Wazige foto's Canon EOS 850D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Anoniem 4

Verwijt de ene wedstrijdleider de ander.
Wedstrijdje?
Geen idee waar deze reactie vandaan komt of waar deze voor nodig is.
Die bloemen begrijp ik al helemaal niet, daar heeft niemand hier om gevraagd.
Volgens mij is er maar een die zich druk maakt, maar waarom eigenlijk.
Coronastress, ga lekker een stuk wandelen en maak je hoofd leeg.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

TS komt in ieder geval niet meer terug in dit topic, want zijn account is gedeactiveerd. Laten we geen energie verspillen aan het gissen naar drijfveren, de mens is nu eenmaal ondoorgrondelijk :wink:

Ik laat het topic gewoon open, voor het geval dat iemand (ooit) nog iets inhoudelijks toe heeft te voegen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Zijn account is gedeactiveerd?
Dat kan toch alleen gedaan worden door de 'leiding'?
Ik heb in het verleden diverse keren daarom gevraagd, maar nooit gekregen.
Niet dat ik daarop nu nog zit te wachten, maar mijn vraag is dan: waarom is zijn account gedeactiveerd.
Anoniem 4

Eerlijk gezegd ben ik ook wel nieuwsgierig naar de achtergrond hiervan.
Een gewoon lid kan zijn account niet deactiveren, dus dat is van “hogerhand” gekomen. Als het goed is, gebeurt dat niet zomaar. Er moet iets aan vooraf gegaan zijn.
Ik had al zo mijn bedenkingen tegen de oprechtheid van de TS toen ik op pagina 2 schreef “Ik vrees ook dat deze discussie nergens toe gaat leiden, maar wellicht steken meelezers er toch nog wat van op.”
En ja, als ik hier op het forum hulp bied, doe ik dat altijd in het achterhoofd ook voor de meelezers. Daarom ben ik vaak iets uitgebreider dan misschien nodig is voor de vraagsteller.
Dat doe ik niet om bloemen te krijgen.
Alhoewel het in mijn kringen gewoon is om te bedanken voor de gevraagde hulp die je hebt gekregen.
Met de beste bedoelingen, inzet en tijd heb ik – en niet alleen ik – mijn licht laten schijnen op dit onderwerp.
Dan is het teleurstellend om te ervaren dat de crew kennelijk al eerder signalen heeft opgevangen dat het hier geen zuivere koffie betrof.
Dat plaatst ook de nogal hard inkomende en ongenuanceerde reactie van crew-lid mikeeagle in een wat vreemd daglicht.
Het is goed om dit uit te praten, anders ben ik bang dat vragen om hulp voortaan onbeantwoord blijven.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het is gelukkig niet zo spannend: TS heeft zelf verzocht zijn account te deactiveren, en wij hebben aan dat verzoek voldaan. Dergelijke verzoeken worden door de admins (Maurice en ondergetekende) afgehandeld. Er heeft dus geen crew-overleg plaatsgevonden. Even om misverstanden te voorkomen ;)

We hebben er echter ook voor gekozen het topic te laten bestaan, juist omdat er nuttige informatie is gegeven. Het topic is dus ook voor anderen zinvol.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

OK, niet spannend, maar wel zo uitzonderlijk dat het vragen oproept. Ongetwijfeld heeft TS een reden opgegeven voor zijn verzoek.
Als een lid een dergelijk verzoek doet los van een specifiek topic is er geen reden voor de crew om dat publiekelijk toe te lichten.
Hier is dat verzoek onlosmakelijk verbonden aan dit – zijn eerste/enige – topic op het forum, waarom het dus aannemelijk is,
dat hij zich zodanig ernstig heeft gestoord aan de reacties op zijn hulpvraag dat hij tot deze stap is overgegaan.
Ik heb het hele topic nog eens goed doorgelezen, maar daarin absoluut niets gevonden waaraan TS of wie dan ook zich zou hebben kunnen storen.
Ik heb zelden in een topic zoveel hulpvaardigheid gezien naar een TS die leek weinig te begrijpen van de materie en de aangedragen adviezen.
Ook daarom ben ik nog steeds verbaasd over de uitval van mikeeagle, waardoor ik zoals nu is gebleken, onterecht de indruk kreeg,
dat de crew de posters in het topic het uitblijven van een reactie van TS verwijt.
Ik vind daarom dat de posters recht hebben om te weten wat er nu misgegaan in de communicatie met TS.

Overigens even terzijde, is het niet beter de crew te beperken tot diegenen die werkelijk een beslissingsbevoegde functie hebben.
De functie van wedstrijdleider is in de huidige omstandigheden een lege huls geworden die beter opzij gezet kan worden tot er betere tijden aanbreken voor wedstrijden.
Nu wekt het alleen maar verwarring.

Ook nog even inhakend op de opmerking over het laten bestaan van het topic.
Voor de meelezers is er over fouten die je kunt maken met een telezoom recent een informatieve video op Youtube verschenen.
Helaas in het Engels, maar die sluit goed aan bij wat hier al over tafel is gegaan.

https://www.youtube.com/watch?v=9j444BQGWQY
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

OK, dan toch maar even (met tegenzin) een reactie van mijn kant. Om te beginnen ben ik nooit een functioneel crewlid geweest op de manier die jij suggereert of aanneemt. Ik heb mij nog nooit op wat voor manier dan ook bemoeit met crew aangelegenheden en ik heb ook geen enkele behoefte dat wel te doen. Waarom jij blijkbaar aannneemt dat dit wel het geval zou zijn geweest, is mij een raadsel en niet op feiten gebaseerd.

Verder was mijn reactie slechts ingegeven door het feit dat iemand een trol wordt genoemd, of althans dat die suggestie wordt gewekt, terwijl het topic daar volgens mij geen aanleiding toe geeft. De sneer dat TS dan wel op een ander forum om "hulp" zou gaan vragen vind ik ook volstrekt onnodig.

Dat je mijn reactie als een uitval kwalificeert, en hard en ongenuanceerd noemt is verder aan jou.

Wat er verder op de achergrond tussen TS en moderator is gewisseld gaat mij verder niet aan en ik hoef dat verder ook niet te weten.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 4

Nog even dan. Ik heb niemand een troll genoemd. Het gedrag wees overigens wel in die richting en daar stond ik niet alleen in.
Wat jij een “sneer” noemt, is het totaal niet. Ik ga daarbij slechts in op wat TS zelf heeft aangegeven. Eerst wisselt hij de 18-400 plotseling in voor 16-300.
Steeds geeft hij aan moeite te hebben met foto’s maken in de automatische stand en dan laat ie ineens een foto zien die manueel is ingesteld.
Daarmee brengt hij velen in verwarring, ook al omdat hij inhoudelijk niet reageert op de aangedragen suggesties.
Dan zegt hij ook nog: “Ik overweeg in ieder geval om alles terug te brengen.”
Mijn reactie met een kwinkslag v.w.b. Nikon is door hem zelf ingegeven.
Als jij niet wilt weten, wat de reden is voor zijn opstappen, vind ik dat prima, maar ik denk dat er wel meer nieuwsgierig zijn naar wat hier nou het probleem is geweest.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Illuminatus schreefCOLON 21 Aug 2020 13:13OK, niet spannend, maar wel zo uitzonderlijk dat het vragen oproept.
Dat uitzonderlijke valt mee hoor, er komen vaker verzoeken binnen. Sinds de inwerkingtreding van de AVG zien we dat er nogal wat mensen ineens op ideeën worden gebracht, en dat die een verzoek tot verwijdering van hun account indienen.

Zonder iets over individuele gevallen te zeggen: als mods (dus niet als crew) beoordelen we die verzoeken altijd op de eigen merites en wegen we de forumbelangen tegen de individuele belangen af. Soms levert dat een complete verwijdering van account + posts op, soms een anonimisering, soms een deactivatie.

Laat ik voor wat betreft dit topic volstaan met zeggen dat we er niet voor niets voor gekozen hebben het topic te laten bestaan, dat is met name te danken aan de waardevolle reacties die TS heeft gekregen.

Nu graag weer ontopic :!: :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar