Cyclocross: 10 meter in 5 foto's

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Zondag 28 november was er in de buurt een cyclocross- en moutainbikewedstrijd. De volgende serie heb ik daar gemaakt. Alle foto's zijn van het zelfde stukje parcours, de laatste tien meter van een, zo bleek tijdens de wedstrijd, niet ongevaarlijke afdaling. De serie is "chronologisch", als je begrijpt wat ik bedoel.
Alle foto's zijn gemaakt met een 50d en een Tokina 11-16, de sluitertijden variéren.

Ik hoor graag jullie opmerkingen en commentaar.


1.

10521


2.

10520


3.

10522


4.

10523


5.

10524

Bedankt voor het kijken!

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Hallo Roel,

foto 1 , deze foto zou ik zelf iets meer gecropt hebben, het is wel zo dan ben je het effect van de 12mm wel weer kwijt.
de scherpte op de fietser is niet helemaal oke, misschien was het beter geweest om de diafragma een paar stops te knijpen, want het doel om hier f2.8 te gebruiken snap ik niet helemaal, er is hier licht genoeg de sluitertijd heb je al op 1/4000 en je doet hier verder niks met de f2.8

foto 2, zelfde verhaal als bij foto 1 ook hier weer de f2.8 waar je niks mee doet.

foto 3, wel leuk de snelheid zit mooi in maar voor mij te veel onscherpte, was leuker geweest de snelheid in de wielen en de rijder iets scherper.

foto 3, hier is de rijder wel iets beter, wel jammer dat nu de achterste deel er niet opstaat.

foto 4, zie commentaar foto 3.


Wel leuk om deze foto's te zien, ik sta op het punt deze lens te kopen maar overweeg ook wel de canon 10-22 te kopen.

Gr Kees.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Bedankt voor je opmerkingen. Ik zal er zeker wat mee doen. De laatste twee had ik bewust gekozen. Ik wilde eens wat anders doen dan altijd de sporter in het midden. Zo rijden ze de foto in was het idee. Bij de derde is de fiets wel helemaal scherp. Het probleem is dat zo'n coureur nooit stil op de fiets ziet, zeker niet op zo'n ongelijke afdaling. Ik zat nu op 1/100 meen ik, op de weg kan het makkelijk tot 1/50, maar ook dan is de coureur vaak niet scherpen de fiets wel.

Ik denk dat ik mijn serie maar als niet geslaagd bestempel. Experimentje mislukt dan maar :)

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar