Zonsopkomst

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Zoals de titel al luid wil ik morgen vroeg hier in het natuurgebied eens een poging te wagen...
Ik maak geen topic aan voor i stellingen maar gewoon om tips wat is jullie ervaring en waar moet ik extra op letten.

Het is de bedoeling dat ik stukjes natuur ga fotograferen met het optrekkende vocht ende zon die opkomt. Verder wil ik kijken of ik nog wat leuke dieren zoals Libelle tegen kom..

Wat zijn jullie tips.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Optrekkend vocht heb je het meeste kans in heidegebieden, en dan het liefste nog natte heide. Op natte heide groeit vaak dopheide, struikheide groeit meer op droge heide. Er zijn heidegebieden die beide soorten heide afwisselend kennen. Aangezien in je profiel Noord Limburg hebt staan, is de Groote Peel en optie. Kijk vooraf op google-earth waar je een mooi open stuk hebt om overheen te fotograferen, en zorg dat je dan ten westen van dat stuk staat zodat je richting het oosten kunt fotograferen.

En verder kan ik je het volgende artikel van harte aanraden: http://www.natuurfotografen.org/cursus/ ... fotografie" onclick="window.open(this.href);return false; .
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Bedankt voor je reactie.

kwa optrekkend vocht zit ik hier inderdaad goed. ik woon zelf bijna op de hei dus dat komt goed. ik mooie locatie had ik ook gevonden voor vanmorgen alleen ik kwam vancht niet in slaap dus heb ik vanmorgen maar verplaatst naar een andere ochtend.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Is het vannacht ook niet iets te warm geweest om in de vroege ochtend optrekkend vocht te hebben ?
Met een iets lagere nachttemperatuur heb je denk ik meer kans...... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
K!K
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2009 21:16
WoonplaatsCOLON Noord Limburg

Heb het ook even uitgesteld mooi om te doen als ik me filters heb. En er dus ook over uit ben welke ik wil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar