Canon 6D Mark II of EOS R !?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Ik ben me aan het oriënteren op een vervanger voor mijn 5D Mark lll. Mijn eisen zijn fullframe en liefst een kantelbaar display. Dan zijn bij Canon de genoemde camera's de enige twee opties.
Lastige keus. De 6D Mark ll is al wat langer op de markt, en kwa techniek en specificaties ga ik er dan niet op vooruit. Dan zou ik naar de systeemcamera moeten kijken. Ik geloof best dat dat de toekomst heeft. Alleen, als ik de tests lees ben ik bang dat de EOS R van Canon nog wat meer doorontwikkeld moet worden. Vooral de ergonomie en de bediening krijgt nogal wat kritiek.
Dus wat te doen. Ik kan gaan wachten op de volgende systeemcamera van Canon, maar geen idee wanneer dat zal zijn. En dan blijf je wachten.

Zijn er forumleden die dit dilemma kennen en wellicht wat ervaringen kunnen delen?
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
ceesgr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2014 15:24

Heb onlangs canon RP aangeschaft met RF 24-105 een prachtig geheel
ben er zeer content mee!
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Een 6 d heb ik niet maar ik heb wel een Eos 5D MKIV en een Eos R. Wat de fotokwaliteit betreft zie ik echt geen verschil tussen beide. De Eos R leent zich heel goed voor macro terwijl ik voor vogels eerder mijn 5D gebruik. Ik heb geen enkel probleem met de bediening van de Eos R, toegegeven dat het in het begin een beetje wennen is, als je een nieuwe auto koopt moet je er ook aan wennen. Aan het schuifbalkje heb ik mijn ISO instelling gekoppeld, super handig als je snel je ISO wil veranderen. In het begin drukte ik wel eens per toeval op het balkje maar nu al lang niet meer. Ik heb nog geen R lenzen, dus ik gebruik mijn EF lenzen met adapter. Later komt daar zeker nog een R lens bij.
Al die zever die je op internet vindt, niet op letten, de meesten hebben zelfs een Eos R nog nooit in hun handen gehad en vertellen maar wat. Canon is nu eenmaal een groot merk en hoge bomen vangen veel wind. Als ik de Canon rumors mag geloven, dan komen er binnen het jaar nog twee nieuwe R's op de markt, je zal zelf moeten beslissen of je nog wil wachten of niet.
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort wel eens naar de winkel om een EOS R een tijdje vast te houden. Alhoewel ik altijd betwijfel of een half uurtje vasthouden wel het juiste gevoel geeft. Daar kom je m.i. pas achter als je hem veel langer in het echt gebruikt.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Voor 5 tientjes kan je 'm een dag huren. Dan weet je écht of het wat voor jou is.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Die nieuwe R's zouden volgens geruchten een sensor moeten krijgen die hetzelfde gebouwd is als de 32,5 MP sensor van de 90D/m6-ii. Dat zou dan betekenen ruim 80 MP en een nog beter dynamisch bereik. Afwachten of canon rumours hier binnenkort meer van weet.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Een beter dynamisch bereik mag natuurlijk altijd maar veel meer dan 30MP hoeft een censor voor mij toch echt niet te zijn. Met 80MP moet je al een hele zware computer hebben om met die bestanden te kunnen werken en opslaan. Bovendien zal je de allerbeste lenzen moeten gebruiken om er voordeel uit te halen, dat denk ik toch.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar