Rood is de kleur van

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

Op dit moment hebben we een bosje rode rozen in huis staan, tsja bijna moederdag.......

Omdat de bos er fraai uitziet, ook door de lens naar deze bos gekeken. Pfff en toen begon het een beetje tegen te vallen. Bijna elke bloem heeft heel veel tekortkomingen, de bloemen zitten nog vrij dicht, waardoor er niet heel veel diepte ontstaat. Eigenlijk al met al lastiger dan vooraf gedacht.

Nou heb ik de foto ook gemaakt op het moment dat het donkerder in huis werd. Via een flitsplu er remote en van dichtbij op/in geflitst.

Twijfel om het te posten, maar het is al zo lang geleden, toch maar weer een keertje doen. Dus hier het "beste" resultaat van de paar foto's welke ik gemaakt heb.

AfbeeldingSS__3395_bewerkt_1236 by Steven Schot, on Flickr

Helaas merk ik bijna altijd met fotografie hoe inspannend dit is en hoe ik tegen mijn NAH oploop. Dit maakt fotografie niet minder leuk, maar wel tot een zeer inspannende en voor mij vermoeidende bezigheid
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
Berichten: 3544
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20
Contacteer:

In het kader van moederdag een passende foto :-) Het oordeel geef je zelf al een beetje. Ik moest NAH wel even googlen, vervelend voor je. Mooi dat je toch nog van de hobby kunt genieten!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door Anoniem 4 op 07 nov 2021 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Fraaie beeldvullende plaat met een lieflijke rode roos; een mooi symbool :D :D :D
Rood is niet bepaald een makkelijke kleur maar je hebt e.e.a. prima onder controle en in balans gehouden.
Ik wist het niet van je ziektebeeld. :( :( :( Des te knapper hoe je probeert daarmee om te gaan.
Heel veel sterkte en mogelijk is er in het genezingsproces nog flinke verbetering te halen!!! :wink: :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem

Ik kan er echt niets aan doen, maar ik moet maar steeds aan Jan Wolkers denken...

Wel een heel mooie foto. Goed weergegeven roos van .....
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

Ik ben toch een beetje positief verrast door de reacties, op twee vlakken........

De foto is toch minder slecht gelukt als ik zelf dacht. Het grappige is dat nu ik minder moe ben en er van een afstandje naar kijk ipv naar iedere pixel, ik hem ook meer ga waarderen als dat ik zaterdagavond deed.

En jullie positieve woorden doen mij zeer goed. Ik praat er niet zo veel of vaak over, maar omdat de tijd slijt, begin ik er nu af en toe iets over "los" te laten. Mijn CVA is nu 8 jaar geleden, dus het is niet van heel recent. De eerste jaren heb ik keihard gewerkt om te revalideren, te herstellen en weer "de oude" te worden. Dit is falikant mislukt..... De tijd daarna ben ik blijven worstelen met het feit dat het leven is zoals je niet wenst. Dat proces heb ik nu redelijk afgesloten en ik probeer nu vooral te genieten van de zaken die kunnen en gaan. Ik heb eerstelijns zichtbaar geen gevolgen, maar vooral op het cognitieve vlak. Verwerking van prikkels, en met name op het vlak van licht en geluid zijn voor mij heel slecht te doen. Dubbeltaken zijn lastig, concentratie en aandacht zijn zeer beperkt en vermoeidheid is extreem. Bij toenemende vermoeidheid gaat mijn balans, zicht en gehoor achteruit. Dit in combinatie met een jong opgroeiend gezin is op zich al een onoplosbare uitdaging, maar we proberen er het beste van te maken.

Als ik weer wat meer energie heb, hoop ik ook weer wat meer te fotograferen. Meestal gaat het in de zomermaanden wat beter als in de winter, maar iedereen thuis (prikkel bommen) als gevolg van Covid heeft er ook in gehakt.

Afijn, op naar een leuk actief en boeiend eos forum!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3706
Lid geworden op: 08 jun 2008 14:58
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

De foto is in mijn ogen technisch goed. Maar ik mis een beetje spanning in het beeld.
Hopelijk heb je snel weer wat meer energie en kan je ook weer meer fotograferen. Sterkte!
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Steven, dank voor je inkijk in je persoonlijke omstandigheden. Sterkte ook ermee! Hopelijk geeft het fotograferen je ook plezier en ontspanning.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Plaats reactie

Terug naar “Macro”