Diverse: Concertfotografie

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mchammett
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2012 11:47
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Geweldige foto's. Ik zag een aantal persoonlijke helden voorbij komen. (Hetfield, Vedder, Cornel)
Ik ga in het najaar een workshop concertfotografie volgen (7 avonden).
Heb je handige tips ter voorbereiding? Ben in ieder geval van plan om de EF 50MM F/1.8 II of de EF-S 55-250mm F/4-5,6 IS II aan te schaffen, maar zal die laatste lichtsterk genoeg zijn?
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

mchammett schreefCOLONGeweldige foto's. Ik zag een aantal persoonlijke helden voorbij komen. (Hetfield, Vedder, Cornel)
Ik ga in het najaar een workshop concertfotografie volgen (7 avonden).
Heb je handige tips ter voorbereiding? Ben in ieder geval van plan om de EF 50MM F/1.8 II of de EF-S 55-250mm F/4-5,6 IS II aan te schaffen, maar zal die laatste lichtsterk genoeg zijn?
Dank je wel, heb inderdaad dit jaar wel een aantal bijzondere artiesten mochten fotograferen.
Bij wie en waar ga je de workshop doen?

Qua tips, mocht je een vast programma hebben waar jullie gaan fotograferen zou ik even op youtube wat filmpjes gaan bekijken van de artiesten die je gaat schieten. Links / rechts handig met de gitaar, waar staat de zang, waar net die ene energieke gitarist, dat soort dingen.
Verder is het met name kijken (niet door de camera) en wachten totdat momenten zich voor doen, je voelt het vaak wel aan in de muziek.

Verder zou je misschien een lichtsterke lens kunnen huren een avondje, of juist een fish of 16mm, als je dicht op de artiesten kan komen is een 50mm al gauw heel dicht bij. Zeker met een crop camera.

Succes :)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
mchammett
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2012 11:47
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

Dark_Angelus schreefCOLONBij wie en waar ga je de workshop doen?
Bedankt voor je tips, huren is inderdaad ook nog een optie. Had ik zelf nog niet aan gedacht.
Workshop is in mijn hometown Vlaardingen bij de Kroepoekfabriek en wordt verzorgt door Megin Zondervan.

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten om te leren.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Fijne selectie weer Bart!

Super momenten, gave uitwerking. mooie afwisseling in composities (ruim en rustig). Bij #64 is het misschien wat jammer van de het stukje hemd voor het gezicht. Wat me opvalt is dat je vaak voor een centrale compositie kiest. En jij niet alleen ook bij andere (concert) fotografen zie ik het meer en meer. Is dat de nieuwe hype, het moderne jasje? Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het vaak erg goed werken, dus ik doe er graag aan mee ;).
Wat betreft de rust hier. Zo nu en dan geef ik nog wel eens een reactie in het concert gedeelte, maar zelf posten eigenlijk niet meer. Ik heb niet het gevoel dat ik daar wijzer van wordt.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

In compleet willekeurige volgorde eens een update.

#80
Afbeelding

#81
Afbeelding

#82
Afbeelding

#83
Afbeelding

#84
Afbeelding

#85
Afbeelding

#86
Afbeelding

#87
Afbeelding

#88
Afbeelding

#89
Afbeelding

#90
Afbeelding

#91
Afbeelding

#92
Afbeelding

#93
Afbeelding

#94
Afbeelding
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind die van Dave Grohl heel cool...
Wat ik leuk vind aan deze serie is dat je 1. heel gave monenten te pakken hebt (dat is natuurlijk niet heel gek bij een serie als de deze) en 2 dat je een soort van eenheid in de serie hebt (misschien m.u.v 82 en 86). Dat is dan ook voor mijn gevoel een beetje het minpunt. Als je zoveel platen laat zien kun je het gevoel van "gosh, nog een plaatje" krijgen (niet echt een evenwichtige serie dus). Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat je gewoon een stel knappe platen wilde laten zien en dat is zeker gelukt.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

mmk schreefCOLONIk vind die van Dave Grohl heel cool...
Wat ik leuk vind aan deze serie is dat je 1. heel gave monenten te pakken hebt (dat is natuurlijk niet heel gek bij een serie als de deze) en 2 dat je een soort van eenheid in de serie hebt (misschien m.u.v 82 en 86). Dat is dan ook voor mijn gevoel een beetje het minpunt. Als je zoveel platen laat zien kun je het gevoel van "gosh, nog een plaatje" krijgen (niet echt een evenwichtige serie dus). Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat je gewoon een stel knappe platen wilde laten zien en dat is zeker gelukt.
Ach echte series moet ik nog maar eens naar kijken in de toekomst. Ben nog teveel apart met beelden bezig dat series nog niet in m'n hoofd rondspoken. Wil meer ter inspiratie voor anderen weer een berg foto's posten waar mensen wat uit kunnen halen. Informatie vragen, interesse tonen en vervolgens ook de ambitie hebben om beter te worden.

Makkie toch. 8)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

zo, wat een te gekke foto's! Hele topic nog niet gezien, maar val van de ene verbazing in de andere. Puik werk!
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

@Jozzy,

Thanks, fijn dat je het topic ontdekt hebt! Mocht je eens vragen hebben, stel ze gerust!
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Wat een rauwe foto's zeg. Te gek!
5D + gLas
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dark_Angelus schreefCOLON
mmk schreefCOLON Makkie toch. 8)
Tja zo was het wel ooit....
Ik zal binnekort ook weer eens wat posten. Sta wel even op een laag pitje. Jouw manier, een "eigen verzamel topic spreekt me wel aan. Kom je ook met single ics weg, ik vind die 1 foto topics maar niets namelijk. Ik heb wel mijn twijfels over het krijgen van reacties maar goed.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Fr3ddy schreefCOLONWat een rauwe foto's zeg. Te gek!
Awesome! Tnx!
mmk schreefCOLON
Dark_Angelus schreefCOLON
mmk schreefCOLON Makkie toch. 8)
Tja zo was het wel ooit....
Ik zal binnekort ook weer eens wat posten. Sta wel even op een laag pitje. Jouw manier, een "eigen verzamel topic spreekt me wel aan. Kom je ook met single ics weg, ik vind die 1 foto topics maar niets namelijk. Ik heb wel mijn twijfels over het krijgen van reacties maar goed.
Je kan zoals ik het nu hanteer prima verzameltopics houden, mensen blijven wel kijken alleen heb ik niet het idee dat veel mensen hier in de 'scene' zitten en dan ook niet zo gemakkelijk kritiek / opmerkingen over de beelden durven / willen geven. Niet erg ansich, maar het idee is natuurlijk wel dat dingen misschien anders / beter kunnen en dat je er met elkaar over kan hebben hoe je dat zou doen. Hoef je natuurlijk niet gelijk je eigen stijl overboord te gooien.

#95
Afbeelding

#96
Afbeelding

#97
Afbeelding

#98
Afbeelding

#99
Afbeelding

#100
Afbeelding

Kleine update. Aankomende maanden weer drukker. 8)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

#95 een heel storende microfoon, wel gaaf licht. De rest stuk voor stuk fijne platen. ik vind overigens de ZW omzetting van #96 net even wat sprekender (harder?) dan #98.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Echt top foto's.. ben me sinds kort ook aan het bezig houden met concert fotografie en ben er achter gekomen dat dit nog niet zo makkelijk is, zegmaar een compleet andere tak van sport. Mij is wel opgevallen dat ik nog een hoop moet leren wat betrefd nabewerking van de foto's. Verder mooi werk
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Nr. 98 is ook een ander soort pose. Ik vind #96 hier de mooiste omdat het een krachtig beeld is, en het iets als een statement uitbeeld.
#95 is ook een moeilijke om qua belichting af te werken, tegen veel spots in met donkere pakken en geen frontlicht. Het blijft toch wachten op net dat lampenmoment.
Gebruikers-avatar
sieme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2006 18:03
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

Mooie foto's hoor! Wat me wel af en toe opvalt is dat niet het complete instrument er op staat, dat vind ik persoonlijk jammer. Ga je met 2 body's op pad, 1 voor de 24-70 en 1 voor de 70-200? Het fijne aan de zalen waar jij kom is dat het licht meestal goed voor mekaar is. Ik doe ook wel aardig wat bandjes maar in mijn zaaltjes is het toch altijd wel een beetje behelpen ;)

Keep up the good work!
40D+Grip kitlens, 50mm 1.8, canon 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color], Speedlite 430 II, slingshot 300aw, manfrotto 055xprob+804rc
Gebruikers-avatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2013 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Wow mooie fotos hoor. Ik liep vroeger ook altijd met een cameraatje bij alle concerten. Maar ik was toen nog niet zo met fotografie bezig als nu. Heb jij overal toestemming om in de zalen je camera mee te nemen? Ik moest em vaak meesmokkelen maar dat was altijd maar een kleintje. Ik wist niet wat ik deed en stond vaak met een cameratje boven mn hoofd om boven de mensen uit te komen en zo heb ik van zon beetje alle zalen in nederland en belgie fotos van het plafond. (ik zou zo aan wedden dat mee kunnen doen om te raden welk plafond bij welke zaal hoort :wink: ) Zou het nu wellicht ook wel wat beter kunnen, maar vast niet zo mooi als jouw fotos. Je hebt ook wel van goede plaatsen mogen fotograferen zeg. Dat is wel super!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar