Droom reis gemaakt naar de U.S 2015

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Roemja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 14:38

Dit jaar was het dan zover.
Al sinds onze eerste huwelijksdag( 32 jaar geleden) spraken en droomden wij van onze droomreis, 5 weken door de natuur van de U.S. trekken.
Jarenlang voor gespaard en eind juni zijn we vertrokken.
Het was een hele belevenis, van het inchecken, ik werd uit de lijn gehaald vlak voor het borden , drugstest, tss ik drink nog geen drup alcohol, tot het landen in Salt Lake City. Bij ons vertrek vanuit Nederland was het 12 graden, aangekomen in Salte Lake 40 graden!! Dat was wel even een overgang! 5 weken hebben we op 1 of 2 dagen na 40 graden gehad. Maar de hitte is totaal anders dan hier, niet benauwd maar wel heel erg droog.
Je zweet wel maar dat verdampt direct dus geen kringen onder je armen haha.
Een Rodeo stond ook op het menu, man, wat zijn die Amerikanen gek met hun cultuur.

Over cultuur gesproken, die is totaal anders dan bij ons. Zijn de Nederlanders recht voor zijn raap, soms bij het brutale af, daar totaal niet. Het hangt erg af in welke staat je bent en welk deel van het land want er zijn wel verschillen hoe mensen zijn. Wij zijn in Utah, Arizona, Idaho en Wyoming geweest en daar zijn de mensen heel gemoedelijk en staan direct voor je klaar. We hadden een planning gemaakt wat we wilden zien maar helaas, het land is dermate groot dat zelf met 5 weken we lang niet alles wat we hadden gepland konden zien. Las Vegas bezoeken stond op de lijst, maar een trip naar de Grand Canyon, vanuit waar we verbleven duurde al 3 1/2 uur, je wilt ook nog wat zien en dan weer terug, je bent zomaar een dag kwijt aan reizen dus dat ging niet door. Dit is de buketlist wat we hebben bezocht, een reis om nooit te vergeten!!

1. Grand Canyon
2. Yellowstone park
3. Zion's National park
4. The Arches( woestijn, op de dag dat wij er waren was het er bijna 45 graden)


1.

49206

2.

49207

3.

49208

4.

49210

5.

49211

6.

49212

7.

49215

8.

49213

9.

49216

10.

49217

11.

49214

12.

49209

Ik schiet met scherp!!
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Fijn dat je er leuke herinneringen aan over hebt gehouden en met ons wilt delen.
Het land is aan de onmetelijke kant en je moet vooraf goed je huiswerk doen, voordat je veel tijd verliest.
Nu weet je meer en kan je de volgende keer meer andere dingen zien.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik vind het hele gave foto's op de foto van de auto en de treinmachinist na :)
Gebruikers-avatar
Roemja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 14:38

Ferry Passchier schreefCOLONIk vind het hele gave foto's op de foto van de auto en de treinmachinist na :)
Tja, ook dit is de U.S :lol:
Ik schiet met scherp!!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie reis met mooie foto herinneringen. De grootte en ruimte van het land komt goed in beeld.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar