Sigma lens niet op 5d markiii wel op 5d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een 'nieuwe' tweedehandse camera, de canon 5d markiii. Hiervoor gebruikte ik altijd de 5d. Ik heb twee lenzen, de sigma 2.8 70-200mm en de canon 28-105mm. Nu kan de canon lens wel automatisch scherpstellen op de 5d markiii maar de sigma niet. De lens maakt geen geluid maar kan handmatig wel scherp worden gesteld. Hierbij zie je de scherpstelpunten knipperen en hoor je het geluidje.

Nu heb ik allebij de lenzen ook weer op mijn oude 5d gedaan en nu doet de sigma lens het wel goed.

Hebben jullie een idee hoe dit zou komen en hoe dit verholpen kan worden?

Oja de instellingen van de 5d markiii staan weer op 'fabrieks' instellingen
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik weet niet welke Sigma 70-200 je hebt, maar oudere Sigma lensen zijn wel vaker niet compatibel met nieuwere Canon's.
Om zeker te zijn dat het geen defecte canon is zou ik nog een paar andere ef lensen proberen, als je die van iemand kan lenen.
Als je canon 5d Mark III bij winkel gekocht heb kun je daar misschien met je probleem terrecht, en eventueel daar met een paar andere lensen laten proberen of je canon in orde is.
Wat ik ook wel gelezen heb dat sommige hele oude lensen van Sigma van nieuwe chip moeten worden voorzien of sommige recentere Sigma's van een firmware update.
Om daar achter te komen moet je misschien wat goochelen.
Hier is link naar dp review https://www.dpreview.com/forums/thread/3183058 waar ook al over een zelfde probleem gepraat word.


groet

Jan
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

Oke, de camera doet het zowiezo. Mijn canon lens werkt wel prima erop.

Maar zit er dan zoveel verschil tussen de canon 5d en 5d markiii?
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ja canon 5d mark iii heeft een heel andere processor en ook de autofocus is totaal anders, veel meer meer autofocus punten.
Verder zorgt canon er zelf voor dat eigen lensen wel werken, voor oudere sigma's voelen ze zich daar niet toe verplicht.
Ik heb een m42 adapter met focus confirm die ook niet werkt op de canon 5d mark iii en weer wel op de mark ii. dat was snel opgelost door andere adaptor te kopen die we compatibel was. ( koste ook maar 11 euro)
Je kan misschien een vraag stellen bij Sigma support of ze een nieuwe firmware voor de lens hebben om deze compatibel te maken met de mark III.


groet

jan
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb destijds hetzelfde probleem voorgehad met de overschakeling van een Canon 350d naar een 7d waardoor mijn Sigma macro lens niet goed meer werkte. Sindsdien gebruik ik enkel nog Canon lenzen en heb geen problemen meer bij de vernieuwing van een body.(Ik heb van Nikon gebruikers ook al eens hetzelfde probleem gehoord maar wel minder vaak dan bij Canon). Canon voelt zich niet verantwoordelijk voor lenzen van een ander merk, die merken moeten dan zelf voor een oplossing zorgen en daar loopt het soms wat mis. De enige oplossing is volgens mij Sigma contacteren.
Groetjes
Paul
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Even Sigma bellen, die weten aan de hand van het serienummer van je lens vrij snel of er een oplossing is of niet.

Als de lens niet al te oud is, kan het zijn dat ze een oplossing hebben.

Had hetzelfde met een 17-70 f2.8 sigma lens. Deed het wel op analoog, niet op digitale EOS camera's. Sigma wist dat binnen 4 minuten te vertellen en stelde dat ze helaas niet op 15+ jaar oude lenzen nog dit soort service konden geven. Snapte ik ergens wel.
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

Bedankt voor jullie hulp. Ik ga nu inderdaad even sigma bellen
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

stephaniem schreefCOLONBedankt voor jullie hulp. Ik ga nu inderdaad even sigma bellen
Had je eerlijk gezegd als eerste kunnen doen, had je nu al geweten wat het probleem zou kunnen zijn .... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

ajbeefde schreefCOLON
stephaniem schreefCOLONBedankt voor jullie hulp. Ik ga nu inderdaad even sigma bellen
Had je eerlijk gezegd als eerste kunnen doen, had je nu al geweten wat het probleem zou kunnen zijn .... :wink:
Ooh super bedankt voor de tip!!

Ik wist toch niet van te voren dat de oplossing bij Sigma zou liggen?? Misschien was het een ander probleem, vandaar dat er ook zulke fora's bestaan toch:)
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte! Leren wij weer van
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

Hari Seldon schreefCOLONIk ben benieuwd! Hou ons op de hoogte! Leren wij weer van
Zal ik doen :D
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben ook benieuwd naar het antwoord.

groet

jan
stephaniem
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2017 20:41

Ik heb contact gehad en ze willen kostenloos mijn lens updaten. Super netjes van Sigma
Anoniem 3

stephaniem schreefCOLONIk heb contact gehad en ze willen kostenloos mijn lens updaten. Super netjes van Sigma
Dat kun je wel zeggen, ja.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dat noem ik nog eens een service. Als je weet dat dit forum door heel veel potentiële kopers gelezen wordt, dan kunnen merken die een goede en eerlijke service geven er alleen maar beter van worden.
Stephaniem heeft er dus goed aangedaan om die vraag hier te stellen!
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

mooi dat sigma dit oplost.


groet

jan
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben naast Canon een fervent liefhebber van de DP Merrill series - kwaliteitje hoor!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar