5D mkII, klein wieltje bovenop body kaduuk?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoi,

Afgelopen zondag probeerde ik de ISO te veranderen van de ingestelde 3200 naar 100. Ik kon naar rechts draaien, naar links, niets lukte. (het kleine wieltje bovenop body)
Sluitertijd instellen lukte ook niet. Bladeren door foto's idem.

Na een aantal keren uit en aan zetten en veranderen met de keuze knop van M naar Av en nog zo een paar, deed hij het ineens weer. Ik al lang weer blij natuurlijk, maar ik blijf met de prangende vraag zitten: is dit een aankondiging dat de boel kaduuk gaat, is dit een teken dat ik binnenkort de knopcel moet vervangen, ligt het aan de grip, waar kan ik aan denken?

En nee, ik heb vergeten het instelwieltje van de grip te proberen.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Klinkt als een software probleempje? Zo kan ik mij voorstellen dat het wel geregistreerd werd maar dat de software er om wat voor reden dan ook niets mee deed. Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt. De kans dat zo'n wieltje kapot gaat is denk ik niet zo groot (zeker niet als ie het daarna gewoon weer doet).
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

eMKay schreefCOLONDe kans dat zo'n wieltje kapot gaat is denk ik niet zo groot (zeker niet als ie het daarna gewoon weer doet).
Als'ie opeens weer werkt (al dan niet tijdelijk), dan is de kans juist groot dat het geen software-glitch was (tenzij veel meer mensen het tegen zijn gekomen, maar volgens mij is dat is niet zo). Het is uiteindelijk gewoon een mechanisch ding. Er kan stof of zand of zo tussen de contacten zitten of er kan ergens iets een beetje scheef zitten ofzo. Als het probleem zich niet meer voor doet zou ik er niet wakker van liggen, dan is het misschien een stofje geweest dat er nu uit is.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hij doet het nog steeds. Zou inderdaad iets met stofje kunnen zijn. Ben benieuwd. Intussen is het stofje dan verhuisd naar mijn sensor....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb exact hetzelfde met mijn 5D3 gehad. Het hing samen met vochtigheid. Ze konden tot 2x toe niets vinden, maar hebben uiteindelijk het hoofdinstelwiel (want zo heet het ding) inclusief de elektronica eromheen vervangen. Bij mij gelukkig garantie.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar