Iets met bomen en een bos... overstap naar fullframe

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
tamara3107
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hoi,

Na lange tijd ben ik weer terug op het forum (stiekem van de week al ;-) ).

Ik zit met het volgende en wil graag eens jullie mening horen.

Ik heb een 50D, een erg fijne body! Maar ik wil ontzettend graag over naar fullframe. Nu heb ik een aantal camera's gezien wie mij erg interessant lijken, maar ik fotografeer nog maar een aantal jaar en kan goed het advies van ervaren fotografen gebruiken.
Mijn budget is beperkt. Ik wil niet verder dan 400 à 500 euro gaan. Ik besef me natuurlijk dat ik voor die prijs geen 1DX heb, dus op dat punt ben ik wel realistisch. Alle waar naar zijn geld.

Ik heb gekeken bij een EOS 5D (geen mark). Mooie camera! Maar die moest €900,- kosten en mij is inmiddels duidelijk dat dit voor deze body te veel geld is. Dat ligt overigens ook ruim boven budget.
Ik heb ook een 5D zien staan voor rond de 450 euro.
Maar tijdens mijn zoektocht ben ik ook gestuit op een 1D en een 1D mk II beide tussen de 400 en 500 euro.

Maar wat is nu een verstandige keus? Ik zie dus door de bomen het bos niet meer. Qua megapixels is mijn 50d beter, maar megapixels zegt niet alles. Ik ben niet van plan heel groot te gaan afdrukken.
De 5d is wat kleiner (en lichter) en heeft beduidend meer MP dan de 1D, maar zoals eerder gezegd, dat is niet het belangrijkste voor mij.

Wat zijn nu echte voordelen van de 5D en de 1D/1D mk II?
Canon EOS 5D | Canon EOS 300D + BG-E1 | Canon 70-200 F4.0 L IS USM | Canon 50mm F1.8 |Tamron 18-200 F.4,5-6 | Speedlite |
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

De 1D (mk II) is geen full frame camera, maar een 1,3x crop.
De 1D-serie heeft weather sealing, de 5D niet.