[VerzamelTopic] EOS 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

PanzerFaustNL schreefCOLONNou, dat wordt wat voor de 7D, qua prijs en qua mogelijkheden
Ja dat zeiden ze bij dpreview ook al.
In the table below we see how some of the EOS 70D's key specs measure up against its more expensive big brother, the EOS 7D, and its main rival, the Nikon D7100. What's interesting here is just how close the 70D is to the 7D in terms of spec - in much the same way as Nikon's D7000 made the D300S look almost redundant, it's quite difficult to see why most Canon users would now choose the top-end APS-C model.
De 7D mark II zal binnenkort wel dezelfde sensor krijgen. :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

yeah, nog meer pixels.
Als ze er nu eens 16 op een APS-C hadden gestopt, had je dan niet helemaal een ruis-killer gehad?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Plaatjes kijken op de Japanse Canon Site

Wil niet veel zeggen, maar iso3200 ziet er niet verkeerd uit, zover wilde ik met mijn 7D niet eens gaan. (#07.jpg)

Edit: zie net dan boels deze in een andere link op de vorige pagina al had gepost.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Hands on: http://www.engadget.com/2013/07/02/canon-70d-hands-on/" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk pizza-filmpje met aan het eind een overzicht van alle gebruikte objectieven.

EDIT: de filmpjes zijn ook op de Canon website te zien: http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos70d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONDeze patentaanvraag lijkt te maken te hebben met de nieuwe AF:
http://www.freepatentsonline.com/20130147998.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

De reden waarom sommige veel oudere EF-objectieven minder zouden presteren zou het ontbreken kunnen zijn van de "Lens ROM" (of andere informatie kunnen bevatten).

In de "Lens ROM" is informatie opgeslagen: "A lens ROM 110 stores lens information necessary in focus detection and the like, and communicates with a CPU 121. The lens information includes pupil information including an exit pupil distance".

Interessant is dan wel in hoeverre "third party" objectieven hetzelfde kunnen presteren op de 70D.
Dat wordt inderdaad een interessant vraagstuk. Er is zo'n zelfde breuk na de Canon D60. Heel veel Sigma en Tamron objectieven gaven ontvingen of gaven het juiste diafragma getal niet meer door. Met als gevolg dat je ze alleen nog maar kon gebruiken in Av stand op het hoogste diafragma getal.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Sigma voorziet zijn nieuwe objectieven van een update mogelijkheid via een usb dock. Mogelijk kunnen zij hun objectieven dus aanpassen voor de 70D ???
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLONA list of lenses that have limited compatibility with the Dual Pixel CMOS AF system:
http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... entered=on" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zijn 50 objectieven die dus "beperkt compatible" zijn. Eigenlijk vreemd dat er niet ook een lijst is te vinden waar de 103 objectieven genoemd worden die wél "volledig compatible" zijn.
At launch, Dual Pixel CMOS AF is compatible with 103 current EF lenses, spanning EF and EF-S, fixed focal length, wide-angle and telephoto lenses. The system marks a significant advancement in autofocus performance with greatly improved AF speeds. Please click here for a list of lenses that have limited compatibility with the Dual Pixel CMOS AF system.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@jans1960:
Het USB-dock van Sigma zou oplossing kunnen bieden (vooropgesteld dat er een probleem is).

De truuk zit 'em mogelijk in de info in de "Lens ROM" van Canon en de wijze waarop de AF-detectie daar mee om gaat.
Het zou kunnen dat de info van de fase-detectie gekoppeld is aan die van de "Lens ROM" en dat de aansturing van het focussysteem het objectief in één (grote) stap scherpstelt, zonder verdere tussenstappen.
Dat zou dan ook verklaren waarom Canon-objectieven vaak/meestal/altijd(?) sneller scherpstellen.

Maar het is vooralsnog gissen.
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 2 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

@boels069

Het is inderdaad gissen, maar als ik jouw verklaring zo lees denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben.
Voorlopig klinkt het in ieder geval zeer veel belovend.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... n_EOS_500D" onclick="window.open(this.href);return false;
Even een vergelijking met mijn huidige camera, maar wat interessanter is is de prijs van B&H die eronder staat €886,-
Ik hoop dat dit de verkoopprijs word want met mijn 500D loop ik soms tegen de beperkingen aan, planning was al om over ongeveer een half jaar/jaar een nieuwe body te kopen maar met deze prijs word hij wel heel leuk.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2005 13:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

spreading schreefCOLONhttp://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 ... n_EOS_500D
Even een vergelijking met mijn huidige camera, maar wat interessanter is is de prijs van B&H die eronder staat €886,-
Ik hoop dat dit de verkoopprijs word want met mijn 500D loop ik soms tegen de beperkingen aan, planning was al om over ongeveer een half jaar/jaar een nieuwe body te kopen maar met deze prijs word hij wel heel leuk.
Als je de camera besteld via internet van buiten de EU komt er nog wel 21% bij. De prijs in Nederland vind ik overigens wel aan de hoge kant t.o.v. de amerikaanse prijs, $1.199 x 0.77050 = € 923,83 en geen € 1.099.

Verder mooie camera de 70D maar ben toch blij dat ik vorige maand voor de 60D heb gekozen, de extra's zijn het prijsverschil (gekocht tijdens MediaMarkt 16% actie + cashback) voor mij niet waard. Voor dat prijsverschil heb ik mooie L lens gekocht.
Canon EOS 40D+60D en wat glas
Daarisiedan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 11:49

De langverwachte 70D is op de site van Canon geplaatst. Nu lees ik dat de zoeker 98% dekking heeft. Waarom is dat, als je weet dat de 7D 100 % heeft? Waarom gaan ze weer terug naar 98 %?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De 60D heeft 96% dekking, en die is ook ouder dan de 7D.. Het is dus niet dat ze terug gaan naar 98% (integendeel zelfs... ze gaan omhoog vanaf 96% als je het vergelijkt met zijn voorganger), maar de meerkosten voor een 100% dekking zullen ze in die prijsrange het niet waard vinden waarschijnlijk.

Overigens heb ik je vraag even samengevoegd met het Verzameltopic over de 70D...
Daarisiedan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 11:49

Rocker schreefCOLONDe 60D heeft 96% dekking, en die is ook ouder dan de 7D.. Het is dus niet dat ze terug gaan naar 98% (integendeel zelfs... ze gaan omhoog vanaf 96% als je het vergelijkt met zijn voorganger), maar de meerkosten voor een 100% dekking zullen ze in die prijsrange het niet waard vinden waarschijnlijk.

Overigens heb ik je vraag even samengevoegd met het Verzameltopic over de 70D...
Maar de 7D in dezelfde prijsrange heeft het wel?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Je bent de adviesprijs van de nog uit te komen 70D aan het vergelijken met de straatprijs van de al enige jaren op de markt zijnde 7D.

Als jij 100% zoeker belangrijk vindt moet je vooral de 7D kopen. Die heeft alleen geen Dual Pixel CMOS AF. Maar dat is niet voor iedere gebruiker even relevant.

Als er straks een 7D mark ii verschijnt met dezelfde sensor als in de 70D zal de prijs daarvan een stuk hoger liggen dan van de 70D, die dan inmiddels voor de straatprijs te koop is (lees: minder dan €1000).
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hier staan alle "strategische" gegevens van EOS-sen:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... S-70D.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
(Even naar beneden bladeren)
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 4 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Daarisiedan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 11:49

Maar kan mij iemand uitleggen waarom 100% zo moeilijk en/of duur is?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://photo.stackexchange.com/question ... inders-100" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Haha, ik wilde net dezelfde site quoten als Pieter :)

Kort samengevat is het dus duurder om een 100% viewfinder te maken omdat de tolerantie vele malen kleiner is en er dus handmatig micro adjustments gedaan moeten worden op het pentaprisma. En handwerk is relatief duur tov machinaal werk.
Daarnaast zal de behuizing iets groter worden, doordat je pentaprisma groter wordt. Betekent meer materiaalkosten.

En daarbij zijn de instap ranges over het algemeen ook iets kleiner qua behuizing, dus dan past het simpelweg niet. Al is dat verschil tussen een 60D/70D en een 7D qua bodyformaat niet zo heel groot. Tov een xxxD scheelt het echter wel!
Daarisiedan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2010 11:49

Rocker schreefCOLONHaha, ik wilde net dezelfde site quoten als Pieter :)

Kort samengevat is het dus duurder om een 100% viewfinder te maken omdat de tolerantie vele malen kleiner is en er dus handmatig micro adjustments gedaan moeten worden op het pentaprisma. En handwerk is relatief duur tov machinaal werk.
Daarnaast zal de behuizing iets groter worden, doordat je pentaprisma groter wordt. Betekent meer materiaalkosten.

En daarbij zijn de instap ranges over het algemeen ook iets kleiner qua behuizing, dus dan past het simpelweg niet. Al is dat verschil tussen een 60D/70D en een 7D qua bodyformaat niet zo heel groot. Tov een xxxD scheelt het echter wel!
Ik ga me even in het antwoord verdiepen haha, maar dank!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar