Beeld in het groen [z/w én kleur]

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

AfbeeldingIMG_0737-bewerkt-bewerkt by 2011*Alwin, on Flickr

Groet, Alwin.
Laatst gewijzigd door 2 op 2011*Alwin, in totaal 1 keer gewijzigd.
Anoniem 3

OMG, als dit de toekomst van het forum wordt, laat me dat dan maar niet meer meemaken.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Als dit het niveau van reageren is, zomaar, zonder ook maar een argument, is dit forum inderdaad verdoemd. Met het risico rekening houdend dat ik verband word moet ik nu helaas mezelf blootgeven door te zeggen dat in ieder geval voor mij "GIJ, O GROTE GABRIEL" de persoon bent met al uw "wijsheden", waaraan dit forum ten onder gaat, hetgeen ik zeer spijtig vind als bijna dagelijkse bezoeker, ook al log ik niet steeds in.
Uwer "majesteits" arrogantie heb ik nu voldoende gegeten en gedronken.
Ik hoop voor u dat er snel weer een spelletje WID of dergelijke kan beginnen, daar voor dat spelletje alleen maar een beetje iq en geen eq noodzakelijk is.

Ik hoop overigens dat dit andere mensen op dit forum er niet van zal weerhouden verder foto's te laten zien, daar deze in mijn ogen ALTIJD de moeite waard zijn om kritisch te bekijken. Mijn bescheiden persoontje is voor die dingen lid geworden van dit forum. Kritiek krijgen, het zij negatief, het zij positief, en geven op ingezonden werk, waar mensen moeite hebben gedaan was i.m.o. altijd het doel van dit forum. Men noemt dit ook wel eens het uitwisselen van kennis cq. ervaring.
Ik vind in ieder geval elke foto die op dit forum geplaatst wordt de moeite waard om te bekijken, ook al laat ik mijn oordeel erover hier niet zien.

Als u echt moed hebt, ga dan naar uw geliefde Frankrijk en trek een geel hesje aan, misschien komt dan het laatste deel van uw reactie wat sneller dichterbij.
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Beste forumgebruikers,
Volgens mij mag je gerust uw mening geven over een foto maar hou het a.u.b. beleefd en fatsoenlijk en heb je kritiek, argumenteer die kritiek dan een beetje. Enkel op deze manier kan je het forum boeiend houden en kunnen we proberen om onze foto's te verbeteren.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Paul eos7d schreefCOLONBeste forumgebruikers,
Volgens mij mag je gerust uw mening geven over een foto maar hou het a.u.b. beleefd en fatsoenlijk en heb je kritiek, argumenteer die kritiek dan een beetje. Enkel op deze manier kan je het forum boeiend houden en kunnen we proberen om onze foto's te verbeteren.
Bedankt Paul! Ik had het niet beter kunnen zeggen. Enkel met wederzijds respect komen we met elkaar verder.

Ik moet zeggen dat ik, toen ik de topictitel in de lijst van nieuwe berichten zag, ook wel even getriggerd werd. Maar zodra ik de foto zag, snapte ik natuurlijk ook de titel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

ontopic: de foto laat me een beetje op twee gedachten hinken. Enerzijds vind ik de compositie prima in orde, de gekozen bewerking ook wel, maar het enige wat me een beetje stoort zijn de (naar mijn smaak té) donkere bossages links en rechts van het kruis. Die maken het net te massief voor me en zorgen ervoor dat het stenen ornament waartegen het kruis hangt, bijna wegvalt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

MarcoEOS550D schreefCOLONontopic: de foto laat me een beetje op twee gedachten hinken. Enerzijds vind ik de compositie prima in orde, de gekozen bewerking ook wel, maar het enige wat me een beetje stoort zijn de (naar mijn smaak té) donkere bossages links en rechts van het kruis. Die maken het net te massief voor me en zorgen ervoor dat het stenen ornament waartegen het kruis hangt, bijna wegvalt.
Dank voor je reactie Marco. Ik heb uit verschillende varianten juist deze gekozen, inderdaad met de donkere bossages links en rechts van het kruis. Waar de schaduwen gedeeltelijk dicht zijn gelopen, dat is zo. De massiviteit die het de foto verleent vind ik juist mooi, maar misschien zie ik dat op dit moment zo omdat ik nog niet voldoende afstand van de foto heb genomen.

Ik kwam dit kruis gisteren overigens toevallig tegen, wist niet dat er een was.

Ik houd wel van religieuze kunst, doet me nadenken over de schoonheid van het leven, dat dat ondanks alles nog steeds is voor veel mensen.
Laatst gewijzigd door 1 op 2011*Alwin, in totaal 1 keer gewijzigd.
Anoniem 4

Toen ik alleen nog de titel zag, dacht ik bij JC aan Johan Cruijff en was ik benieuwd waarom die aan het kruis genageld zou zijn/moeten worden.
Bij het zien van de foto bleek de titel een geloofsuiting te zijn.
Nu is mijn mening dat je op een forum ver weg moet blijven van politiek en religie.
Dat leidt namelijk vaak tot heftige discussies en zelfs conflicten die niets maar dan ook niets van doen hebben met het doel van een forum. Zo ook hier.
Ik heb geen idee wat de intenties van de plaatser zijn geweest, ludiek, provocerend of religieus.
In alle gevallen onverstandig op een forum als dit, want het kan zelfs kwetsend worden ervaren. Het zou de plaatser sieren als hij de titel aanpast.
Nu valt mij de laatste tijd op dat er meer moeite wordt gedaan om een mooie titel te bedenken, dan om een kwalitatief goede foto te plaatsen. Dit laatste moet toch echt het doel zijn op dit forum. Meer dan eens werd met een pakkende titel een maar matige foto gepresenteerd.
Misschien wordt het tijd om weer eens echt goede foto’s op het forum te plaatsen. Dat zal het bezoek en de deelname aan het forum verbeteren en misschien van de ondergang redden. Voor de kiekjes kunnen we op Facebook terecht.

Over de foto op zich dan nog. Het onderwerp verdwijnt vrijwel geheel in een onrustige, wat saaie omgeving. Bovendien is het niet scherp. De meeste aandacht gaat naar de stenen op de voorgrond. De vraag is of de zwart/wit omzetting hier de juiste keus is.
Wellicht dat verschillende kleuren groen in de bosschages meer diepte geven. In zwart/wit is het nu allemaal vlak.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Ik heb de titel nu aangepast. Het was inderdaad een uiting van religiositeit, waar ik door te kijken naar dit beeld weer mee in aanraking was gekomen. En het was tegelijkertijd ook een feitelijke beschrijving van wat op de foto te zien is.

Bedankt voor de reactie, Illuminatus.

Hier is een andere uitsnede. Wellicht bevalt die beter.

AfbeeldingIMG_0737-bewerkt-bewerkt-2 by 2011*Alwin, on Flickr

Ik vind de foto idd ook wat onscherp. Misschien komt dat doordat de foto met het diafragma volledig open is genomen (f/2.0, EF-M 22mm f/2.0 is de lens).

En hier is de foto dan nog in kleur:

AfbeeldingIMG_0737-bewerkt by 2011*Alwin, on Flickr

Is het een verbetering?
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik vind dat de kleuren versie flink tegemoet komt aan het commentaar hierboven. De aandacht wordt meer naar het beeld zelf getrokken. Toch vind ik de voorgrond nog te veel een drempel om bij het beeld tot rust te komen. Ik zou zelf in de nabewerking wrs geprobeerd hebben om het 'kader' van contrast tussen licht en donker ook op de voorgrond toe te passen. En misschien het beeld zelf iets lichter maken?

Is ook smaakkwestie natuurlijk. Sommige mensen vinden het fijn om een ingang en een uitgang te hebben, anderen niet. Ik zelf hou er wel van als je in het midden gevangen wordt door het onderwerp. Dat hier betekenis en symboliek en persoonlijke voorkeur om de hoek komt kijken is onvermijdelijk. Ik vind het zelf waardevol om naar een beeld of symbool te kijken en dat als een spiegel te gebruiken voor mijn beleving. Dat zal een bloem of bij minder snel doen. Hoewel dat ook kan. Hangt van de foto af.

Over de symboliek; ik vind dat er best foto's geplaatst kunnen worden die al dan niet onmiddellijk refereren aan religie of politiek. Daarover inhoudelijk op conceptueel, ideologisch en emotioneel vlak discussiëren daarentegen hoort wat mij betreft niet of alleen functioneel op dit forum, indien het foto-gerelateerd is, constructief en zonder persoonlijke sneren kan dat de beleving van een foto verdiepen en kunnen we er misschien van leren wat de relatie is tussen beelden, woorden en beleving. Dat is voor iedereen anders.

Laatst een interessant stuk gelezen over collectief geheugen dmv iconische foto's. Kan het niet terug vinden.. Er is in elk geval geen collectieve betekenis.

Maar on-topic. Ik vind de kleuren versie een verbetering!
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 3

Ooit, ooit, ver voor de inschrijving van ene fred6, was dit forum een vulkaan van kennis en vragen om reacties en tips om verbetering. We hielden zelfs dag-bijeenkomsten met cursussen en onderlinge kennisuitwisselingen.
Het forum is mijns inziens aan het verworden tot een Facebook V2, waar ingezonden foto's enkel en alleen maar ter goedkeuring geplaatst worden.
En ja, chèr maître Ferdinand VI, ik bevind me in Frankrijk, wat me niet weerhoudt van het leveren van commentaar op foto's die me onder de maat lijken.
Tekenend is dat de TS de titel aangepast heeft én een kleurenversie + commentaar geplaatst heeft.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Meneer Telescoop, ik vind het een beetje jammer dat je de constructieve wending van dit topic nu teniet doet door alsnog het onnodig negatieve te benadrukken.
Daarbij vind ik jouw eerste reactie op dit topic in erg schril contrast staan met wat je hierboven beschrijft als een vulkaan van kennis en vragen om reacties en tips om verbetering. Jouw reacties voldoet aan geen enkel criterium. Dat de reactie van Fred provocerend is, en onze aandacht wekte, staat buiten kijf, maar vanwege de wending naar de inhoud besloten we zowel jouw bijdrage als de reactie van Fred te laten voor wat het was.
Het gaat tenslotte om de foto's.

Dat je nu al het positieve van dit topic afdoet als Facebook V2, en nog steeds inhoudelijk niets constructiefs bijdraagt in termen van commentaar op deze foto, maakt dat ik nu een streep trek.

Het gaat om de foto. Als je, of wie dan ook, daar inhoudelijk niks over kunt of wilt zeggen, onthou je dan van commentaar in een foto-topic. Daar is Facebook een geëigender medium voor.

Off-topic reacties hierna worden verwijderd.
Reactie op mijn bericht mag via pb.

Terug naar de foto's!!
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar