van 50 d naar 7 d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

Ik heb een vraag, bij mijn canon 50d is er een pinnetje, krom.. waar de geheugenkaartjes in moeten, en nu leest die geen geheugenkaartje meer. weet iemand of dat te repareren valt?

en als dat niet meer wil, zat ik na te denken om een 7d te kopen, is die aan te raden?

Vriendelijke groeten,

Arjan
Canos Eos 50D , Lens 18-135
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

het schijnt dat Rofa heel goede service voor redelijk prijs heeft (geen ervaring mee) maar ik zou er zelf vooral afblijven
Groeten,

Jichem
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Rofa is, net als Techrepair trouwens een goed adres. Begin er aub niet zelf aan. Als die 50D verder nog goed is, zou ik hem niet inruilen voor een 7D. Of mis je iets in de 50D wat je in de in de 7D wel denkt te vinden?
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

nee mis er niets aan.. maar het is wel te repareren dus? en het probleem is.. ik ga zondag op vakantie, hoelang zal dat duren denken jullie?
Canos Eos 50D , Lens 18-135
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dat kan je beter aan de reparateur vragen, die moeten bepalen wat de schade is en dan controleren of ze de te vervangen producten op voorraad hebben.
Hopelijk heb je enkel wat kromme pinnen en hebben deze geen kortsluiting gemaakt(voor zover dat mogelijk is :P) dus ik zal er morgenochtend maar even een belletje aan wagen.
Aangezien je niet in de buurt woont van een Canon Techrepair center gaan er nog 2 dagen extra overheen om te versturen, dat gaat wat krap worden. Het zal me niets verbazen als je krijgt te horen dat je zonder CPS pas gerust 2-3 weken kan wachten op je reparatie.
In dat geval heb je een mooi excuus om een 7d te kopen voor de vakantie :P
Je weet niet wat je niet weet ! :D
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

WireWess schreefCOLONDat kan je beter aan de reparateur vragen, die moeten bepalen wat de schade is en dan controleren of ze de te vervangen producten op voorraad hebben.
Hopelijk heb je enkel wat kromme pinnen en hebben deze geen kortsluiting gemaakt(voor zover dat mogelijk is :P) dus ik zal er morgenochtend maar even een belletje aan wagen.
Aangezien je niet in de buurt woont van een Canon Techrepair center gaan er nog 2 dagen extra overheen om te versturen, dat gaat wat krap worden. Het zal me niets verbazen als je krijgt te horen dat je zonder CPS pas gerust 2-3 weken kan wachten op je reparatie.
In dat geval heb je een mooi excuus om een 7d te kopen voor de vakantie :P
ja precies.. en als de 50d wel gemaakt kan worden, dan heb ik een 7 d en een 50, of dat het geld waard is?
Canos Eos 50D , Lens 18-135
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Twee body's zijn altijd handig, zo zie je maar hoe handig het in dit geval was uitgekomen als je er al 2 had :)
Des noods trek je nog een 40d/50d van marktplaats dan ben je voor de vakantie weer gered.
Mocht je toch geen behoefte aan hebben een 2e body dan zet je na de vakantie toch weer een van de body's op marktplaats?
Het eventuele "verlies" bij verkoop in veel gevallen stukken goedkoper als een body huren voor je vakantie.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gewoon accu uit de camera halen en met een vergrootglas en klein schroevendraaiertje de boel weer recht buigen, heb ik ook ooit eens gedaan met mijn 10D. Breekt het pennetje af kun je alsnog de boel laten vervangen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

WireWess schreefCOLONTwee body's zijn altijd handig, zo zie je maar hoe handig het in dit geval was uitgekomen als je er al 2 had :)
Des noods trek je nog een 40d/50d van marktplaats dan ben je voor de vakantie weer gered.
Mocht je toch geen behoefte aan hebben een 2e body dan zet je na de vakantie toch weer een van de body's op marktplaats?
Het eventuele "verlies" bij verkoop in veel gevallen stukken goedkoper als een body huren voor je vakantie.

das waar.. en anders maar wel de d7 kopen, hij is in ieder geval wel snel:P
Canos Eos 50D , Lens 18-135
ArjanBosker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2010 19:26
WoonplaatsCOLON Aduard

Ik heb al gebeld naar de winkel, waar ik mijn camera gekocht heb.. het kost 150 tot 200 euro. het kost ong 6 weken dat ik de 50 de weer heb, dus ga het na de vakantie daar heen brengen.
De 7d heb ik net besteld, dus heb ik na de vakantie en verder 2 body's dat is natuurlijk ook wel handig op sommige momenten.
Canos Eos 50D , Lens 18-135
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar