Vergane Glorie ??

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hier een stukje jeugdsentiment en triestheid in 1.
Jaaaaren terug had ik een bijbaantje op een draversstal in Nootdorp. Een heerlijke tijd, naar de koers gaan op Duindigt. De spanning die je voelt
als "jouw" paardje meeloopt en zelfs op kop ligt en wint, kippenvel. :D
Een jaartje geleden ben ik weer eens terug gegaan na jaaaaaaren er niet meer te zijn geweest. En als je
dan ziet hoe die baan erbij ligt, zo triest. :( Veel trainers zijn er mee gestopt of naar het buitenland gegaan, dat
doet de sport geen goed. Het deed mij wel pijn om het zo te zien, ik heb er zoveel heerlijke uren op doorgebracht.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
wernerfotografie

Zo zie je maar weer dat her niet altijd de moeite waard is om ergens naar toe terug te gaan, waar je vroeger goeie herinneringen van had..
Prima serie en de touch die je eraan hebt gegeven past hier prima bij. Ook het zwart wit, en kader vind ik prima gekozen. Sommige fotos wel wat krap gekaderd en vind op sommige fotos het contrast te veel. Daardoor oogt het als een hele donkere plaat. Waarschijnlijk wil je dat ook neerzetten maar naar mijn smaak is het te donker. Persoonlijke voorkeur is nr. 3.

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Mooie serie Thabita! De sfeer die je in de foto's hebt weten te brengen geeft inderdaad een goede indruk van de vergane glorie.
Ik ben het eens met Werner dat sommige foto's te veel contrast hebben gekregen. De zwarte delen zijn bij een aantal foto's net te vol gelopen. Iets minder contrast zou daar naar mijn mening mooier zijn,
dan zie je toch nog wat meer detail.
Bijv. foto 2, meerdere delen en bij foto 3, de bovenkant van de tribune, bij foto 5, de onderzijde van die poortjes.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Beiden dank jullie wel.
Minder contrast heb ik geprobeerd maar vond het net niet dat tintje/sfeertje hebben en krappe kadering tja daar moet je van houden
en ik houd daar wel van. ;)
Het was wel echt een trip door Memorylane. Kwam ook nog bekenden tegen en als ze dan hun verhaal vertellen hoe het ze is vergaan, ja dan
slik je wel even. Hier werken echt mensen met passie voor hun sport.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik vind dat je het gevoel dat je beschreef heel mooi in de foto's hebt weergegeven. Dat het wellicht soms wat krap gekaderd is en wat donker stoort mij niet. Samen met het korrelige zwartwit en de rand versterkt het, voor mij, dat gevoel. Echt een hele "mooie" pakkende serie!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Je foto's geven het gevoel wat jij hebt over de vergane glorie goed weer. Vindt vooral foto 3 heel sterk in de serie.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank jullie wel voor jullie complimenten Gerard en Chris.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Je hebt er een prachtige sfeer in weten te leggen Karina.
Het heimwee is er in terug te zien.................. :D :D :D
Chapeau!!!!!
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Terwijl de dressuur- en springsport volop in de belangstelling staat is dat met de dravers en renpaarden dus niet meer zo :( .
Ik kwam daar vele jaren terug ook regelmatig tijdens de "Dag van het paard".
Kan me voorstellen dat je dit met lede ogen aanziet.
Foto 5, die startboxen ergens weggedrukt en de lege tribune vind ik de meest pakkende foto's.

Jan
Canon materiaal
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

je zet een mooi sfeerbeeld neer met een trieste tint.
mooie serie en ik sluit me een klein beetje aan bij de vorige comments als het gaat om contrast/dichtgelopen zwart.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Jumper schreefCOLONTerwijl de dressuur- en springsport volop in de belangstelling staat is dat met de dravers en renpaarden dus niet meer zo :( .
Ik kwam daar vele jaren terug ook regelmatig tijdens de "Dag van het paard".
Kan me voorstellen dat je dit met lede ogen aanziet.
Foto 5, die startboxen ergens weggedrukt en de lege tribune vind ik de meest pakkende foto's.

Jan
Ha Jan "Dag van het Paard" was juist een dag die wij als stal meden. Was ook vaak een dag dat de toto-omzet enorm
tegenviel. Maar was voor mij als klein meisje ook de eerste kennismaking met Duindigt. :)
Dit seizoen wil ik weer eens een serie maken op een koersdag.

Jo en Roland ook dank jullie wel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar