Windsurfen

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Een aantal keer bij het windsurfen geweest, dus hierbij een paar plaatjes uit de serie.

1)

37833

2)

37834

3)

37835

4)

37836

5)

37837

6)

37838

7)

37839

8)

37840

Gr

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

144 kijkers!! je kan beter over de indeling van je fototas hier wat plaatsen dan heb je meer respons. Ben hier wel klaar.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik zie het topic voor het eerst. Mooie actiemomenten van de surfers zelf! Op een aantal fotos leidt de iets te drukke achtergrond mij af van de surfers, dat vind ik wel jammer...
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
shuttle-shooter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2013 22:14

Mooie serie waarbij foto 2 en 3 mijn voorkeur hebben vanwege de minder storende achtergrond.

Het aantal kijkers is volgens mij ook inclusief de niet geregistreerde gebruikers, die dus niet kunnen reageren.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Shuttle / Erik,

Bedankt voor toch nog een reactie,

Ja, de achtergrond heb je soms niet voor het uitzoeken, bij foto nr. 4 en 8 is de achtergrond te duidelijk zichtbaar inderdaad.
Voor de rest denk ik dat er te weinig mensen zijn geïnteresseerd in sport op dit forum.

Gr Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ed, ik denk dat er genoeg mensen zijn die geinteresseerd zijn in sport.
En inderdaad is het zo dat het aantal kijkers niet de werkelijkheid weergeeft.
Hierbij zitten ook de niet geregistreerde gebruikers en bijv. Google bots. (als je klikt op forumoverzicht en helemaal beneden aan de pagina zie je hoeveel geregistreerde gebruikers zijn ingelogd en hoeveel gasten).
Dat wat betreft de kijkers.
Nu naar de foto's :D want daar komen we voor ...
Ik vind dat je een hele nette serie laat zien, mooi scherp en goed belicht en de actie spat er letterlijk en figuurlijk vanaf.
Op sommige vind ik de achtergrond nog iets te nadrukkelijk aanwezig, ik vind het bij dit soort foto's mooier als het onderwerp loskomt van de achtergrond.
Verder zijn op enkele foto's de zeilen van zo'n surfboard afgesneden en dit kijkt niet fijn, vind ik.
Maar je hebt dan ook niet de makkelijkste sport uitgezocht :lol: veel actie en snelheid.
Keep going !
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Roland,

Bedankt,

Nog even over het uitsnijden van de foto`s, als je de persoon wat duidelijker weer wilt geven zal je een stuk van het onderwerp weg moeten snijden. Een mast van een surfboard zal zo tussen de 4 en 5 meter lengte zitten en als je deze altijd in het geheel op de foto wilt hebben word het onderwerp wel in veel gevallen erg klein. Hetzelfde zal je bij het kitesurfen tegen komen.
Als de serie het toelaat zal ik ook altijd een foto uitsnijden met de complete surfer en daarnaast een wat meer uitgesneden versie, dan is de keuze aan de " klant "

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Beetje kort door de bocht om gelijk te roepen, ik ben hier wel klaar.
Maar anyway, aan je foto, s ligt het niet trouwens. Mooie serie. En die gasten rippen hard zeg!

Ik vind de achtergrond bij foto 1 juist wel wat toevoegen. Vind het ook de beste foto, perfecte timing, helemaal in beeld en toch erg dichtbij!
Alsof hij frontaal door mijn beeldscherm binnen komt springen.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

8) je moet wel eens wat losmaken denk ik.

Stefan, Bedankt voor je commentaar. en achtergronden heb je nu eenmaal niet voor het uitzoeken.

Deze meneer heeft hem trouwens nu ook in 60x40 thuis hangen.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Mooie actie foto,s hoor mischien sommige wat meer ruimte kunnen geven. Maar foto 1 is de mooiste met de actie goed in beeld
Zelf heb ik jaren gewindsurft hier op het ijsselmeer bij Andijk tot 1995. En eigenlijk maar een paar foto,s daarvan.
Dus ben zeker fan van deze sport al maak ik nu wel foto,s van kitesurfers en mijn windsurfspullen heb ik allemaal nog.
In mijn windsurf tijd had je Robbie naish en Pete cabrinha dat waren toen de toppers en nog steeds.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, dat doen we niet dit is een fotoforum :D
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Als je als neutrale kijker naar deze foto's kijkt en niks van windsurfen weet zijn ze best geslaagd. Lekker scherp, misschien wat te ver uitgezoomd maar dat is smaak. Aan de achtergrond kun je weinig doen, zeker als je vanaf het dammetje in Aalsmeer schiet, je hebt de watertoren er dan snel op staan. Opvallend is wel dat de witbalans over de serie verandert, vergelijk 6 en 7 maar eens. Zijn deze foto's op verschillende dagen gemaakt?

Als ik als windsurfer kijkt vind ik ze eerlijk gezegd een beetje saai, het zijn bijna allemaal half mislukte of half ingezette moves. Een beetje springen en een body drag is wat we in de jaren '90 deden, tegenwoordig zijn de moves véél spectaculairder. 2, 3, 5 en 6 zou ik niet hier plaatsen. Foto 4 is naar mijn smaak de enige plaat met echte potentie, je hebt helaas iets te vroeg afgedrukt want de move wordt pas interessant als de surfer zijn board achterstevoren landt. Verder is het altijd leuk om gezichten in sportfoto's te zien en dat mis ik een beetje.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
fox68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:56
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie foto's Ed,
Foto 1 is ook een lekkere binnenkomer, knalt zowat uit het beeldscherm.

Grt Herman
Canon 1Dx, Canon 1D MarkIV, Canon 7D, 70-200mm L 2.8 IS II, 16-35mm L 2.8II, 400mm L 2.8 IS, 24-105 L 4.0 IS
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Herman bedankt,

Ravon,
Als je als neutrale kijker naar deze foto's kijkt en niks van windsurfen weet zijn ze best geslaagd. Lekker scherp, misschien wat te ver uitgezoomd maar dat is smaak. Aan de achtergrond kun je weinig doen, zeker als je vanaf het dammetje in Aalsmeer schiet, je hebt de watertoren er dan snel op staan. Opvallend is wel dat de witbalans over de serie verandert, vergelijk 6 en 7 maar eens. Zijn deze foto's op verschillende dagen gemaakt?

Als ik als windsurfer kijkt vind ik ze eerlijk gezegd een beetje saai, het zijn bijna allemaal half mislukte of half ingezette moves. Een beetje springen en een body drag is wat we in de jaren '90 deden, tegenwoordig zijn de moves véél spectaculairder. 2, 3, 5 en 6 zou ik niet hier plaatsen. Foto 4 is naar mijn smaak de enige plaat met echte potentie, je hebt helaas iets te vroeg afgedrukt want de move wordt pas interessant als de surfer zijn board achterstevoren landt. Verder is het altijd leuk om gezichten in sportfoto's te zien en dat mis ik een beetje.
6 en 7 zijn de week daarvoor gemaakt inderdaad, maar ik vind dan toch dat je de surfers op de foto`s te kort doet, dit zijn recreanten van vaak middelbare leeftijd en kijk je dus even nu teveel in jouw wereld. Helemaal niet erg maar de surfers waar jij het over hebt waren gewoon niet aanwezig. Ik hoop op een mooie zaterdag met een windkracht 6 of 7 want dan ben ik er ook. Ook blijkt dat je niet even op mijn site gekeken hebt, dit is maar een selectie en daar staat nog veel meer.
Ik hoor je mening dan graag nog een keer.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Edbulk schreefCOLONOok blijkt dat je niet even op mijn site gekeken hebt, dit is maar een selectie en daar staat nog veel meer.
Ik hoor je mening dan graag nog een keer.
Ik heb jouw website een tijdje geleden weleens bezocht. Het gaat hier niet om de foto's die op jouw website staan, het gaat om wat je hier laat zien.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Ravon,

Dat is gewoon een keuze, van alles iets toch. Als alle foto`s dezelfde invalshoek hebben dan is dat misschien weer zaai.
Volgende keer weer beter. :)

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar