Triathlon Amterdam - fiets gedeelte

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Na lange tijd amper met de camera op stap te zijn geweest, zondag 16-6 weer eens de stoute schoenen aangetrokken.
In Amsterdam Osdorp waren de hele dag sportieve activiteiten met verschillende klassen van de triathlon.
Ik was er, helaas, alleen bij het fietsen.
Heb geprobeerd een stuk snelheid, de krachtige bouw van de sporters en natuurlijk hun inspanning proberen vast te leggen

1.

38808

2.

38807

3.

38806

4.

38805

5.

38804

6.

38803

7.

38802

8.

38801

9.

38800

Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi HPteA,
Ik ga een poging wagen om wat opbouwende kritiek te leveren over zaken die mij opvielen:
1:
Ik vind em iets te krap gekaderd maar wel mooi meegetrokken. De inspanning is af te lezen op het gezicht. Met foto 2 erna vind ik het ook een mooi contrast tussen de beginnende triatleet en eentje die er knap wat geld in steekt als ik op de uitrusting af ga.
2:
Met de vorige foto had je het onderwerp wat beter in beeld gebracht. Nu zit je lichtjes tegen de achterkant van je onderwerp aan te kijken zonder dat dit iets extra heeft als bijv een bestemming waar de fietser heen gaat. Tevens zit het onderwerp ook iets links van het midden wat het gevoel van dat de fietser de foto uitrijdt versterkt. Wel is het dranghek hier op de achtergrond minder aanwezig en minder storend.
3:
De keuze voor portretstand bij deze foto kan ik me helemaal in vinden. Mooi al die spieren in de armen. Mooi met de DOF gespeeld. Het onderwerp komt goed los van de achtergrond. Jammer alleen dat er zoveel loze ruimte boven het hoofd zit en te weinig van de fiets te zien is.
4:
Wederom mooi de DOF gebruikt om de achtergrond te laten verdwijnen... alleen signaal oranje hesjes blijven zelfs in zo'n vervaagde achtergrond nog prima zichtbaar. Ai!
5:
Door hier weer voor landschapstand te kiezen mooi de 2e rijder in beeld gebracht. De fellere zon werpt nu helaas wel een donkerdere schaduw op het gezicht. Aangezien je sterk inzoomt op de atleten zou ik proberen de gezichtsuitdrukking in deze foto wat beter zichtbaar te krijgen.
6:
De uitsnede die je voor dit shot hebt gemaakt is mijn inziens echt te krap. Als je niet beter zou weten zit deze man op een bankje met papierklemmetjes te spelen. Door de krappe uitsnede heb je hier de aanwijzing aan de kijker wat er gaande is op de foto weg gesneden.
7:
AFZIEN!
Hoe vaak is ie doodgegaan tijdens de verschillende triatlon onderdelen? :D Goed idee om dit in beeld te brengen. Ook dit (of juist dit?) is sport!
8:
Zie mijn commentaar van 6
9:
Deze foto lijkt een beetje op foto 2. Al is de plaatsing van je onderwerp in het beeld hier wel beter... maar in het beeld is ook een oranje pilon. Het doel van deze pilon is aandacht vragen. Da's nie handig in je foto als het niet je onderwerp is. Deze fiets heeft voor je trouwens nog een nadeel. Hij heeft maar 3 spaken. Af gaande op de vervaging van foto 1, 2 en 9 zou ik gokken dat de sluitertijden elkaar niet veel ontlopen maar bij foto 9 zorgt de relatief korte sluitertijd er voor dat de dikke spaken beter zichtbaar blijven en het snelheids gevoel verminderen.

Samenvattend:
De kracht van inspanning en de krachtige bouw van de sporters heb je zeker laten zien op de foto's. Missie geslaagd voor deze serie! De volgende keer zou ik je adviseren nog wat aandacht aan je kadering en je achtergrond te besteden.
Mvg,
Roel
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Mooie plaatjes, niets toe te voegen tov bovenstaande :)
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Bedankt voor de reacties!
Ik kan, gelukkig, heel ver meegaan in je kritiek.
Zal proberen mijn motivatie om deze foto's hier te plaatsen weergeven.
Bij foto 1 stond de atleet al vrij ver rechts van de foto. Heb alleen, overtollig groen weggehaald.
Juist het dranghek tov van de wielen geven een gevoel van snelheid.
Foto 2 Kwa positie niet helemaal met je eens. Het gevoel van snelheid is, juist door het uit beeld rijden, nog meer aanwezig dan foto 1. Wat mij opviel was de auto in het groen in dezelfde kleur als de fiets. Verder de prachtige fiets!
Foto 3 had ik alleen het postuur van de atleet gefotografeerd, fiets stond er niet op. Wat een training moet verricht worden om zo gespierd te worden!
Foto 4 Atleet totaal niet gesoigneerd. Gewoon recht voor zijn raap. Rood doorlopende ogen door grote inspanning
Foto 5 volledig met je eens. Hoe krijg ik de schaduw uit het gezicht weg?
Foto 6 niet gekaderd, alleen rechtgezet. Mooi postuur en grote inspanning
Foto 8 niet gekaderd, alleen rechtgezet. Gevoel van snelheid
Foto 9 Juist de pion geeft de foto m.i. snelheid. Atleet komt mooi los van de achtergrond. Prachtige fiets.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar