Kecak Fire Dance - Bali, Indonesië

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Tijdens mijn trip in Bali was ik van plan langs de zogenaamde 'Kecak Fire Dance' in Uluwatu te gaan.
Dit had ik aangeraden gekregen van een vriendin.

Mijn persoonlijke chauffeur aldaar stond er echter op om mij naar de échte vuurdans te brengen, in plaats van naar de tamme toeristische versie. Dus hij bracht me naar een plek nabij Ubud.

De vuurdans is een rituele dans waarbij de dansers in een trance raken door zang en oproeping.
Kenmerkend is het zingen van de klank 'tjak' in verschillende ritmes en tempo's door elkaar. Alleen de vocale klanken worden gebruikt als muziek.

Tegen het einde van de show werd een man in een trance gebracht die vervolgens in het vuur gaat dansen. Met blote handen en voeten schopt en gooit hij het vuur alle kanten op, gaat erin zitten en steekt het uiteindelijk zelfs in zijn mond.

Het was een waar spektakel en een echte aanrader. Al kan ik me voorstellen dat de eerste helft van de +/- één uur durende show niet voor iedereen interessant blijft.

Alle foto's gemaakt met een Canon 5D2 i.c.m. een 50m F/1.8.
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

#12
Afbeelding
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Door de lichtomstandigheden wss lage sluitertijden gehad. De kleuren zijn wel heel mooi en ern prima registratie.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Jef-W schreefCOLONDoor de lichtomstandigheden wss lage sluitertijden gehad. De kleuren zijn wel heel mooi en ern prima registratie.

-Jeffry

De camera had het inderdaad flink moeilijk. Zit soms toch nog te overwegen een F/1.2 te halen, maar 1300 euro vind ik eigenlijk een beetje te gek.
Gebruikers-avatar
Dre_Meuffels
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 11:35
WoonplaatsCOLON Holtum
CONTACTCOLON

Jef-W schreefCOLONDoor de lichtomstandigheden wss lage sluitertijden gehad. De kleuren zijn wel heel mooi en ern prima registratie.

-Jeffry
De sleutertijden vallen wel mee denk ik omdat je nagenoeg geen wazige bewegingen ziet.
Wel denk ik dat je zeer hoog iso gebruikt hebt maar ik zie toch geen ruis.
Geweldig gedaan
Enigste opmerking naar mijn smaak een beetje minder blauw zodat de foto's een beetje warmer worden.
Dré
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ik vind het hele sfeervolle foto's, echter mis ik wel de scherpte. Dat zal zeker komen door deze zeer moeilijke lichtomstandigheden.
Wel knap dat dat je het toch nog zo hebt weten vast te leggen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar