat is slimmer, met of zonder zoom?
(Ik zal haar voornamelijk gebruiken voor macro fotografie)

Momenteel heb ik ook een optie op een 2e handsje van Canon,
maar daar ontbreekt het opzetstukje van en ik weet nog steeds
niet of dat ding bruikbaar is op de 400D aangezien het een "A2" is.

2) Deze seagull past wel op de 400D neem ik aan?
3) Hoe werkt de bestel (en betaal) procedure?
4) Moet een eventuele bestelling voor een bepaalde datum plaatsvinden of kan de zoeker op elk moment besteld worden?
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Erik Mulder schreefCOLONIk overweeg ook om zo'n hoekzoeker te bestellen.
1) Maar wat is slimmer, met of zonder zoom?
(Ik zal haar voornamelijk gebruiken voor macro fotografie)

Momenteel heb ik ook een optie op een 2e handsje van Canon,
maar daar ontbreekt het opzetstukje van en ik weet nog steeds
niet of dat ding bruikbaar is op de 400D aangezien het een "A2" is.

2) Deze seagull past wel op de 400D neem ik aan?
?
Hoi Erik,

Gezien het prijsverschil is de 'met zoom' variant echt een aanrader. Wat er gebeurt is dat je net even preciezer door de zoeker kunt kijken naar bijvoorbeeld je scherpstelpunt. Je vertelt zelf al dat je macro gaat doen, dan is een vergroting super handig, want bij macro moet je wel eens handmatig focussen.

Hij past heel goed op de 400 D, via de meegeleverde koppelstukjes.
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Erik Mulder schreefCOLON 3) Hoe werkt de bestel (en betaal) procedure?
4) Moet een eventuele bestelling voor een bepaalde datum plaatsvinden of kan de zoeker op elk moment besteld worden?
3. Bij interesse even mailen naar accus@300d.nl voor de procedure.
4. Er is inmiddels een direct lijntje naar china dus er kan tat besteld worden. Levertijd na bestelling ong. 2 weken.

MvG
MvQ
Gebruikers-avatar
Henkjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 15:06
WoonplaatsCOLON dorp in Drenthe

Gisteren de postbode aan de deur met een "cadeautje" uit Hongkong.
de hoekzoeker ziet er goed uit. Met de bril op heb ik bij normaal gebruik van de 30D geen probleem, echter met de hoekzoeker er op moet de bril af.

Nog bedankt Martijn!
[size=75]Canon 30D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon 50mm f/1.4 | Canon 100mm f/2.8 macro [/size]
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Waarom moet de bril af? Als je aan het lange uiteinde draait kun je hem scherpstellen, net zoals je dat bij een verrekijker moet doen.
Gebruikers-avatar
Henkjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 15:06
WoonplaatsCOLON dorp in Drenthe

Evert Veldhuis schreefCOLONWaarom moet de bril af? Als je aan het lange uiteinde draait kun je hem scherpstellen, net zoals je dat bij een verrekijker moet doen.
Dat weet ik, maar met bril krijg ik alleen een stukje in het midden scherp, en dat kijkt niet echt lekker.
Ik denk dat, met bril, mijn oog er te ver af is. Met Verrekijkers heb ik hetzelfde probleem. Ik heb een multifocale bril, en misschien is dat ook wel het probleem, want met de hoekzoeker kijk je het meest door de onderkant van de bril, wat voor dichtbij is. Verder werkt de hoekzoeker prima.
[size=75]Canon 30D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon 50mm f/1.4 | Canon 100mm f/2.8 macro [/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De hoekzoeker is heerlijk voor brildragers. Vanwege de oogcorrectie kun je ook eens zonder bril fotograferen. Geeft toch wel een veel beter beeld.
(die oogcorrectie is heel wat anders, dan op de camera: zelfs met -7 kun je nog corrigeren!)
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Vanaf heden alleen nog maar verkrijg baar in de 1x / 2,5x variant (€ 70,- incl. EOS-Euro).

Mvg
MvQ
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

MvQ schreefCOLONVanaf heden alleen nog maar verkrijg baar in de 1x / 2,5x variant (€ 70,- incl. EOS-Euro).

Mvg
MvQ
Hij staat op de eerste plaats op mijn verlanglijstje.
Moet even de "spaarvarken" aanvullen want "het konijn" heeft een (overigens goedaardige) "aanslag" gepleegd op het varkentje.
Tot wanneer loopt deze inkoopactie trouwens :roll:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

De hoekzoekers zijn 'altijd' te bestellen. Echter dus ook altijd levertijd (levering op bestelling).

MvG
MvQ
Gebruikers-avatar
Glenfiddich
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2006 11:19
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Heb mijn hoekzoeker afgelopen weekend besteld (met twee accu's, die overigens al geleverd zijn. Snelle actie MvQ)

Ik kan niet wachten tot de hoekzoeker binnen is en ik er mee aan de slag kan.

Groetjes
Mark
[size=75]Canon EOS 350D / Sigma 17-70 F2.8 / Canon 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] / Canon EF-S 18-55 / Canon EF 75-300 /
Canon EF 50mm/1.8 II / BG-E3 grip / Studioflitsers: 2xVS200 en 1x VS300[/size]
www.verhaegonline.nl
techdokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Hoeksewaard
CONTACTCOLON

Zag net deze topic. Hierbij mijn 2-cent.
Ik heb ook de seagull hoekzoeker (1×/2×) in bezit en hij bevalt erg goed.
Kleine minpuntjes :cry: : 1) als je naar 2× vergroting gaat, moet je de zoeker weer opnieuw bij/scherpstellen, en 2) als je de hoekzoeker verdraait dan is het zoekerbeeld ook gedraaid (als je de hoekzoeker zeg 45° verdraait dan is de hoek tussen jou en de camera ook 45°, ipv dat je nog steeds recht achter de camera staat) (capri? :wink: )
Maar verder een wereldding, geen spijt van.

Ik heb de hoekzoeker voor 75 euro incl. verzendkosten (en het was nog aangetekend ook) besteld bij www.fotoshopaalten.nl, en binnen 2 dagen in huis. Volgens mij betaald via iDeal.

PS. ben alleen een tevreden klant van fotoshopaalten, meer niet. :lol:
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

techdokker schreefCOLON....Kleine minpuntjes ....2) als je de hoekzoeker verdraait dan is het zoekerbeeld ook gedraaid (als je de hoekzoeker zeg 45° verdraait dan is de hoek tussen jou en de camera ook 45°, ipv dat je nog steeds recht achter de camera staat) ......
is dat niet juist het doel van een hoekzoeker?
techdokker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2007 19:38
WoonplaatsCOLON Hoeksewaard
CONTACTCOLON

eos4all schreefCOLON
techdokker schreefCOLON....Kleine minpuntjes ....2) als je de hoekzoeker verdraait dan is het zoekerbeeld ook gedraaid (als je de hoekzoeker zeg 45° verdraait dan is de hoek tussen jou en de camera ook 45°, ipv dat je nog steeds recht achter de camera staat) ......
is dat niet juist het doel van een hoekzoeker?
Okay, misschien niet helemaal duidelijk uit de verf gekomen. Laat in nog eens een poging wagen.
De hoekzoeker staat recht naar boven. Dan is de bovenkant van het beeld (wat je in de zoeker ziet) parallel aan de achterkant van de camera. Verdraai de hoekzoeker zeg 45° naar de bijvoorbeeld de linker kant dan is de hoek (in het horizontale vlak) tussen de bovenkant van het beeld en de achterkant van de camera ook gedraaid.
(Heb hier geen mogelijkheid voor een schetsje.)


techdokker
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

MvQ schreefCOLONVanaf heden alleen nog maar verkrijg baar in de 1x / 2,5x variant (€ 70,- incl. EOS-Euro).
Ik overweeg er eentje te bestellen.
Er is echter nog één ding onduidelijk voor me. Zijn er nu twee uitvoeringen, eentje van 1x vergroting en een zom-versie tot 2,5x vergroting? Of is er maar één met een vergroting van 1x tot 2,5x vergroting?

Bedankt,
Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
MvQ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2005 14:15
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Er is vanaf heden nog maar 1 variant beschikbaar. Deze heeft een 1x (dus geen zoom) en 2,5x zoom instelling. Prijs is 70 euro incl.

MvG
MvQ
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar