The Passion in Enschede

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Gisteravond vond The Passion plaats in Enschede. De kans is groot dat je er naar gekeken hebt of het langs zag komen op de televisie. Ik was aanwezig om voor dagbladen en internetsite's het evenement vast te leggen. Na wat regelwerk met bewoners mocht ik op het balkon staan van een lege woning aan het van Heekplein. Daar heb ik een tijdje staan fotograferen (en koud dat het was :shock:). Op de locatie heb ik gelijk de foto's nabewerkt en proberen door te sturen. Dit lukte in de zeer drukke binnenstad nauwelijks. Inmiddels was het al half tien geweest en om 22:00 uur zijn de allerlaatste kranten klaar... uiteindelijk lukte het me om tegen 21:40 uur een aantal foto's, weliswaar verkleind, door te sturen. Collega's hebben het daarna razendsnel opgepakt en daardoor lagen de foto's alsnog vlak voor tijd bij de media.

Vanmiddag heb ik de foto's op mijn gemak uit kunnen zoeken en na kunnen werken. Daaruit kwam onderstaande serie. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

lijkt me een lastige klus inderdaad... vind de serie gegeven de drukte en je beperkte standpunt-ruimte geslaagd.
#2 is voor mij de mooiste... hoewel ik #4 en #6 ook heel mooi vind. waarom weet ik niet precies te zeggen denk vooral de balans in het licht en bij #4 de herhaling van de zangeres...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie van een gaaf evenement! Ik vind ook foto 2 de topper, die het mooist de sfeer weergeeft voor mij.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ben er niet echt van onder de indruk. Ik vind ze gewoon niet mooi. Als ik dan toch de mooiste moet aanwijzen dan zou dat de tweede foto zijn.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie serie , die ik ook als serie het mooiste vind. Mooie kleuren en goede composities! Is zeker een goede prestatie op zo'n drukke lokatie.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Vind ze ook geslaagd, en ook de voorkeur voor foto 2 en 4. daarna nr 1.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties!

@jonggolde; kan je misschien aangeven wat je precies niet zo mooi vind of anders zou hebben gedaan? Want met "ik ben er niet echt van onder de indruk" kan ik natuurlijk vrij weinig ;-), en ik ben altijd blij met tips.
Anoniem 3

Foto #9 dacht ik hier te zien....

http://www.nu.nl/#nu-in-beeld-20

Maar toch: minieme verschillen in timing (te zien aan de laserbeams)

Blijft: Mooie serie onder moeilijke omstandigheden gemaakt.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind ze gewoon niet mooi. De kleuren niet, het licht niet, de winkels op de achtergrond. Het zal zo wel geweest zijn en een goede registratie, maar als ik dat zo zie zou ik er niet over peinzen om heen te gaan.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

jonggolde is iig eerlijk, maar het kan w.m.b. wel iets genuanceerder ;-)

Ben het er wel mee eens dat het mij ook niet direct aanspreekt.
Wat ik niet begrijp is dat je voor de dagbladen en internetsite's hebt gefotografeerd, maar dus blijkbaar geen perskaart oid had om dichterbij te komen om meer variatie in de serie te krijgen. Het komt nu op me over als publieksfoto's en mis de intimiteit omdat alles van afstand geschoten is. De hoek is daardoor ook steeds hetzelfde, alleen de mensen op het podium wisselen. Als geheel komt het daardoor iets te registrerend over en mis ik eigen inbreng.

Los van de beperkte technische kwaliteit denk ik dat de mensen met al die telefoons op #10 intiemere/meer boeiende foto's hebben kunnen maken ;-)
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Leuk om om afstand te zien hoe massaal het was. Ik mis een beetje de Tablets in het publiek :roll:
Je hebt het mooi vastgelegd voor die afstand.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar