Luchtmachtdagen Volkel 2013

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Dankjewel voor de uitleg! Ik zie het wel eens vaker en vraag me dan af hoe dat komt. En hoe je het kan verhelpen.
Gebruikers-avatar
stationschef
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 354
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2009 11:09
WoonplaatsCOLON Vorden

Ik had dezelfde gedachte als Zweuds. Niet mijn ding maar hele mooie plaatjes. Petje af. Op sommige zie je de chauffeur gewoon zitten.
Gr. Rob
Gebruikers-avatar
Simpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2007 21:17
WoonplaatsCOLON Nootdorp

Hele mooi serie, ik blijf ze bekijken :)
Canon 5D mark III| Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM| Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM| Extender 1.4x III |Lowepro Slingshot 300aw
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Mag ik vragen op welke stand je geschoten hebt?
Ik kan het niet echt uit de foto's halen, omdat iso, sluitertijd en diagragma echt op iedere foto verschillen.

Ik heb ook wat foto's met "vergelijkbare" instellingen, iso 320, 1/1000e, 7.1, en die waren zwaar overbelicht.
Jij schiet sommige platen op iso 640 bij 1/800e op 7.1 en ze zien er prima uit.
Doe ik iets verkeerd?

Groet,
Danny
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

@stationchef en Simpy, dank je.

@Danny, de meeste foto's zijn geschoten in Av, diafragma voorkeuze. Enkele propellervliegtuigen zijn in Tv geschoten.
Ik zag dat jij je foto's op de M-stand gemaakt had, dan moet je wel erg snel corrigeren als het vliegtuig voor de wolken zit of ineens voor een blauwe lucht, of als de zon er ineens is of net achter de wolken verdwijnt....
Alle foto's die ik maak zijn gemaakt in RAW, en daarna bewerkt in Lightroom. De meeste foto's zijn ook bijna een stop overbelicht, waardoor ik dus al wat meer licht vang in de donkere delen.
Ik zag ook dat je gekozen hebt voor spotmeting, als je dan net op het donkerste plekje van het vliegtuig zit en je gaat daarna snel corrigeren, dan .....
Ik schiet eigenlijk alleen op M als ik in een sporthal fotografeer, want daar veranderd het licht niet.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Zodeknetter foto 3 van de c130 met flares... Daar kan ik nu eens op kwijlen zie... prachtige foto!!!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar