canon 7d mk ii probleem geheugen kaarten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

Goedemiddag allen,

Ik gebruik nu een jaar de Canon 7d mk ii, vanmiddag kreeg ik het probleem dat mijn camera aan bleef geven dat hij de nog bezig is met opslaan van de foto's,
hier bleef hij mee bezig totdat ik de accu er uit haalde en er weer terug in deed, een paar foto's later weer hetzelfde beiden kaarten gewisseld maar het probleem bleef zich voordoen.
Nadat ik de camera terug gezet heb naar de fabriek instellingen was het probleem verholpen.

Heeft iemand misschien een id waar dit aan zou kunnen liggen?
De kaarten die ik gebruik zijn SD extreme pro 95 mb's 32gb en de CF 400x udma7 32gb.
Verder haal ik de kaarten nooit uit de camera, de foto's worden altijd via de kabel over gezet naar de computer.

Bvd
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb geen idee maar ik hoop dat je daardoor geen opnames bent kwijt geraakt.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Heb zelf de 7dii, maar dit nog niet meegemaakt..
Kun je iets vertellen over de omstandigheden? Heb je veel foto's tegelijk geschoten (burst?),
op beide kaarten tegelijk verschillende formaten opgeslagen, of niets van dat alles?
Wanneer je foto's via kabel op je computer zet, wis je de kaarten dan? Formateer je ze weleens?
Zomaar wat vragen... Ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken.. Heb je de laatste firmware?
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

gumpje schreefCOLONHeb zelf de 7dii, maar dit nog niet meegemaakt..
Kun je iets vertellen over de omstandigheden? Heb je veel foto's tegelijk geschoten (burst?),
op beide kaarten tegelijk verschillende formaten opgeslagen, of niets van dat alles?
Wanneer je foto's via kabel op je computer zet, wis je de kaarten dan? Formateer je ze weleens?
Zomaar wat vragen... Ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken.. Heb je de laatste firmware?
Goedenavond,
Dank voor reactie!
Omstandigheden waren gewoon droog weer als het regent gebruik ik hem niet.
Ik sla alles op op de cf kaart de sd die er in zit word pas gebruikt als de cf vol is, beiden kaarten gewisseld dit maakte geen verschil.
Het maakte geen verschil of ik 1 foto maakte of een paar aan een stuk.
De kaarten formateer ik altijd zodra alles is overgezet naar de computer.
De laatste firmware staat er idd op.
Heb de camera op laten sturen door de verkoper, hoop dat ze iets kunnen vinden omdat hij het na de reset gewoon doet.
@Jonggolde, helaas heeft de camera niets opgeslagen

Bvd
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Hopen dat dat helpt!!
Vreemd inderdaad...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

Goedemiddag Allen,

Het heeft even geduurd,
De camera is vandaag terug gekomen, de hoofd print (moederbord) is vervangen en het probleem is verholpen.
Toen de camera terug is gekomen leek het er op dat het probleem zich nog voordeed, even gebeld met Canon zelf en daar kreeg ik te horen dat door het probleem dat de camera had waarschijnlijk mijn geheugen kaarten nu stuk waren.
Ze hebben me gevraagd welke kaarten ik gebruik, even doorgegeven welke kaarten ik in gebruik heb en deze hebben ze me ook nieuw toegezonden.
Al met al prima service en weer helemaal blij.

Dank voor jullie reacties!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Tof voor je!! En nette service. Kun je weer lekker onbezorgd schieten :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
G.J. B.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2006 19:47
WoonplaatsCOLON Neede

Mag ik vragen bij welke lens je deze problemen kreeg.
Ik had nl een zelfde soort probleem bij mijn Sigma 150-600 lens i.c.m. mijn 7D MII
Ik had de lensafwijkingscorrectie aanstaan en dat was de oorzaak dat mijn camara de fotos niet wilde opslaan.

gr. Gert
Gebruikers-avatar
corne
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2016 15:35

G.J. B. schreefCOLONMag ik vragen bij welke lens je deze problemen kreeg.
Ik had nl een zelfde soort probleem bij mijn Sigma 150-600 lens i.c.m. mijn 7D MII
Ik had de lensafwijkingscorrectie aanstaan en dat was de oorzaak dat mijn camara de fotos niet wilde opslaan.

gr. Gert

Hallo Gert,

Dit probleem had ik met alle lenzen,
Zelf gebruik ik inderdaad ook de Sigma 150-600 lens maar heb nog geen problemen gehad met deze lens er op.

Gr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar