Niet veel meer te spotten

Maak hier je (vliegtuig)spotters afspraken. Meld hier ook verwachte speciale kisten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Vanmiddag na mijn werk even gespot in vijfhuizen.
Sta ik in Vijfhuizen op de eerste rontonde, komt er een agent ( in zo’n witte touareg ) naar mij om te zeggen dat ik er niet mag parkeren. :evil:
Ik zeg ik sta toch niet op een kruis of zo, nee zegt de agent u mag hier helemaal niet meer parkeren, en dat geld ook voor de volgende rontonde naast de echte spottersplaats.
En ook geld er een parkeerverbod in de boesingheliede dat is de overkant van de ijweg ( polderbaan ) waar je in de ochtend zo goed staat ivm de zon
De parkeerborden zijn vorige week geplaatst, en ze gaan het over twee á drie weken echt aan pakken wie er dan nog parkeerd, krijgt een bon van € 90. :twisted:
Ik zei vorig jaar was het nog € 60, de agent zei, ja alles gaat omhoog.
Dus mochten jullie gaan spotten in de boesingheliede dan moet je de auto kwijt zien te raken aan de oude schiphol weg, zelf heb ik een vouwfiets. :wink:
Dus blijft er maar één spottersplaats bereikbaar met de auto, en dat is in Vijfhuizen, nou van deze plek wordt je niet vrolijk.
Gr Aad.
Ps de agent zelf was erg vriendelijk, en begreep dat het voor ons best wel kl-te is dat de plaatsten één voor één verdwijnen.
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Pfff mooi balen dan. Ik had mezelf nog wel voorgenomen om met mooi weer meer naar Schiphol te gaan.....verspilde moeite als je nergens meer mag staan :(.

Dan maar geen 100-400 kopen ;) hahaha.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Dennis-010- schreefCOLONPfff mooi balen dan. Ik had mezelf nog wel voorgenomen om met mooi weer meer naar Schiphol te gaan.....verspilde moeite als je nergens meer mag staan :(.

Dan maar geen 100-400 kopen ;) hahaha.
Hey Dennis,

Je mag er wel staan maar het wordt erg ver lopen met je spullen. :wink:
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Dan word het een nieuwe mini-fiets ipv lens hahaha.

De plek waar ik jou heb gesproken mag je dus ook niet meer parkeren als ik het goed begrijp? Das juist een super goeie plek waar je ook nog normaal je wagen kwijt kon.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Dennis-010- schreefCOLONDan word het een nieuwe mini-fiets ipv lens hahaha.

De plek waar ik jou heb gesproken mag je dus ook niet meer parkeren als ik het goed begrijp? Das juist een super goeie plek waar je ook nog normaal je wagen kwijt kon.

Idd deze plek mag je ook niet meer parkeren, nou je weet hoever het dan lopen wordt vanaf de oude schiphol weg :wink:
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeeeetje mina... Da's 'n dikke 5 kilometer vanaf de andere kant :S.

Is er op de IJweg (aan de kant van B-liede) geen boer die voor 'n sixpack Heineken wat auto's kwijt kan? Zitten zat van dat soort lui aan die weg, volgens mij.

Ben overigens benieuwd hoe dat nu langs de Kaagbaan, bij die parallelparkeervakken (driedubbele woordwaarde :P), wordt. Ze zullen mensen daar ook wel gaan weren :S :(.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ja Bram en als je niet luisterd dan krijg je dit.
Ook deze foto is van deze middag.
Wordt er erg gevaarlijk :lol: :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158999[/img]
Rene Br.

@ Aad1

dat wordt spotten met een kogelvrij vest............

Mar BTW....er is op deze manier toch geen zak meer aan !

Ben er het laatst zo n 6 maand geleden geweest..
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

@ Aad :lol:. Maar dan kunnen we aanklagen voor publieke geweldpleging of zo :P.

@ Rene: Het is hier ook al weer 'n hele tijd geleden, voornamelijk door drukte, maar ik zal op ATCBox hier 'ns 'n draadje over openen. Martijn weet vast hoe het op de andere 10.000 plekken geregeld is :P.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
nustyR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 09 Feb 2005 20:10
WoonplaatsCOLON Capelle aan de IJssel
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLON@ Aad :lol:. Maar dan kunnen we aanklagen voor publieke geweldpleging of zo :P.

@ Rene: Het is hier ook al weer 'n hele tijd geleden, voornamelijk door drukte, maar ik zal op ATCBox hier 'ns 'n draadje over openen. Martijn weet vast hoe het op de andere 10.000 plekken geregeld is :P.
Martijn spaart toch maar door voor een 800 :D :idea:

Als de IJweg aan de oostzijde niet meer toegankelijk is is dat heel erg slecht nieuws, aan de westzijde is het gewoon een stukje extra lopen. Gelukkig zijn er nog genoeg plekken over, hoe meer plekken ze afsluiten hoe creatiever wij worden :wink:
P.S. Ik heb standaard een ligfiets en een regenpak in mijn busje :idea:
http://www.flickr.com/photos/nustyR

50D+Grip, 5Dmk1+Grip, Sigma 12-24, Canons: 50 F1.8, 24-105, 70-200 F/2.8, 180macro, 100-400, 500 F4, 1.4xTC ,580EX
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Dat wordt dan 2 hobby's combineren.
Op de fiets naar Schiphol.
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

SCHIPHOL - De marechaussee heeft maandag op Schiphol een 30-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden omdat hij een geladen pistool bij zich droeg. Dat meldde de marechaussee dinsdag. Twee andere mannen (24 en 26 jaar) zijn eveneens aangehouden.
De drie mannen bevonden zich maandagmiddag in het winkelgebied van Schiphol. Omdat zij zich verdacht gedroegen, besloot de politiedienst op de luchthaven de drie met beveiligingcamera's en een speciaal observatieteam te volgen.
Toen marechaussees in burger de drie onderwierpen aan een controle, werd bij één van hen het geladen vuurwapen aangetroffen. De man had het pistool opgeborgen in zijn binnenzak. Alle drie de verdachten zijn daarop gearresteerd. De man bij wie het wapen is gevonden, zit nog vast. De andere twee zijn in inmiddels in vrijheid gesteld.

Volgens een woordvoerder is het signaleren en onderscheppen van de gewapende man een vrucht van het onlangs vernieuwde cameratoezicht op Schiphol. Een nieuwe ruimte hiervoor biedt speciaal opgeleide marechaussees de mogelijkheid om cruciale plekken op het vliegveld voortdurend, 24 uur per dag, in de gaten te houden.
Bron: De Telegraaf
Gebruikers-avatar
Connector
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 00:17
WoonplaatsCOLON Polderbaan

En dan nog 1 berichtje waar ik wél vrolijk van werd:
De Telegraaf schreefCOLON SCHIPHOL - De aanleg van een geluidswal langs de Polderbaan bij Schiphol gaat niet door. De luchthaven heeft het project afgeblazen, omdat de veiligheid niet gegarandeerd is, zo heeft een woordvoerster woensdag bevestigd.
Schiphol heeft samen met de gemeente Haarlemmermeer en bewoners gewerkt aan een oplossing voor het grondlawaai van de Polderbaan, dat vooral in Hoofddorp-Noord veel overlast veroorzaakt. Uit een ontwerpwedstrijd kwam een ruim twee kilometer lang tentdoek langs de Polderbaan als winnende oplossing uit de bus. Die zogeheten ecobarrier zou 7 decibel geluid kunnen tegenhouden.
Uit nadere onderzoeken is gebleken dat de ecobarrier niet veilig genoeg is, liet Schiphol weten. De luchthaven wil met de gemeente en bewoners praten over een andere oplossing om het grondlawaai van startende vliegtuigen op de Polderbaan te bestrijden.
Bron: De Telegraaf
Groetjes Ron
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Had ik ook al voorbij zien komen. Maar dat was sowieso 'n heel raar plan. Ik kijk er in ieder geval niet van op dat het niet doorgaat.

Het is dat ik morgen 'n toets scheikunde heb, maar ik ben geneigd om één van de instanties daar 'ns te mailen welke plaatsen (a.d.h.v. Scramble-guide) nog toegankelijk zijn met de auto. Anders toch maar eens Marktplaats afstruinen voor een vouwfiets-achtig iets.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Begrijp ik nu goed dat je alleen nog mag parkeren op de officiële spottersplaats ( grote parkeerplaats )en dus niet meer aan de overzijde?
( Ik ben er niet heel bekend )
Als je toch wat platen wil maken aan de overzijde; waar kan je dan het best gaan parkeren en de rest fietsen? Wel handig als ik zoiets even van te voren weet zodat ik niet lachend de auto meeneem en een prent riskeer! :D
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Daar lijkt het wel op. Ik zou dan daar ook parkeren en je fiets achterin (Vivaro, toch?) gooien. Je kunt dan het fietspad uit en de baan op die manier rond. Andere optie is dat je 'm in Boesingheliede zet en de IJweg richting rotonde uitfietst. En nogmaals: misschien kun je 'm ook wel even bij 'n boer kwijt of op een van die bedrijventerreinen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Nou, voor diegene die dan nog een vouwfiets zoeken, ik heb er nog
wel 1 over en in de weg staan in de schuur, kwestie van 2 nieuwe
buiten-en-binnenbanden en je bent klaar :wink:
Zitten 2 of 3 versnellingen op en is redelijk tot zeer kompakt,
kosten: de brandstof die je nodig hebt om hem op te komen halen
dus gratis :idea:
uiteraard kan ik er een paar foto's van maken.
mischien dat dat de pijn wat verzacht :wink:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Rene Br.

Hahahah...waar woon je op de Veluwe ? Is nogal uitgestrekt, en terugfietsen naar 8016 zou een heel eind kunnen zijn... :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik maar in de snorfiets/scooter verhuur ga :wink: :lol:

Wie weet wat het opleverd, kan ik weer wat spul aanschaffen :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Inderdaad een Vivaro...Een fiets past er makkelijk in ( 8) ) ..komt goed!
Alleen nog even afwachten wie er gaat mee fietsen en wanneer?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar