Springers

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Afgelopen weekend eens naar een concours geweest met springpaarden. Het is mijn eerste keer om de edele dieren op deze manier te fotograferen, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1

40467

2

40466

3

40465

4

40464

Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Mooie serie! :D

Best moeilijk, paardenfotografie. De actie is snel, houding paard en ruiter zijn belangrijk voor een goede foto, het moment van klikken is essentieel.


De paarden staan er in ieder geval allemaal netjes op, oren naar voren, hoofd naar beneden.

Wat mij het meest opvalt is dat de achtergrond nog zo scherp in beeld is en dat vind ik jammer. Nu weet ik verder helemaal niets van jouw afstand tot de actie en ik zie ook helemaal geen exif info in je foto's dus of het beter kon is moeilijk te zeggen.

Foto 1 is misschien qua donkere delen in het paard nog wat op te poetsen. Compositie prima.

Foto 2, leuk in het vierkant maar persoonlijk prefereer ik iets meer kijkruimte voor het paard net als in 1.

Foto 3 spreekt de uitsnede mij niet aan met halve benen, moment qua houding paard is natuurlijk wel goed.

Foto 4 prima, al staat alles mijns inziens te centraal net als de HAL borden ;)


Ik "mis" ook het zweven van het duo wat mijns inziens de mooiste platen oplevert.


Bedankt voor het delen! :D
Groet, Marco

Flickr
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Bedoel je dit met "zwevend" Marco? Als je goed kijkt dan lacht hij naar mij, zie je dat? :lol:

40468

Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Haha, ja het paardje houdt je in de gaten :D

En inderdaad, dit vind ik de mooiste foto's, iets wat natuurlijk persoonlijk is;)
Groet, Marco

Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar