AZ - FC Twente

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

2-1 winst voor AZ, alles erin, staking, rode kaarten, regen en veel foto's. Ruim 24 uur later zit er nog steeds vocht achter het display van mijn 40d, ondanks een regenhoes. Al is het wel minder dan direct na de wedstrijd.

1 Regen dus
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4 Rode kaart
Afbeelding

5
Afbeelding

6 Gertjan sturen ze voor minder naar de tribune
Afbeelding

7 Scoren in blessuretijd
Afbeelding

8 Zonder te croppen
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

foto 4 absoluut de winnaar voor mij.
emotie spanning actie,heel gaaf.
(btw) de rode was ook voor de tegenstander van mn cluppie dus helemaal top) :mrgreen:
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

erg mooie serie, super de goede momenten van de wedstrijd in beeld gebracht. Vind ze wel wat aan de donkere kant, mn de eerste paar....
[size=84]onderschrift[/size]
dirkjankraan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2010 22:27
WoonplaatsCOLON Cothen
CONTACTCOLON

Fantastische fotos! De eerste is een goede inleiding, regen, regen en nog eens regen. Wel gaaf voor je dat je bij zo'n wedstrijd bij kan zijn. Zou ik ook nog wel eens willen.

Nummer 4. is mijn favo. Beladen moment.
Laatst gewijzigd door 1 op dirkjankraan, in totaal 28 keer gewijzigd.
Canon 6D met 24-70 f4 IS http://www.dirkjankraan.com
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

He Johannes,

Jij zat duidelijk bij een wat beter bezochte wedstrijd. Leuke momenten heb je erbij zitten. Wel moet ik zeggen dat ik het jammer vind dat het meerdendeel van de platen voor mij wat te donker is. Ook valt het me op dat je soms wat stukjes op de plaat mist. Het beentje wat je in foto 4 mist heb ik nog wel over.

Ook had ik de speler in foto 2 graag volledig in beeld gezien.
Leuk dat je bij 9 de grensrechter in zijn modderspoor in de Achtergrond hebt staan. De oudere man die de foto uit wil lopen stoort me helaas wel.

Ik hoop dat je wat met mn opmerkingen kan. Ik vind het fijn om wat voetbal van anderen te zien onder slechte omstandigheden zoals de regen die we allebij troffen.

Groet Leon
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je hebt de belangrijke momenten. Zou 7 of 8 nog wegdoen (liever 7, is het net niet helemaal scherp) en de laatste ook (veel te ver weg)
Maar verders netjes.

(Mag ik wel eerlijk bekennen dat ik hier toch het inmiddels bekende Johannes-zweempje zie?)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Een mooie serie met goeie momenten. Je hebt de wedstrijd goed in beeld weten te brengen. De weersomstandigheden, emotie, vreugde, woede.

Foto 4 is voor mij ook de favoriet, want dat is toch eigenlijk het moment wat een ieder is bijgebleven van de wedstrijd en waar het voornamelijk nog om ging (tv, bladen, etc). Dat moment heeft mede de wedstrijd bepaald. Mis alleen de foto dat Douglas nog een beuk uitdeelt.. :P

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties

@ knoet, ze zijn inderdaad wat donker, maar als ik ze nu lichter maak in photoshop komt er veel ruis bij.

@ Leon Koggel, had hem er ook graag volledig opgehad, helaas. Vond de foto toch goed genoeg om te plaatsen, zijn bedoeling was immers duidelijk. 9 had ik ook staand kunnen uitsnijden, heb ik even over getwijfeld maar toch voor deze versie gekozen.

@ Jeroen, 7 was ook een twijfel geval, had hem misschien inderdaad beter eruit kunnen laten. 9 wilde ik er wel bij omdat dit een van de weinige foto's was na afloop die anders was dan het standaard publiek bedanken dat al na elke thuisoverwinning gebeurt.
Het zweempje hoop ik op te lossen met een witbalansfilter (is onderweg) en een 7d, net binnen gekomen maandag.

Nog twee platen van het incident. Vindt ze allebei wel minder dan die in mijn eerste serie hierboven.

11
Afbeelding

12
Afbeelding
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

off topic; 4 en 6 GEWELDIG omdat ik de wedstrijd heb gezien, heb lachend en met open mond zitten kijken

on topic;
1, nice om te zien hoe nat het er was
2, 3 en 7 mis wat scherpte
10 is donker

4, 6 en 8 vind ik de beste
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

Mooie serie!!! Ik proef de sfeer..

Er kunnen zo een paar foto's gebruikt worden, voor reclame van een wasmiddel :lol:
En ik moet steeds kijken naar dat modder pad van de vlagger...
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Een andere camera zal je kleurzweem niet weg krijgen hoor.

Over de foto´s: Ik als anti voetbalfan zijnde kan zeggen dat ik het een leuke serie vind, laat een mooie wedstrijd zien. Inderdaad had ik ook 7 weg gelaten, die is te veel, de laatste had wat meer gecropped kunnen worden, maar toch vind ik dat hij er bij hoort, het maakt de serie compleet. J ehebt een inleiding, en spel en een einde, dus daar ben ik het niet met Jeroen mee eens.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

@ Bob, weet ik. Camera stond al in de planning. Laatste meer croppen is geen optie, hij is al behoorlijk gecropt en nu kon ik hem uitsnijden zonder halve spelers over te houden. Daarnaast laat deze foto een overzicht zien, waarbij ook het publiek nog in beeld komt.

@ LVfotografie, klein beetje bewegingsonscherpte, meer niet bij 2 en 3. Ook niet raar als je kijkt naar de sluitertijd en de snelheid van de actie.

Het is jammer dat ze bij AZ besloten hebben de verlichting niet meer vol aan te zetten maar de buitenste rijen met lampen uit te laten, de verlichting voldoet dan ook nog aan de KNVB richtlijnen, enkel bij Europese wedstrijden moeten die rijen aan.

100% crop 2
Afbeelding

100% crop 3
Afbeelding

100% crop 7
Afbeelding
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

kaaskop schreefCOLONfoto 4 absoluut de winnaar voor mij.
Daarnaast voor mij ook foto 6.
Je hebt een 'neusje' voor de momenten waar het die wedstrijd om ging.
Complimenten!!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Goed verhaal, goeie foto's waarbij het meeste al is gezegd.
Ik vind de dode spelmomenten erg goed, maar de actiefoto's met bal vind ik wat minder. Volgens mij was daar meer uit te halen.
Veel plezier met je nieuwe 7D :-)
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

@ Johannes

Ondanks dat je foto 12 minder vindt hoort ie naar mijn mening wel thuis in de serie. Naast de reactie van Douglas op Bossen is dit ook een sleutelmoment uit de wedstrijd. Wel jammer is de hoek waaruit de foto is genomen, omdat je veelal ruggen ziet, maar het doet niets af aan de nieuwswaarde ervan.
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

IDI_020 schreefCOLONWel jammer is de hoek waaruit de foto is genomen, omdat je veelal ruggen ziet, maar het doet niets af aan de nieuwswaarde ervan.
Ja Johannes, ik vind ook dat je even snel naar de andere kant van het veld had moeten rennen :mrgreen:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLON
IDI_020 schreefCOLONWel jammer is de hoek waaruit de foto is genomen, omdat je veelal ruggen ziet, maar het doet niets af aan de nieuwswaarde ervan.
Ja Johannes, ik vind ook dat je even snel naar de andere kant van het veld had moeten rennen :mrgreen:
Haha! Ja ik snap dat je niet altijd de foto uit de perfecte hoek kan hebben.
Maar wie weet is Johannes heel snel en lukt het hem de volgende keer wel? :P :lol:
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

IDI_020 schreefCOLON
bobvanduin schreefCOLON
IDI_020 schreefCOLONWel jammer is de hoek waaruit de foto is genomen, omdat je veelal ruggen ziet, maar het doet niets af aan de nieuwswaarde ervan.
Ja Johannes, ik vind ook dat je even snel naar de andere kant van het veld had moeten rennen :mrgreen:
Haha! Ja ik snap dat je niet altijd de foto uit de perfecte hoek kan hebben.
Maar wie weet is Johannes heel snel en lukt het hem de volgende keer wel? :P :lol:
Dan zit ik op de tribune met een videocamera :mrgreen:
Helaas mag je niet overal rond het veld komen als fotograaf.....
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
ThomasKlaassen
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2011 14:11

Prachtige serie bij een vermakelijke wedstrijd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar