zeer snel leeglopende accu 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Nestos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2007 23:04

Als ik de camera 'aan' laat staan (knopje bovenop links op 'ON') dan is de volgende dag een opgeladen accu compleet leeg.
Ik heb de camera daar al eens voor weggebracht (na de eerste keer leegloop werden originele canonaccu's niet eens meer herkend!) maar camera's die ik eerder had (350D, 30D) kon ik rustig een week "ON' laten, zonder dat ik de batterij weer moest laden. Van 7D (met originele accu) gebruikers zou ik wel eens willen weten of zij dat probleem herkennen (of zet iedereen altijd netjes de camera uit...?)
Anoniem 3

Met of zonder grip?
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Nestos schreefCOLON(of zet iedereen altijd netjes de camera uit...?)
Misschien heel gek in jouw ogen... Ik zet h'm altijd uit!

Er is een optie in je cam waarmee hij automatisch uitschakeld na een bepaalde tijd. Dan zal je batterij niet meer leeglopen schat ik.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Probeer het eens zonder objectief (wel de cameradop gebruiken).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Waarom zou je je camera aan moeten laten staan als je in bed lig :roll: die vat ik even niet hoor.
Ik heb er twee batterijen in zitten en kan gerust heel wat uren rond lopen op ON maar daarna gaat hij uit of ik moet actie verwachten.
En of het netjes is om een camera uit te zetten geen idee het lijk me eerder gewoon maar misschien zit ik er naast en is het normaal om hem aan te laten.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Hier ook een 7D gebruiker; Met 2 accu's in de grip kan ik 'em een week laten aan staan. ( en waarschijnlijk wel langer ook )
Één en ander bij toeval getest, verder staat ie gewoon uit. :twisted:
Leeglopen in een dag.. dat zeker niet.
Maar misschien ligt het probleem in de accu?
Anders dan het display zal er op de camera niet veel aanstaan?
Op vliegshows schiet ik heel wat foto's, zelfs op het einde van de dag zijn de accu's niet leeg.
De camera is dan de hele dag in bedrijf, focussen, bestanden schrijven,enz,enz.

Ik hoop voor je dat je het snel vindt; Niets zo irritant dan niet te weten wat dergelijks vroorzaakt.

succes!
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Gebruik je misschien een custom mode (C1..C3)? Kijk eens in het menu, bij de moersleutel in het menu en de optie 'auto power off'.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Lol... camera aan terwijl je slaapt?
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Hoelang heb je de 7d? En waarom zou je hem aanlaten staan?
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Als ik mn 7D niet om mn nek heb hangen staat hij gewoon uit. Zie het nut er ook niet echt van in om hem dan aan te laten...
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Batterij van mijn 7D gaat super lang mee. Ik heb wel mijn camera zo ingesteld dat hij na tien minuten niet gebruiken vanzelf uit gaat. Maar als ik hem heel de dag gebruik, is de batterij nog niet voor de helft leeg.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Heb je wel ingesteld dat de camera na X-tijd uitschakeld?
En kan het niet zijn dat in je tas de sluiterknop ingedrukt wordt?
Zelf zou ik me er overigens niet echt druk om maken, het is vrij normaal om een apparaat uit te schakelen bij niet gebruik. :wink:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zet mijn camera (ook 7D) bijna nooit met het knopje uit.. Meestal gaat hij gewoon na gebruik direct de tas in, klaar voor gebruik en schakelt hij na een x aantal minuten dus uit. Een leeggelopen batterij heb ik nog nooit last van gehad. Enkel wanneer ik echt stop met een shoot of weet dat ik hem voor langere tijd wegleg schakel ik hem zelf uit.
Ik zou dus eens kijken of je camera op auto-off staat.

Heb je hem trouwens in je tas zitten dat hij de volgende dag leeg is? Of gebeurt dat ook wanneer hij gewoon op je tafel oid ligt? In het eerste geval kan ik me nog voorstellen dat je ontspanknop ingedrukt wordt door je tas waardoor hij niet in auto-power-off gaat, maar blijft scherpstellen.
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ook hier zet ik de camera niet altijd uit maar heb geen last van leeglopende accu's. Kan heel lang blijven klikken tot hij echt aan de stroom moet.
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Ik gebruik ook de 7D en zet de camera eigenlijk ook nooit uit, gaat vanzelf in de slaapstand.

Waarom; de camera is altijd start klaar.

Paul.
Wordt vervolgd.
Nestos
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2007 23:04

roelie-ulft schreefCOLONIk gebruik ook de 7D en zet de camera eigenlijk ook nooit uit, gaat vanzelf in de slaapstand.

Waarom; de camera is altijd start klaar.

Paul.
"Uitschakelen" stond inderdaad op "uit" - heb het nu op 2 minuten gezet. Dat zal het zijn... Mijn dank!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar