ATB

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Agelopen zondag heb ik foto's gemaakt bij de opening van de nieuwe ATB-routes in het Drents-Friese Wold.
Na de opening van de burgervader was er een wedstrijd van 20km.

Foto's gemaakt met de 7D en de Canon 70-200/2.8 lens, plus Canon speedlite 580EX II
Foto 5 met de 24-70.

foto 1 | 1/250 | f2.8 | iso 400 | focus 95mm.
Afbeelding



foto 2 | 1/250 | f2.8 | iso 400 | focus 80mm.
Afbeelding



foto 3 | 1/250 | f2.8 | iso 400 | focus 110mm.
Afbeelding



foto 4 | 1/250 | f2.8 | iso 400 | focus 115mm.
Afbeelding



foto 5 | 1/250 | f5.6 | iso 400 | focus 70mm.
Afbeelding



Gr Kees.
Gebruikers-avatar
efgee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2009 11:59
WoonplaatsCOLON Oosterwolde

Mooie foto's Kees. Dat je mij er ook nog tussen moest zetten! hahahaha.

groet,
Fokke
[size=75]Canon 40D, Canon 28-135 mm IS USM. EF 70-200mm F/4[color=red]L[/color] IS USM
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik vind het een leuke serie geworden...

Helaas is door gebruik van de flitser in mijn ogen de snelheid eruit geflitst, alles is bevroren door de flits. Het had in mijn ogen mooier geweest als de snelheid terug te zien was geweest in bvb de wielen.
Had je de flitser echt nodig? Had je geen hogere iso kunnen kiezen om een snellere sluitertijd te halen, dat moet toch wel kunnen met de 7D lijkt me.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

efgee schreefCOLONMooie foto's Kees. Dat je mij er ook nog tussen moest zetten! hahahaha.

groet,
Fokke

Zo ben ik, moat :lol:

Gr Kees.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Dennis-010- schreefCOLONIk vind het een leuke serie geworden...

Helaas is door gebruik van de flitser in mijn ogen de snelheid eruit geflitst, alles is bevroren door de flits. Het had in mijn ogen mooier geweest als de snelheid terug te zien was geweest in bvb de wielen.
Had je de flitser echt nodig? Had je geen hogere iso kunnen kiezen om een snellere sluitertijd te halen, dat moet toch wel kunnen met de 7D lijkt me.

Het was die dag vrij donker, het was net opgehouden met regenen en vind het af en toe mooi om met de flitser te werken, krijgen de foto's na mijn idee meer kracht ?

Je hebt wel gelijk dat nu alles bevroren is , ik zal proberen de volgende keer de sluiter nog wat lager te zetten.

Gr kees.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

kdj-fotografie,

Zonde, dat je het geheel zo plat hebt geflitst. Ik praat dan helemaal niet over het bevriezen van (dat stoort me niet zo) de flits, maar over dat je duidelijk kan zien dat er geflitst is. Je had de flitscompensatie een stuk in de - moeten zetten. Bijvoorbeeld -1 of -2.

Zelf zou ik helemaal niet geflitst hebben in dit geval. Gewoon met je belichtingscompensatie spelen, bijvoorbeeld 2/3 a 1 stop overbelichten en de ISO dan wat omhoog krikken naar 640 ISO of 800 ISO, of misschien nog hoger.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
efgee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2009 11:59
WoonplaatsCOLON Oosterwolde

Vind het wel mee vallen. Ik weet hoe de omstandigheden waren. Regen en in een donker bos. Zelfs met de 2.8 zou je de cam op 3200 iso hebben moeten zetten om een redelijke picture te maken. Dan was het (zelfs met de 7D) een ruis foto geworden.

gr,
Fokke
[size=75]Canon 40D, Canon 28-135 mm IS USM. EF 70-200mm F/4[color=red]L[/color] IS USM
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Fokke,

Ben je gek, joh. :) Ik zet, als het moet, mijn camera gerust naar 3200 ISO en heel extreem zelfs naar 6400 ISO. 8)

Mensen hebben vaak veel teveel vrees voor hoge ISO-waarden. Niet nodig. Gewoon een kwestie van zeer secuur belichten, dat camoufleert de ruis. Lees: "Rechts belichten..."

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar