me and my dog

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

:wink:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

PP schreefCOLONme and my dog
Ik dacht dat jouw naam Peter van der Pluijm was. "Me" is in deze dus niet "me"?

Persoonlijk doen de foto's me niet veel. Ik kan er geen spanning in bespeuren.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Vind ik 1 en 2 de beste van de serie.
3 is gewoon niet scherp
4 doet me de tranen in mijn ogen vloeien.

En, in tegenstelling tot Beasar, zie ik er wel degelijk emotie in.
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

nu heb ik weinig verstand van mensen fotografie, maar mij doen deze foto's ook wel wat. jammer dat foto3 niet scherp is. ik vind het ontroerende foto's. groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
Aad1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1810
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 11:43
WoonplaatsCOLON Hillegom
CONTACTCOLON

Vind dit een hele mooie serie, ook weer iets om over na te denken.

En nummer 4 is voor mij de topper uit de serie :wink:

Gr Aad.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik vind ze ook mooi het is maar net wat je er in wilt zien en ik zie een band tussen mens en dier.
nummer 4 kan je op verschillende manieren lezen en ik lees het als een diepe gedachte.
Nummer 3 is jammer dat de hond niet scherp is.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
jeepdeb
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 21:05
WoonplaatsCOLON zaandam

voor mij heeft 1 een uitstraling van "me and my dog". 2 en 3 zeggen me niet veel. 4 geeft lekkr emotie
een plastic zak nee dank u ik heb een kunstklep en plastic-aorta
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Beasar schreefCOLON
PP schreefCOLONme and my dog
Ik dacht dat jouw naam Peter van der Pluijm was. "Me" is in deze dus niet "me"?
helemaal gelijk in!! :P
Dank ieders voor de reactie. Ik kon heel weinig uitproberen, want zo gauw ik bewoog hing de hond in mijn kuiten. Hij was alleen "lief" als je stokstijf op dezelfde plek bleef zitten. 3 helaas bewegingsonscherpte ik moest snel reageren en had mijn camera niet stil genoeg helaas.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind alleen foto 4 mooi, maar dat vind ik dan meteen ook erg mooie en ook een goede foto!

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind ze mooi, ook nummer 3, de interactie tussen de mevrouw en de hond maakt de onscherpte meer dan goed.

Of het waar is of niet, maar deze mevrouw straalt uit; zorgen voor de toekomst, waar moet mijn hondje heen als ik er niet meer ben.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind ze prachtig al zijn ze niet allemaal even scherp. Het moment tussen 3 is mooi gevangen (zeker als het een kuitenbijter is) Het komt een beetje over als reportage of documentaire fotografie. Mooi idee voor een serie ;-)
Nr. 4 vind ik rond deze deze dagen zeker een emotie raken.
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Een oude dame en haar hondje. Foto 3 zou voor mij helemaal de beste zijn omdat je hier ziet hoe zeer die twee bij elkaar horen, maar dat het teckeltje zo onscherp is vind ik heel jammer. Bij de andere foto's ligt de scherpte beter en ik vind die ook zeer de moeite waard. Waar heb je de foto's genomen?
Groet,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Foto nummer 4 vind ik echt heel mooi. Het is een mooi stukje sociale fotografie. Iets meer contrast had van mij wel gemogen.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

merci again, ik had niet zo veel reacties verwacht, doet me toch wel goed. Hoewel ik deze tak van fotografie boeiend vind, vind ik het ook wel een beejte spannend en eng. Stimuleert om toch meer van dit soort werk te maken.
(De foto's zijn bij de mevrouw thuis genomen)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik zie een eenzame vrouw die alleen nog maar haar hondje heeft....triest verhaal...

We leuke foto`s , 1 en 2 zijn voor mij de beste hoewel ik niet zo van zwart wit houd.
Ik deze foto`s zie ik liever in kleur, misschien de kleuren een beetje terug geschroefd maar dan spreekt het wat meer denk ik.
Maar dat is echt persoonlijk hoor!!!

Hoe heb je haar benaderd voor de foto`s of ken je deze dame?
Grt Marco
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

blubber schreefCOLON Hoe heb je haar benaderd voor de foto`s of ken je deze dame?
Grt Marco
Ik kom uit een dorp dus veel mensen ken je in ieder geval van gezicht en zie ze regelmatig lopen met haar hondje. En dan (zwak punt van me) de stoute schoenen aan trekken: aanbellen, uitleggen wat mijn bedoeling is en al dan niet uitgenodigd worden.
Daarna (weer een zwak punt van me, ben wat verlegen): Eerst lekker babbelen tot iedereen helemaal op zijn gemak is en dan pas foto's maken.
Eigenlijk hou ik heel veel van deze reportagestijl maar mijn eigen karakter zit me in de weg (moet steeds weer een maandje moed verzamelen :P )
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik ben er ook zoeen...ik verzamel al maanden moet...en nog steeds geen knoop door gehakt.
Ik vind het knap van je.
Ik heb steeds het idee dat de mensen denken dat je en of andere viezerik bent....maar goed ik zou dat ook vaker moeten gaan doen..
en overtuigend over komen denk ik.
Ik heb nog wel wat ideen van mensen hier in de buurt...wie weet doe ik doe schonenen ook wel eens aan en zie je de foto`s hier online.
Grt Marco
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik vind technische perfectie meestal prioriteit 1 ( ook ik ga technisch regelmatig de mist in maar probeer rekening te houden met mijn fouten en de opmerkingen van anderen )
MAAR: hier zit gevoel in en dan technische perfectie voor mijn part........ ( ik zal het niet uit spreken )

Bij foto 1 had ik toch de lens nog wat geknepen zodat de dame er ook scherp op staat.
maar het vooral de sfeer die de hoofdrol speelt in deze foto's en dus vergeten we techniek.
Gebruikers-avatar
RoaldL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 14:40

Gave foto's, zwart/wit spreekt me altijd wel aan.
Ik vind de kadering van de foto's opvallend mooi, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Groeten Roald.
Groeten Roald.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

dank je,

Het kader is gewoon een zelfgemaakt fotoshop maskertje. Omdat ik vroeger veel zelf afdrukte en daar vaak het negatiefmasker bij afdrukte vind ik het soms wel grappig bij reportage werk een digitaal masker toe te voegen (heb in dit geval niet altijd het hele formaat gebruikt, en dat was "vroeger" met het afdrukken van het masker een beetje een bewijs dat je dat wel deed. Nu puur fun dus
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar