dusty rally @ uit de oude doos

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Kwam deze foto (hellendoorn rally 2009) waar ik nog niks mee gedaan had tegen bij het opruimen v/d archieven. (wel beetje ruis>350D @ ISO 800)
(klikbaar voor groter)

Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Beetje ruis? Beetje stof zul je bedoelen :lol:
Anoniem 3

Eerlijk gezegd vind ik het een foto die je in die oude (schoen)doos had mogen laten zitten.
Gewoon deleten en niet meer terug proberen te halen.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

beetje boel stof:)

@ gvasseldonk: waarom (zo resoluut) weg ermee dan? Vind zelf het licht i.c.m. het stof juist mooi.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
Stefan=Canon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 13:18
WoonplaatsCOLON lichtenvoorde

Nou Zoveel mensen zo veel smaken.
Ik vind het een extreem mooie plaat om na te kijken, wou dak hem zelf geschoten had.
enige wat ik er persoonlijk jammer aan vind, had een andere wagen in mogen staan en niet zon oude peugeot.

Hoop dat je nog meer van die leuke oude platen in die oude doos hebt liggen
Een foto is een afdruk van een indruk.
Anoniem 3

hirzo schreefCOLONbeetje boel stof:)

@ gvasseldonk: waarom (zo resoluut) weg ermee dan? Vind zelf het licht i.c.m. het stof juist mooi.
Nou, misschien een beetje rigoureuze oplossing, maar als de foto tot mijn oude doos behoord zou hebben, zou ik hem opgeruimd hebben.
De auto staat er niet scherp op. En niet alleen door het stof, want 't gras op 1/3 van de voorgrond was bijvoorbeeld wel scherp.
Maar, zoals gezegd, zoveel zinnen, zoveel smaken.
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

Ik vind juist het onscherpte op de auto icm het stof juist goed staan. Zelf heb ik het vermoeden dat als de auto scherp was geweest, het stoffige minder goed overgekomen was.

Als je de foto inderdaad benaderd uit commercieel oogpunt, dan is het een onbruikbare foto. De auto moet juist dan scherp zijn. Sponsors willen graag hun logo scherp op de foto terug zien.

Het gaat er om met welke doelstelling je het maken van de foto hebt benaderd. Dat is dan ook de enige een meest belangrijke tip die ik over de foto kan geven. Wat was jouw doelstelling in dit geval? Sluit het aan bij die doelstelling?
Zeker in autosportfotografie, zullen dit soort foto's controversieel blijven. Zelf heb ik het ook meegemaakt dat de ene helft van de mensen de foto niets vonden en anderen juist fantastisch.

Kortom... Het maakt niet uit wat de rest er van vindt. Als jij het een mooie foto vindt en je bent tevreden met het resultaat... Houdt hem dan uit de oude doos...
Zo niet... Lessons learned en doorgaan... ;-)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik vind hem ook wel wat hebben! Onscherp? Ja, zeker. Maar het totaalplaatje klopt wel. De hele foto heeft iets authentieks. Alsof hij met een heeeele oude analoge cam gemaakt is met een rolletje ver over de datum. :twisted:
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Vind dit best wel een leuke foto, dat oranje op de achtergrond, al de stof. Dus gooi hem maar niet weg.

Mvg
Kees.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Over smaak valt niet te twisten, over scherpte wel :)
Met 'uit de oude doos' heb ik niet geprobeerd om een discussie te starten of de foto wel of geen bestaansrecht op m'n harde schijf heeft,
enkel dat het een oudere foto is waar ik nog niks mee gedaan had.

Zal zou niet weten hoe het precies zit met de (on)scherpte, aan de sluitertijd ligt het in ieder geval niet.
Misschien misfocus(gras), misschien verkeerde focusmethode (one shot/continues etc.)
Of misschien 1 of andere rare blunder omdat ik m'n eerste dslr toen net had en welgeteld voor de 2e keer gebruikte,
(niet dat ik nu nooit meer loop te klooien, maar i'd like to believe dat het hier en daar toch al wat beter gaat inmiddels :) )
kortom, het kan van alles zijn.
Vind de foto, of deze nou scherp genoeg is of niet, voldoende sfeer hebben om op de harddrive te laten staan.

@ Sushi, leuk dat je dat opmerkt, over dat analoge. Heb er ook wel even mee zitten stoeien, waren wel een paar layers (met verschillende actions) met variërende fill/opacity percentages voor nodig :)

En speciaal voor Stefan=Canon: nog eentje vanaf dezelfde plek, wel iets minder stof/sfeer dan die met het peugeotje.
(clickable voor groter)
Afbeelding

En nog 1 op van een andere proef, ook met genoeg zand/stof :)
(also clickable)
Afbeelding
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Wim_B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 15:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard
CONTACTCOLON

@Hirzo,

Gelukkig laat je je niet uit het veld slaan... En duik je toch weer op, nadat het stof is opgetrokken... (vond dit wel toepasselijk bij de foto's ;-))

Persoonlijk vind ik de Peugot beter dan de BMW. Zou de BMW in dit geval wel achterwege laten. Je hebt je beste foto gekozen... De rest is niet meer van belang. ;-)

Wat betreft de Mercedes, zou ik denk ik een crop nemen van de foto. Het gat naar het veld links, leidt de aandacht af van de auto. Volgens mij als je hem cropt, wordt de foto een stuk krachtiger.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar