Luchtmachtdagen Volkel 2013
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- stationschef
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 354
- GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
- WoonplaatsCOLON Vorden
Ik had dezelfde gedachte als Zweuds. Niet mijn ding maar hele mooie plaatjes. Petje af. Op sommige zie je de chauffeur gewoon zitten.
Gr. Rob
Gr. Rob
- Superkiwi
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 944
- GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
- WoonplaatsCOLON Woensdrecht
- CONTACTCOLON
Mag ik vragen op welke stand je geschoten hebt?
Ik kan het niet echt uit de foto's halen, omdat iso, sluitertijd en diagragma echt op iedere foto verschillen.
Ik heb ook wat foto's met "vergelijkbare" instellingen, iso 320, 1/1000e, 7.1, en die waren zwaar overbelicht.
Jij schiet sommige platen op iso 640 bij 1/800e op 7.1 en ze zien er prima uit.
Doe ik iets verkeerd?
Groet,
Danny
Ik kan het niet echt uit de foto's halen, omdat iso, sluitertijd en diagragma echt op iedere foto verschillen.
Ik heb ook wat foto's met "vergelijkbare" instellingen, iso 320, 1/1000e, 7.1, en die waren zwaar overbelicht.
Jij schiet sommige platen op iso 640 bij 1/800e op 7.1 en ze zien er prima uit.
Doe ik iets verkeerd?
Groet,
Danny
Kiwi says hi!
- Charlie.P
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 451
- GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
- WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
- CONTACTCOLON
@stationchef en Simpy, dank je.
@Danny, de meeste foto's zijn geschoten in Av, diafragma voorkeuze. Enkele propellervliegtuigen zijn in Tv geschoten.
Ik zag dat jij je foto's op de M-stand gemaakt had, dan moet je wel erg snel corrigeren als het vliegtuig voor de wolken zit of ineens voor een blauwe lucht, of als de zon er ineens is of net achter de wolken verdwijnt....
Alle foto's die ik maak zijn gemaakt in RAW, en daarna bewerkt in Lightroom. De meeste foto's zijn ook bijna een stop overbelicht, waardoor ik dus al wat meer licht vang in de donkere delen.
Ik zag ook dat je gekozen hebt voor spotmeting, als je dan net op het donkerste plekje van het vliegtuig zit en je gaat daarna snel corrigeren, dan .....
Ik schiet eigenlijk alleen op M als ik in een sporthal fotografeer, want daar veranderd het licht niet.
@Danny, de meeste foto's zijn geschoten in Av, diafragma voorkeuze. Enkele propellervliegtuigen zijn in Tv geschoten.
Ik zag dat jij je foto's op de M-stand gemaakt had, dan moet je wel erg snel corrigeren als het vliegtuig voor de wolken zit of ineens voor een blauwe lucht, of als de zon er ineens is of net achter de wolken verdwijnt....
Alle foto's die ik maak zijn gemaakt in RAW, en daarna bewerkt in Lightroom. De meeste foto's zijn ook bijna een stop overbelicht, waardoor ik dus al wat meer licht vang in de donkere delen.
Ik zag ook dat je gekozen hebt voor spotmeting, als je dan net op het donkerste plekje van het vliegtuig zit en je gaat daarna snel corrigeren, dan .....
Ik schiet eigenlijk alleen op M als ik in een sporthal fotografeer, want daar veranderd het licht niet.
Groeten, Karel
_________________
Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
_________________
Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
- Jerenes
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1352
- GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
- WoonplaatsCOLON Lochristi, België
Zodeknetter foto 3 van de c130 met flares... Daar kan ik nu eens op kwijlen zie... prachtige foto!!!
Jeroen
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender