Een late middag bij schiphol

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Wat ik met vliegtuigen heb is dat ik er mee vlieg op een flightsimulator. Daarvoor gebruik ik het programma FsX.

Verder is het voor mij meer een fotografische uitdaging dan die ene speciale kist. Ik zoek het meer in het "hoe leg ik dat eens leuk vast."

Het was een late namiddag en vooral flink somber weer met veel wind.
1.

43383

Close-up van een 747.

2.

43384

3.

43385

4.

43386

5.

43387

6.

43388

7.

43389

Een dagje later heb ik zelf nog een goede virtuele landing gemaakt op deze baan.

Met vriendelijke groet,

Frans
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Vooral de eerste vind ik wel apart, is weer eens wat anders dan de "standaard vliegtuig-plaat". De andere zijn wat gewoner en ik vind ze een beetje flets, maar dat kan door het weer en het (gebrek aan) licht komen.
Overigens: voor het gebruikte aantal mm's in combinatie met de vrij lange sluitertijden vind ik het keurige scherpe foto's.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

AvanO,

Bedankt voor je opmerkingen. Ze zijn inderdaad wat flets. Daar heb je gelijk in. Persoonlijk heb ik nog moeite met de juiste hoeveelheid contrast aanbrengen. Wat de lange sluitertijden betreft. Het waren vooral panning foto's. Om het juiste fotomoment te pakken ging ik alvast in de juiste richting staan. Door over de onderrug te draaien(geen gezonde beweging!) de kist in het vizier te houden kwam ik vanzelf in de goede houding uit en kon op die manier ontspannen de foto maken. Tipje van de sluier;-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar