Six bar challenge - Jumpin' de Weel

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Hoi mede forumleden,

Deze foto is genomen tijden het six bar springen bij jumpin' de weel, een jaarlijks terugkerend springconcours in Nisse.
Omdat het 20:54 was en de zon al erg laag stond liep ik een beetje tegen de grenzen van mijn 50d aan.
Om deze reden is de foto volgens mij niet 1000% scherp (maar nog wel acceptabel).

Graag jullie mening...

1/500 sec, f2.8, ISO 400
Afbeelding
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Voor mij is het toch een knappe foto :)
Scherpte is helemaal niet verkeerd. Ook de compositie vind ik erg goed met de springbalk als kader aan de onderzijde.
Het gezicht van de ruiter nog iets meer in beeld zou nog mooier geweest zijn.
Jammer van de lichte achtergrondvlek links van de neus van het paard.
Deze foto mag best gezien worden :wink:

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Scherpte lijkt mij wel ok, maar het lijkt mij moeilijk springen zo zonder achterbenen. De achtergrond is ook niet mooi (storend) vooral bij het rechter neusgat van het paard (links voor de kijker).
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

nieuwsgroepen schreefCOLON maar het lijkt mij moeilijk springen zo zonder achterbenen
Vorige week stond er paginagroot een foto van Gerco Schröder op London in de krant waarbij alleen de voorbenen en het hoofd van het paard en het hoofd van Gerco in beeld waren. Heb ik niemand een opmerking over horen maken :?

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Jumper schreefCOLON
nieuwsgroepen schreefCOLON maar het lijkt mij moeilijk springen zo zonder achterbenen
Vorige week stond er paginagroot een foto van Gerco Schröder op London in de krant waarbij alleen de voorbenen en het hoofd van het paard en het hoofd van Gerco in beeld waren. Heb ik niemand een opmerking over horen maken :?

Jan
Heb die foto niet gezien, en waarschijnlijk werd er bij die foto ook niet gevraagd om een mening te geven.
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Hoi Jumper en nieuwsgroepen,

Beide bedankt voor jullie reacties.
Hier ff snel mijn reply:
Jumper schreefCOLONJammer van de lichte achtergrondvlek links van de neus van het paard.
Klopt, dit was me ook al opgevallen.
Ik heb nog even met de gedachte gespeeld om dit weg te schoppen maar uiteindelijk niet meer gedaan.
Maar als nu 2 van de 2 (dat is 100% ;)) mensen dit storend vinden ga ik dit toch maar doen :D
nieuwsgroepen schreefCOLONhet lijkt mij moeilijk springen zo zonder achterbenen.
De achterbenen heb ik expres 'afgesneden'. Ik wil de focus op de ruiter + paard hebben.
Als ik het gehele paard op de foto had gezet (en daarbij dezelfde verhoudingen van de foto had behouden) komen er een heleboel storende elementen bij (o.a. 3 balken, balken dragers, reclame borden, bloempotten, vlaggen, etc, etc), en gaat het paard + ruiter op in de achtergrond.
nieuwsgroepen schreefCOLONDe achtergrond is ook niet mooi (storend).
Ik ben expres op een kleine scherpte diepte gaan zitten om storende elementen wazig te houden maar dit was het best haalbare.
Zoals hierboven al aangeven stikt het op zo'n evenement van de storende items (reclame in overvloed).
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Om op je vraag antwoord te geven, ik vind dit zeker een acceptabele plaat.

De achtergrond is dusdanig onscherp en er zijn geen opvallende objecten, dat de ruiter en het paard meteen in het oog springen(haha, leuke woordgrap).
Ook is het een goede keus geweest om deze uitsnede te maken.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Anoniem 3

Wat een geneuzel rond de neus van het paard.
Ik vind het een prachtige foto, waarin de gezamenlijke inspanningen van paard en ruiter mooi uitkomen.
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Jef-W + gvasseldonk, bedankt! :D
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Markboefje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012 13:52

Scherpte vind ik ook meer dan prima.
Verder sluit ik me wel aan bij eerder gemaakte opmerkingen als het gaat om achtergrond.
Stafford schreefCOLONMaar als nu 2 van de 2 (dat is 100% ;)) mensen dit storend vinden ga ik dit toch maar doen :D
Net even op je site gekeken, waar je (uiteraard) ook de foto hebt geplaatst. Maar de vlek bij het neusgat zit er nog steeds :wink: :lol: :lol:
Yes we Can(on)..
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Markboefje schreefCOLON Net even op je site gekeken, waar je (uiteraard) ook de foto hebt geplaatst. Maar de vlek bij het neusgat zit er nog steeds :wink: :lol: :lol:
Hahahaha, dat komt omdat ik hem daar eeder had geplaatst dan hier op dit forum.
Daarnaast heb ik met dit mooie weer niet zo heel veel tijd achter de pc doorgebracht.
Maar hier een voorbeeldje van hoe het zou worden...

Afbeelding
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar