Jeugdronde van Lisse (Wielrennen)

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kiezel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 10:24
CONTACTCOLON

Vandaag in het zonnetje in Lisse (een deel van) de Jeugdronde van Lisse gefotografeerd. Deze foto's geven naar mijn mening de spanning in de wedstrijd weer.

De sprint van het peloton tegen het viaduct op het parcours

30699

Onrust in het peloton

30700

Even vooruit gereden

30701

Commentaar, verbeterpunten e.d. zijn welkom :D

Groet, Kiezel 8)
-- http://kiezel.in" onclick="window.open(this.href);return false; --
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik was gisteren wat nieuwe lenzen aan het uitproberen en kwam langs de Wielerrond Scherpenzeel en ik heb wat foto's genomen met een 85mm prime. Pffff, dat is niet echt gemakkelijk moet ik zeggen! Ik zou dus niet durven om kritiek te hebben ;-)

De laatste, "even vooruit gereden" spreekt mij het meeste aan. Ik had graag iets meer stuur gezien - maar ook onder stuur een geslaagde plaat! (en de rest ook)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Mooie foto's! Goed scherp en mooi gekleurd. Blijft leuk he wielrennen!

Een paar opmerkingen:

1. Heel mooie. Je kunt zien dat het bergop gaat en dat er stevig doorgetrokken wordt. Goed standpunt en goede scherpte.
2. Ik heb het idee dat hij wat scheef staat. De voorste renster is niet scherp, de tweede rij wel. Zelf vind ik dat storend als juist de onscherpe renster in het midden zit.
3. Mooi scherp. Ik vraag me af hoe het beeld was geweest als de ruimte aan de andere kant zit. Waarschijnlijk mis je dan de renners op de achtergrond (en dat zou jammer zijn), maar heb je wel meer ruimte in de rijrichting.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kiezel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 10:24
CONTACTCOLON

@addy101 Ik ben altijd wel een tijdje bezig met het verkennen van het parcours en het inschatten van de benodigde instellingen. Dan is een 85mm prime inderdaad een lastige keuze. Bedankt voor je reactie!

@GRoel (1) Dank voor je reactie! (2) Ik zou niet weten of hij scheef staat, maar je opmerking over de scherpte is terecht - en een verbeterpuntje om in de gaten te houden. (3) Deze compo had ik in mijn hoofd, hoewel dat lastig is met een 100-400 en een peloton dat met 40km/h op je af komt :shock: Volgende keer iets eerder anticiperen en eerder afdrukken. Dan kan de compo op de pc worden gemaakt.

Bedankt voor het kijken!

Groet, Kiezel 8)
-- http://kiezel.in" onclick="window.open(this.href);return false; --
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie eerste.
camerastandpunt heel goed.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar