Kegelbijvlieg

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Even iets anders van mij, deze keer een macro. Zijn leuke beestjes om in vlucht te fotograferen, hangen vaak even stil. Waar ik in het verleden veel missers had, waren er van de 10 foto's er nu gelijk minimaal 3 goed bruikbaar, door de oogherkenning. De missers werden nu veroorzaakt, doordat ik mijn bereik van mijn lens tussen 0,3 en 0,5 mtr had staan. Bij volledig bereik ging de lens meer zoeken.

Gemaakt op 1/640 bij F4,0 iso 100.

Afbeeldingkegelbijvlieg
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik vind het een hele mooie foto, knap scherp zodat je de haartjes ziet en een mooie achtergrond. In geval de beweging van de vleugels nog wat meer zichtbaar zouden zijn, dan zou naar mijn mening de bewegingsactie nog wat mooier overkomen. Maar, dat is natuurlijk snel gezegd.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Fantastisch, fraai egaal en rustig en wat een ongelofelijk goede en snelle techniek, respect
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Paul eos7d schreefCOLON 01 Apr 2022 20:02 In geval de beweging van de vleugels nog wat meer zichtbaar zouden zijn, dan zou naar mijn mening de bewegingsactie nog wat mooier overkomen. Maar, dat is natuurlijk snel gezegd.
Als het weer wat beter is zal ik proberen, met iets meer geknepen diafragma, kijken of de vleugels wat meer zichtbaar zijn. Scherptediepte is beperkt door de lens. Ik wil wel de achtergrond (was hier bamboeschutting) zo glad mogelijk houden. Mogelijk ook de sluitertijd iets omhoog. Gelukkig komen ze veel voor, ook in ons tuintje, dus kans genoeg om te experimenteren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar