Mariniers in actie

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
John vd B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2016 13:46
CONTACTCOLON

Hoop het juiste subforum te gebruiken voor dit onderwerp.

Ik was een poosje geleden op de Oirschotse heide landmachtvoertuigen aan het fotograferen toen er in het bos vlakbij ineens flink geschoten werd. Normaliter fotografeer ik geen of nauwelijks militairen en zeker geen elite eenheden maar omdat de actie voor mijn neus gebeurde toch maar een korte reportage geschoten.

Mariniers waren in teams bezig. 2 teams met de MAG (machinegeweer) lagen in de bosrand gereed om de opfor (opposing force) uit te schakelen*. Dit waren 2 andere mariniers die vanaf een afstand een aanval uitvoerde op de MAGteams. Ik heb een paar honderd foto's geschoten om de mondingsvlam in beeld te krijgen, eindelijk gelukt.

Op verzoek van de instructeur van de mariniers iedereen uiteraard gecensureerd. De gezichtsuitdrukking van de opfor was mooi om te zien, hij leefde zich enorm in tijdens de aanval. Daar zul je mij op mijn woord moeten geloven. Maar ik heb veel respect voor deze mannen en kan dus helaas dit niet laten zien.

*Uiteraard wordt er met oefenmunitie geschoten, geen scherpe munitie. De magteams zijn vanaf 20 meter gefotografeerd, de opfor vanaf 100+ meter. Alles uit de vrije hand met de Canon 5D icm de 28-300mm.

Reacties zijn welkom.

2 teams liggen te wachten tot de opfor eraan komt.
Afbeelding2 MAG-teams liggen gereed(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

AfbeeldingMag-teams van de Mariniers (Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

Opfor legt aan tijdens het rennen/slalommen richting de magteams.
AfbeeldingOpfor in actie(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

Vurend
AfbeeldingOpfor schietend in de aanval(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

Oprukken richting vijand
AfbeeldingOpfor in de aanval(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

De magteams aan het vuren met de MAG
AfbeeldingVurende MAG-teams van de mariniers(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr

De opfor moest zich daarna snel gewonnen geven. Tegen een spervuur is enkel Rambo bestand.
AfbeeldingOpfor uitgeschakeld(Dutch marines) by John vd B Landmachtfotografie, on Flickr
http://www.landmachtfotografie.nl
EOS 5D Mark III -EOS 7D___EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM___EF 100-400mm 4.5-5.6L IS USM___EF 24-105mm f/4L IS USM___EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als ik zeg dat ik dit gaaf vind, val ik in herhaling :D wat een mooie actieserie!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
John vd B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2016 13:46
CONTACTCOLON

:mrgreen: maar toch bedankt. Kan er zelf ook geen genoeg van krijgen eigenlijk. Heb voor dit jaar >25 tripjes gepland naar de Oirschotse heide en/of Havelte. Hoop dus op flink wat fotomateriaal. Dit jaar worden er weer diverse nieuwe voertuigen ingevoerd dus het "jagen" op die voertuigen is ook een leuke sport.
http://www.landmachtfotografie.nl
EOS 5D Mark III -EOS 7D___EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM___EF 100-400mm 4.5-5.6L IS USM___EF 24-105mm f/4L IS USM___EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar