wezen spotten op de polderbaan bij schiphol 18 mei 2013

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Nicole30

38054

38053

38052

38051

Jasper B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2011 14:45

Mijn eerste tip zou zijn : probeer de horizon recht te houden/zetten. Dit kan erg eenvoudig in Lightroom.

Verder:

Foto 4. Ik mis hier een deel van de vleugel
Foto 3. zou ik persoonlijk wat krapper kaderen om zo meer de aandacht naar het vliegtuig te leiden
Foto 2. Probeer het vliegtuig op ongeveer 1/3 van de foto te zetten (regel van derden). Meer lucht/gras maakt de foto denk ik wat aantrekkelijker.
Foto 1. Is kwa compositie goed.................. vind ik.

En wat betreft de kleuren........ hmmmmmmmmmmmm.............. ik kan er niet echt de vinger op leggen........... misschien dat andere forum leden hier wat tips op kunnen geven

Let wel: dit is mijn mening/advies. Erg subjectief dus. Overigens blijven vliegtuigen altijd indrukwekkend om naar te kijken.
50D, 50mm F1.8 II, 70-200 F2.8L IS USM II, , 580 EXII
Nicole30

bedankt voor de tips jasper, erg leerzaam.
Ik ben ook nog maar beginner hoor dus zijn echt nog geen pro foto's lol.
Ik ben al een beetje aan het puzzelen geweest met lightroom maar het lukt me niet om de horizon recht te zetten.
en ze zijn genomen met een 55-250 lens en t is erg moeilijk als ze landen ze nog goed te kaderen of in beeld te krijgen
maar ik ben nog aan het leren. het is zeker niet mijn laatste spotters uitje maar toch redelijk goed voor een eerste keer... vond ik dan...
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Nicole30 schreefCOLONbedankt voor de tips jasper, erg leerzaam.
Ik ben ook nog maar beginner hoor dus zijn echt nog geen pro foto's lol.
Ik ben al een beetje aan het puzzelen geweest met lightroom maar het lukt me niet om de horizon recht te zetten.

De horizon rechtzetten gaat in LR erg simpel. Ik heb even een screenshot gemaakt om het je te laten zien.

Wanneer je in het ontwikkelgedeelte (of develop) bent, klik je op dat vierhoekje (aangegeven met de gele pijl). Dan schuift er een tab-blad naar beneden met de verschillende crop-mogelijkheden.
Je kan daar met een schuifje de hoek (of angle) aanpassen. Daar zit ook een waterpasje (in het cirkeltje). Hiermee kan je een lijn trekken over de foto. Hierdoor zal de foto recht komen te staan.

Afbeelding
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar