Overblijvende Ossentong in natuurlijke abstractie

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Gemaakt in lichtomstandigheden welke eigenlijk niet garant staan voor fraai resultaat!!!
Maar door te zoeken naar de juiste hoek kreeg ik (mogelijk met enig geluk) dit in beeld.
Misschien vinden jullie het niets.
Ik vond het de moeite waard om deze als natuurlijke abstractie te presenteren.
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door Anoniem 4 op 07 nov 2021 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Toch bedankt voor de moeite die je genomen hebt om te reageren!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

De abstractie zie ik ook niet, en zonder dat is het een foto die me niet aanspreekt. Het licht is te hard en de rust ontbreekt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Ook jij bedankt voor je reactie Marco!!! :D :D :D
Zo zie je maar weer dat fotografie hoofdzakelijk berust op smaak aangevuld met eigen meningen(zeker als het afwijkt van hetgeen men eigenlijk verwacht). :wink: :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikersavatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 430
Lid geworden op: 21 jan 2018 01:11

Ik vind deze het ook niet, zelfs met het achterliggende perspectief.
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dankjewel voor je reactie Steven.
Ook deze mening wordt gerespecteerd!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door Anoniem 4 op 07 nov 2021 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Beste Gerard,

Om te beginnen: Je hebt volkomen gelijk dat mijn activiteit ten aanzien van het reageren op foto's van anderen en deze reacties voorzien van nuttige tips wat groter zou kunnen zijn.
Mijn passie ligt bij het macro-gebeuren. Daar weet ik niet alleen genoeg van op het gebied van de fotografie maar ook op het vakgebied zelf.
Van de andere takken van fotografie weet ik niet veel en daaraan doe ik ook niet veel. Ook weinig betreffende foto's van anderen. Dit heb ik trouwens nooit gedaan.
Ik zou daarin natuurlijk meer kunnen doen om EOS weer meer leven in te blazen en uiteraard anderen met mij want 1 papiertje is snel opgebrand.
Hierin heb je helemaal gelijk!!! Ik ga mijn best doen om dit te verbeteren...........
Behalve EOSdigitaal vertoef ik op meerdere fotofora en daar verschijnen vrijwel gelijktijdig met EOS dezelfde uploads.
Dus als ik een opmerking schrijf dat fotografie een kwestie van smaak is, aangevuld met eigen meningen dan zou dit volgens jouw mening te maken hebben met een hautaine houding mijnerzijds omdat, zoals je zelf schrijft, ik alle geplaatste foto's perfect vind.
Dan ken je me héél slecht en waar haal je het vandaan. Deze conclusie van jou is enkel gebaseerd op jouw meningen en in mijn optiek slecht onderbouwd.
De opmerking dat fotografie gebaseerd is op smaak etc. is verre van geplaatst om te denken dat mijn uploads perfect zijn.
Zoals gezegd plaats ik op meerdere fora en daar waren de meningen over DEZE foto heel anders, vandaar bovengenoemde reactie van mij die daardoor dan volgens mijn bescheiden mening volkomen terecht is en niets te maken heeft met perfect willen zijn oid.
De door jou aangehaalde "lachebekjes" zie je trouwens in ELKE reactie van mij.
Sorry maar hierin vind ik je echt over de schreef gaan.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem

Ik moet me zo inhouden om mijn ex-onderwijscollega de (varkens)oren (plant) te wassen...

En nee: ik doe het het niet.
Ik houd me deze keer niet in.

Ik vind dat een openbare reactie mijnerzijds op zijn plaats is.
Jo,
Ik heb je al diverse keren voorzichtig, per PB, mijn mening over je foto's medegedeeld.
Daarin verdedig
Jouw reactie op een eerlijke mening van Gerard gaat mij te ver. Je wordt ongemotiveerd boos op een eerlijke mening over jouw fotografische kunstjes en de reacties daarop.
Ik wist en weet uit ervaring ;) ;) ;) dat onderwijsmensen bijna van nature stronteigenwijs zijn, maar dit slaat alles.
Eigenlijk was ik, na lezing van de reactie van Gerard, al bang voor.
Jo/jij laat zich namelijk niet/nooit verbeteren en reageert enkel op positieve reacties met bedankjes. Het lijkt wel of hij, ic. jij, uit bent om je teller op zoveel mogelijk reacties uit te laten slaan.
Dit forum is er om te leren en niet alleen om veren in andermans konten te steken.
Je onderschrift is dan ook uit de jaren 60, toen je nog wat meende te kunnen leren. Iets over ontwikkeling, die jij kennelijk als voltooid beschouwt.

Jammer, Jo. Maar dit moest me in het openbaar van het hart.

En aan de redactie @Marco / Gumpje; flikker me maar WEER uit het forum vanwege deze 'harde' maar wel eerlijke opmerkingen over een 'gewaardeerd' lid.

Met vriendelijke en respecterende groet,
Gabriël
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Als ik niet meer mag reageren op uitspraken welke niet kloppen dan lijkt het me maar beter om me hier terug te trekken. Daar waar ik ooit begonnen ben.
Ik wilde met mijn reacties geen enkele knuppel in het hoenderhok gooien.
Met mijn opmerking over smaak en eigen meningen heb ik niets willen uitlokken. Hoe vaak zijn de meningen over bepaalde foto's hier verdeeld?
En als ik dan vals beticht wordt van zaken waarvan men denkt dat ze er zijn enkel gebaseerd op eigen interpretaties dan vind ik dat ik het recht heb om daarop te reageren.
En naar Gabriël: Ik word niet boos op de reactie wel op hetgeen men op basis van een eigen mening suggereert. Ik krijg hier onterecht de les gelezen....
Als dat niet begrepen wordt, trek ik daar mijn conclusies uit.
Hier stopt mijn openlijk reageren zonder mijn vertrouwde lachebekjes!!!

Met vriendelijke groet,

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door Anoniem 4 op 07 nov 2021 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Om mijn belofte dat ik niets meer openlijk zou plaatsen te breken een laatste poging om mijn verhaal nogmaals duidelijk te maken.
Ik draai al een langere tijd mee. Op Eos-digitaal vond ik eigenlijk alles wat me als fotograaf gemaakt heeft.
Maar Eos is niet het enige forum waarop ik te vinden ben.
Omdat ik overtuigd ben van het feit dat iedere reactie gerespecteerd moet worden, heb ik gereageerd zoals hier.
Jullie mogen weten dat ik géén foto post om te posten. In die zin vind ik ook de opmerking van Gabriël gewaagd om te stellen dat ik er op uit ben om zoveel mogelijke reacties te vergaren. Dat vind ik een behoorlijke aantijging.
Omdat ik op verschillende fora te vinden ben en daar ook mijn foto's laat zien, krijg ik ook verschillende soorten reacties.
Als ik alleen op Eos actief was en de reacties hier in de wind sloeg, zat ik idd volkomen fout.
Maar de reacties elders over de bedoelde upload en andere genoemde uploads waren in tegenstelling tot hier anders.
En omdat ik iedere opmerking toch met respect wil beantwoorden, heb ik dit gedaan met "smaken kunnen verschillen etc." Wat is daaraan dan mis?
Ik pretendeer überhaupt niet om iedere keer een perfecte foto te posten, Gerard denkt hoogstwaarschijnlijk dat ik dat wel doe. Ik citeer: "Je wekt daarmee de indruk dat alles wat je plaatst naar jouw mening perfect is en als je twijfelt, wordt er geplaatst onder een titel die het goed moet maken."
Ook dit valt voor mij onder de noemer aantijging want het is een opmerking die enkel gebaseerd is op zijn mening. Gerard heeft idd niet het woord hautain gebruikt, maar de aanhaling teruglezend riekt het er imho wel naar. Als ik dit verkeerd zie, mag hij deze woorden nogmaals proberen uit te leggen.
Ik ben de laatste die het vertikt om van terechte opmerkingen over een door mij geposte foto te willen leren.
En wanneer zijn opmerkingen terecht?
Stel: Een gewaardeerd fotograaf op forum X geeft positieve kritiek en een gewaardeerd fotograaf op forum Y geeft negatieve kritiek, waarin ligt dan het gelijk?
Daarom gaf ik uit respect voor de gewaardeerde fotograaf in mijn reacties aan dat e.e.a. vaak smaakgebonden is of een kwestie van mening.
Ik denk niet dat laatstgenoemde op Eos-digitaal volkomen anders is.

PS Gabriël: "Je onderschrift is dan ook uit de jaren 60, toen je nog wat meende te kunnen leren. Iets over ontwikkeling, die jij kennelijk als voltooid beschouwt."

Behalve het feit dat je hier behoorlijk in de tijd verdwaald bent, vind ik deze opmerking minstens een provocerend luchtje hebben.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem

Laten we het hierbij houden.
We kennen elkaars meningen, we hebben elkaars stellingen verkend en soms aangevallen.

Laten we verder gaan en vooral leren van elkaar en elkaars opmerkingen.

Een fijn weekend.

Gabriël
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

hubble schreef: 08 mei 2021 23:36

Laten we verder gaan en vooral leren van elkaar en elkaars opmerkingen.

Een fijn weekend.

Gabriël
Dit vind ik wel een mooie afsluiter!!! :D :D :D

Fijn weekend!!! :wink: :wink: :wink:

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3706
Lid geworden op: 08 jun 2008 14:58
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Fijn om te lezen dat jullie de woordenstrijd op deze positieve manier hebben gestopt. Maar ook voor mij werkt deze foto niet. Ik denk dat de titel al niet juist is gekozen. Abstract is voor mij: niet duidelijk herkenbaar, anders dan de werkelijkheid. En voor mij is de bloem nog zo duidelijk herkenbaar dat ik dit niet als abstract kan zien.
Ik vind dit ook een heel moeilijk onderdeel van de fotografie. Een abstracte foto maken. Ik wil nog wel eens wat proberen met dubbele belichting of camera beweging, maar bijna alles gaat naar de prullenbak. Maar ik blijf proberen en zo nu en dan komt er iets tevoorschijn waarover ik wel tevreden ben.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je Klaas voor jouw visie. De discussie is toch verhelderend geweest en heeft toch gezonde vruchten afgeworpen vind ik.
We starten met een nieuwe lei en proberen dit soort forumcontact te vermijden.
Fijne zondagavond en tot op het forum!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikersavatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
Berichten: 8042
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:47

Goed, een late afsluiter. Ik heb ik dit topic (dankzij wat privé-issues wel wat te hooi en te gras) meegelezen en me er gewoon even NIET mee bemoeid. Ik had natuurlijk voor én tegen alle inbrengers wel iets kunnen zeggen (en had de wens van Gabriel om wéér van het forum geflikkerd te worden natuurlijk gewoon kunnen vervullen), maar ik heb dat heel bewust niet gedaan. Ik geloof dat een groep volwassen mensen altijd wel een zelfreinigend vermogen in zich hebben, en dat -als de eerste emoties zijn bedaard- iedereen wel in staat is om zijn of haar aandeel in de discussie en de situatie op waarde te schatten, en waar nodig aan te passen. En het leuke is dat dat ook gewoon gebeurde.

De manier waarop de discussiedeelnemers hier even vól op het orgel gaan (nu pun intended, Gabriel) en vervolgens de strijdbijl bewust begraven, vind ik mooi. En al helemaal als ik er in andere topics resultaten van zie. En voor de goede orde: nee, dat is geen garantie dat er nooit ingegrepen zal worden in discussies :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
Berichten: 15258
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:32
Locatie: Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

:D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Plaats reactie

Terug naar “Macro”