Japans Auto festival 2010

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ook ik ben naar Assen afgezakt om foto's te maken (en mijn auto te showen uiteraard) op het Japans Auto Festival.

Eerste keer op Assen met een felbegeerd geel hesje.
Eerste keer schieten met m'n nieuwe 50D en nieuwe 70-300 IS USM.

1.
Nissan Skyline R34 GT-R
Afbeelding

2.
Mitsubishi Lancer EVO IIX
Afbeelding

3.
Nissan Skyline R33 GT-R
Afbeelding

4.
Mitsubishi Lancer EVO IIX
Afbeelding

5.
Honda S2000
Afbeelding
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik mis in iedere foto wel die echt scherpe sterkte die ik vaak wel in andere foto's terugzie.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

mijn reactie weet je al..
had hem op het automaxx forum al gepost...
ik mis scherpte in de foto's...
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ja, op een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar.

Jammer dan. Fotografie gaat me minder goed af dan het rijden zelf. Ik denk dat ik er dan ook maar mee stop.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
RoGEK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2009 19:54
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

niet stoppen !!!

gewoon doorbijten!!!
heel moeilijk is het niet maar je moet er even handigeheid in krijgen.
ik weet zeker dat portret fotografie en studio werk moeilijker is ;)
Canon EOS 7D, 40D + BG-E2 , 17-40 F4L USM, 24-70mm F2.8L USM, 70-200mm F4L iS USM, 50mm f1.8 II, Speedlite 430EXII, Lowepro Flipside 400AW, Manfrotto 190NAT3 + 168
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

RoGEK schreefCOLONniet stoppen !!!

gewoon doorbijten!!!
heel moeilijk is het niet maar je moet er even handigeheid in krijgen.
ik weet zeker dat portret fotografie en studio werk moeilijker is ;)
Precies, oefening baart kunst.... zeker bij dit soort actiefoto's.

Ik heb ook heel veel geprobeerd, en ben ook vaak genoeg teruggekomen met een geheugenkaart vol foto's waar ik achteraf toch totaal niet blij mee was.
Is kwestie van vallen en weer opstaan, gewoon blijven proberen! :)
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Kenji schreefCOLONJa, op een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar.

Jammer dan. Fotografie gaat me minder goed af dan het rijden zelf. Ik denk dat ik er dan ook maar mee stop.
Jij geeft snel op zeg....zet je camera eens van de vol automaat af en probeer het eens in de Tv-stand met een sluiterstand van 1/250e. De volgende commentaren die je dan gaat krijgen is dat de foto´s te scherp zijn en dat ze graag beweging willen zien in je foto´s, dat je moet pannen enzo. Uiteindelijk vind je wel een goede tussenweg.

Wat ik verder nog even kwijt wil is dat ik het ronduit belachelijk vind dat jij een geel hestje gevraagd heb. Als je nog niet het niveau hebt om scherpe autosport foto´s te schieten dan moet je niet een belangrijke plek opeisen maar die plek beschikbaar houden voor het volk dat geld moet verdienen met zo een hestje. Nu heeft er iemand aan de kant moeten zitten zonder hestje die missschien geen foto heeft kunnen verkopen hierdoor, terwijl jij nog makkelijk vanaf achter de hekken je oefeningen hebt kunnen verrichten.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

@ Bob, jij ben dus een van de mensen die het de lerende fotograaf moeilijk maakt en neerbuigend doet.

Ik heb nog nooit de camera op de volautomaat gehad. Ik fotografeer meestal op de AV en TV stand.

En ik ben blij dat ik een geel vestje heb (en dat heb ik op vele evenementen), zodat ik kan leren (iets dat jij ook ooit heb moeten doen).
Plus daarbij, er lopen meer fotografen rond die er fotograferen als hobby, en niet om zonodig geld te moeten verdienen.

Laat me raden: jij zit ook te zeuren als iemand in een lesauto voor je neus een foutje maakt?

Weet je wat? Ik zal je voortaan niet meer lastig vallen door mijn mislukkelingen hier te plaatsen. Dan kan je tenminste weer verder gaan met de pro's ophemelen, en je niet meer storen aan de nutteloze beginners. :roll:
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Kenji, Ik ben zelf nog lerende en heb een keer nee gezegt tegen een hestje die me werd aangeboden op een wereld kampioenschap, Ik vind mezelf daar namelijk niet goed genoeg voor, het leren kan ik ook achter de hekken doen.... Nu jij weer.

Juist omdat ik nog moet leren en omdat ik tegen negatief commentaar kan, blijf ik hier posten en laat me niet op de kast jagen als iemand geen oeh en aah roept.

Je moet kuist de tips die gegeven wordt ter harte nemen en kijken of je er iets van kan opsteken, tussen de negatieve regels door lees je namelijk best een hoop goede tips. Verder geven de exif van je foto´s aan dat je op de automaat geschoten hebt, mocht dat fout zijn, dan zijn je overige instellingen die dan door jou zelf gekozen zijn twijfelachtig en laten voldoende ruimte tot verbetering. Om te beginnen moet je f13 erg omlaag!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

bobvanduin schreefCOLONKenji, Ik ben zelf nog lerende en heb een keer nee gezegt tegen een hestje die me werd aangeboden op een wereld kampioenschap, Ik vind mezelf daar namelijk niet goed genoeg voor, het leren kan ik ook achter de hekken doen.... Nu jij weer.
Als dat jouw denkwijze is: prima. Dat is niet de mijne. Als ik een hesje aangeboden krijg, neem ik het aan.
Ik ken een aantal mensen binnen de organisatie van dat type evenementen, en die nemen vaak contact met me op of in een hesje wil. Ik neem aan, dat als ze me dit aanbieden, ze genoeg hesjes hebben en dat de mensen die ervan moeten leven er allang eentje hebben.
En dit gaat om tuning evenementen zoals Japans Auto Festival, Time Attack, American Sunday en dergelijke.
Dus geen hoogstaande WereldKampioenschappen, Formule 1 of zoiets. Niet iets waar broodwinnende fotografen op af komen omdat het zo lekker betaald of dat de magazines in de rij staan om foto's van je te kopen.
Dat zou ik ook nog helemaal niet durven, omdat ik te onervaren ben.
bobvanduin schreefCOLONJuist omdat ik nog moet leren en omdat ik tegen negatief commentaar kan, blijf ik hier posten en laat me niet op de kast jagen als iemand geen oeh en aah roept.
Ik kan prima tegen kritiek, zolang het opbouwend is. Het val me alleen op dat er vaak bij relatief nieuwe/amateurfotografen of totaal niet gereageerd wordt, of korte reacties dat ze de foto's niet zo bijzonder vinden, zonder dan evt tips te geven hoe het wel beter kan.
En in een topic van een pro (niks tegen pro's hoor) dat op dezelfde tijd gestart is, staan binnen een dag tig reacties dat ze zo mooi zijn.
Dat werkt best demotiverend vind ik.
bobvanduin schreefCOLONVerder geven de exif van je foto´s aan dat je op de automaat geschoten hebt, mocht dat fout zijn, dan zijn je overige instellingen die dan door jou zelf gekozen zijn twijfelachtig en laten voldoende ruimte tot verbetering. Om te beginnen moet je f13 erg omlaag!
Toegegeven, ik heb die dag een tijd op de Av stand geschoten, later overgegaan op de Tv stand. Stom, had ik eerder moeten bedenken, maar goed.
ISO heb ik eigenlijk altijd op 100 staan. De F13 (eerste foto) kwam ik aan doordat ik de sluitertijd ingesteld wilde hebben op rond de 1/125ste. Als ik het diafragma omlaag draai, wordt de sluitertijd weer te kort voor panning, denk ik?
Die twee staan toch met elkaar in verbinding?
Av stand: diafragma instelbaar -> sluitertijd reageert daarop.
Tv stand: sluitertijd instelbaar -> diafragma reageert daarop.
Dus of ik nou het diafragma instel op f/13 en daardoor een sluitertijd krijg van 1/125ste, of dat ik de sluitertijd instel op 1/125ste en daardoor een diafragma krijg van f/13, maakt toch geen verschil?
En als ik hem op Mstand instel op 1/125ste, f/4, dan worden de foto's toch flink overbelicht?
Of ben ik nu abuis?
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Dus of ik nou het diafragma instel op f/13 en daardoor een sluitertijd krijg van 1/125ste, of dat ik de sluitertijd instel op 1/125ste en daardoor een diafragma krijg van f/13, maakt toch geen verschil?
En als ik hem op Mstand instel op 1/125ste, f/4, dan worden de foto's toch flink overbelicht?
Of ben ik nu abuis?
Nee je bent niet abuis, dit klopt wat je zegt.

Zelf heb ik niet voldoende autosport ervaring om je goede tips te geven over pannen, wat ik wel geleerd heb is dat op dagen met veel licht je filters moet gebruiken om je sluitertijden omlaag te krijgen en niet uit te komen op te gek-hoge f-getallen. Misschien moet je eens wat topics van fotojeroen doorzoeken, hij heeft ooit eens een uitleg gegeven hoe hij dit doet.

Wat mij gewoon het meeste opviel in dit topic is dat je je snel op de kast laat jagen hierdoor, dat moet je niet doen en al helemaal niet gaan opgeven. Fotografie is iets wat lastig is en zich vooral erg baseerd op ERVARING! Hetgeen wat je dan dus niet moet doen is opgeven, maar gewoon blijven proberen en proberen en proberen. Niet op het begin van de dag je camera ergens op instellen omdat dit op dat moment goed werkt, maar constant dingen proberen en opschrijven wat je gedaan hebt.

Lees je goed in, gebruik mensen met veel ervaring als leerbron, lees topics van hun helemaal door en ook de commentaren die zij krijgen. Als je weer de kans krijgt om een hesje te krijgen op een low-profile dag, pak hem dan gewoon aan en beschouw die dag als leerdag, niet persee als een dag dat je ff mooie foto´s gaat maken, maar probeer de informatie die je hebt opgebouwd om te zetten in ervaring!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
NELUZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2009 13:24
WoonplaatsCOLON Hippolytushoef
CONTACTCOLON

Ik heb voor mijn seris foto's een grijsfilter gebruikt.
En toen gewoon op TV stand sluitertijd 1/125 .
Dat ging prima.

Maarre je zegt mensen te kennen binnen de organisatie, die notabene jou opbellen of je misschien een hesje wil....
Waarom bellen die mensen mij dan ook niet gewoon :lol:
Ik wil ook! :mrgreen:
"When i get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar