Willem II - AZ

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ging met heel andere verwachtingen, en met mij denk ik ook wel duizenden anderen.
Voor degene die de ranglijsten een beetje volgen is het in de Eredivisie nog spannend in de bovenste helft, maar ook in de onderste helft kan nog van alles gebeuren. Althans dat is dit weekend maar weer gebleken.

AZ was, en is, nog in de race voor de belangrijke vierde plek. Concurent Ado Den Haag verloor op de valreep van De Tukkers. AZ kon dus goede zaken doen door Willem II, toch al eeuwig de hekkensluiter van de competitie, te verslaan. Willem II kon, bij verlies en winst van VVV-Venlo, definitief degraderen. VVV-Venlo verloor in de laatste minuut weer de winst en speelde gelijk.
En AZ wist niet te winnen bij Tilburg. Willem II dus nog niet rechtstreeks gedegradeerd, in mijn ogen gewoon uitstel van executie en AZ liep niet in op Ado.

1
Afbeelding
Gertjan Verbeek. Voor de wedstrijd. Eigenlijk al net zo chagrijnig als erna


2
Afbeelding
Deze had in mijn ogen de foto van de wedstrijd geweest. Willem II kwam al vrij snel op voorsprong. Maar Kolbeinn Sighthorsson maakte de 1-1.
Op de foto Bart Biemans die onderuit gaat terwijl Sighthorsson er met de bal vandoor gaat. Het geeft in mijn ogen de ondergang van Willem II in een speelmoment aan.

3
Afbeelding
Maar het liep dus iets anders. Evgeniy Levchenko maakte de 2-1 en bepaalde daarmee de einduitslag

4
Afbeelding
De wedstrijd kende één rode kaart. AZ-verdediger Hectore Moreno Herrera kan zijn frustraties niet anders botvieren dan zijn schoen maar te planten in het been van Levchenko. Reden voor de scheids om hem een tiental minuten voor het einde naar de kleedkamer te sturen

5
Afbeelding
Spannende momenten in de blessuretijd. Andreas Landgren is er maar bij gaan staan en Davino Verhulst kijkt eens gespannen naar de klok
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Jeroen,

Gave foto's die lekker scherp zijn :)
Ik vind ze alleen iets te donker en teveel contrast.
Het mag wat lichter wat mij betreft... Kijkt net wat lekkerder weg!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vind het wel meevallen. Heb ze inmiddels op verschillende schermen gezien en ze zijn wel zoals ik ze afgewerkt heb; naar de smaak van de fotograaf ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Franca Dobbe
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 14:34
WoonplaatsCOLON Nootdorp
CONTACTCOLON

Hoi Jeroen

Mooi platen, met mooie momenten.
De kleuren zien er bij mij niet te donker uit.
Misschien de 2e foto iets.
En de spanning blijft leuk zo in de competitie :P

Franca
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

't Zal idd de smaak wel zijn, maar vind ze ook iets te donker en te contrastrijk m.n. 2 en 3, het zwarte loopt wat dicht.

Maar het verhaal wordt kort en krachtig verteld.
Met uitschieter vind ik nr 2, niet alleen qua techniek, maar zoals je zelf zegt, 'De ondergang van Willem II', 'de val', 'de onderliggende partij'...
Hier is het duidelijk een gevalletje van 'een foto zegt meer dan duizend woorden' :)
Nr 4 was gewoon een achterlijk moment, maar uiteraard goed vastgelegd.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n spannende slotfase van het seizoen mee heb gemaakt, voor bijna elk team valt er nog wel wat te halen, op de nr 13 tot 16 na...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dat van het harde contrast viel mij ook direct op, verder kan ik nog maar 1 ding bedenken wat me opviel....een spelvaut in een naam :D (Kolbeinn Sigþórsson of Sigthorsson, niet Sighthorsson). Nette serie die voor mij als leek interessanter gemaakt is door het begeleide schrijven.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Hey Jeroen,

Wederom zeer nette serie. De momenten goed vastgelegd en het verhaal wordt verteld.
Spelfout was mij ook opgevallen..
Vwb contrast vind ik het meevallen, kan 't hebben. Foto 2 zou naar mijn mening wel iets lichter mogen.
Persoonlijk mis ik alleen nog als afsluiting de ontlading van de Tilburgers.

Qua competitie blijft het inderdaad spannend en daarom wens ik Willem II ook het allerbeste tegen Twente :mrgreen:
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zeker mooie serie Jeroen! Goed en kort het verhaal neergezet.
Bij foto 2 is het echt jammer dat de spelers wat donker zijn doordat ze in de schaduw lopen. Hierdoor vraagt de achtergrond meer aandacht dan de spelers. Anders was het met stip de beste geweest. De eerste 3 komen hier ook wel wat contrastrijk over maar ik kijk nu op een niet al te beste monitor.
Nummertje 4 is mijn favo.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar