Hole in one

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Ben eens aan het stoeien geweest met tegenlicht vandaag.
Hoop dat het idee wat ik had een beetje overkomt.


Afbeelding




Afbeelding
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Ik vind het effect erg leuk, nummer 1 zou ik nog wel even rechtzetten ... of dit moet de bedoeling zijn ;)
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Teranique schreefCOLONIk vind het effect erg leuk, nummer 1 zou ik nog wel even rechtzetten ... of dit moet de bedoeling zijn ;)
er was niets vlak daar dus kun je er alle kanten mee op :wink:
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

F.Brouwers schreefCOLON
Teranique schreefCOLONIk vind het effect erg leuk, nummer 1 zou ik nog wel even rechtzetten ... of dit moet de bedoeling zijn ;)
er was niets vlak daar dus kun je er alle kanten mee op :wink:
Dat ben ik met je eens, het is een en al heuveltjes, kuiltjes e.d, maar ik neem aan dat niet alle bomen onder een hoek van 70 á 80 graden staan.
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
wernerfotografie

IK vind ze eigenlik niet zo mooi... Ik vind het contrast veelste hard. Ik houdt dus ook niet van tegenlicht fotos. Dit is dus ook smaak gerelateerd.

foto 1: Daar ligt de bal nog op het gras (teebox) terwijl hij slaat. Dit zal dus waarschijnlijk een oefenswing zijn maar dan vind ik het moment fout gekozen. Wacht dan totdat hij ook echt de bal slaat en kijk of je de bal dan ook nog in het plaatje kan krijgen. Of maak dan een foto terwijl hij eindigd in swing.

foto 2: Geen mooie houding van de golfer. Waarschijnlijk een meneer op leeftijd of iemand met een hele rare swing. Wel leuk punt is dat de Tee nog in de lucht hangt :D !!
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Golftechnisch is er best wel wat over op te merken maar dat is niet in het belang van dit forum ;).

Persoonlijk ben ik niet wild van deze platen - erg donker en onderbelicht. Ik zou de boel toch iets lichter maken en dan de verscherping een stuk terugduwen; nu lijkt het bij #1 wel alsof we met kunstgras te maken hebben en de verscherpingsrandjes zijn wel erg aanwezig.

Bij #2 zou ik overigens toch wat doen aan die staak die net voor de golfert omhoog steekt.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

Hallo allemaal

Kan me heel goed vinden in de opmerkingen, ga zeker nog een keer terug voor het juiste moment :wink:
al moet `k wel opletten want je mag er niet zomaar op lopen (bal tegen je hoofd :evil: )


grt Frank
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Dat klinkt een beetje alsof je niet wekelijks op een golfbaan komt. Heeft er in dat geval wel iemand je even wegwijs gemaakt over wat er wel en vooral wat er echt niet kan op de baan?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONDat klinkt een beetje alsof je niet wekelijks op een golfbaan komt. Heeft er in dat geval wel iemand je even wegwijs gemaakt over wat er wel en vooral wat er echt niet kan op de baan?
Kom er nooit ! al had ik wel met mee mogen rijden met zo`n elektro.car
die vriendelijke man (vrijwilliger) had me wel veel verteld over de baan,gras,enz.

Maar denk dat er nu veel meer komt :( :)
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

De competitie is net van start gegaan afgelopen weekend (en dus zijn de betere spelers in de baan) maar dan ben je ws. niet echt welkom om foto's te maken. Anyway, ik hoop dat die vrijwilliger je ook de veiligheids- en etiquetteregels een beetje heeft uitgelegd. De belangrijkste: als je "fore!" hoort roepen, dan heb je een seconde of twee om je van de richting waar dat geluid vandaan kwam af te wenden en zo goed en kwaad als het gaat bescherming te zoeken dan wel in ieder geval je hoofd een beetje te beschermen - er komt dan mogelijk een bal op je af. Probeer als fotograaf niet op te vallen: zet je mobiele telefoon uit, maak je apparatuur zo geruisloos mogelijk (dus geen piepjes bij het scherpstellen!), sta stil als iemand slaat, fotografeer nooit in de backswing van een speler, sta niet in het verlengde van zijn puttinglijn en dan komt het wel in orde ;).

Als het kan, ga dan vooral met de marshall mee - die weet gegarandeerd de weg op de baan en brengt je (hopelijk op een beetje een veilige manier) op plekken waar je leuk plaatjes kan schieten. Golf-fotografie is niet bijster ingewikkeld maar het helpt wel als je het spelletje een beetje kent zodat je op de juist plekken staat waar de kans op een mooi shot maximaal is.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
F.Brouwers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2010 12:09
WoonplaatsCOLON Gemert
CONTACTCOLON

@jeveos Bedankt voor je tip`s neem ze zeker mee als ik er weer ben !


grt Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar