Gare du Hombourg

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
llubse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2006 18:53

Ik volg dit forum al circa 10 jaar. Maar ik heb nog nooit een foto geplaatst. Wel af en toe een reactie gegeven. Nu dan toch maar een keer een foto plaatsen.
Ik heb vanaf 2006 gefotografeerd met een 30D. Sinds begin 2015 overgestapt naar een 7D Mark II. Een wereld van verschil maar o zo'n fijne camera. Laatste maanden veel tutorials bekeken en geoefend met Lightroom CC. Vooral de turorials van Anthony Morganti hebben mij flink op weg geholpen (goede stap voor stap video's van 5-20 minuten).

Foto's zijn gisteren gemaakt bij Gare du Hombourg. Een stuk of 50 foto's gemaakt. Dit was voor mij de beste.
Beide foto's zijn bewerkt met Lightroom CC.
Het geel van het treinstel had iets fletser mogen zijn om het ouder te laten lijken.
Bij de zwart/wit versie vindt ik het lastig om de juiste balans te vinden tussen zwart, wit en grijs.
Desalniettemin ben ik redelijk tevreden met het resultaat.

Suggesties om het met Lightroom CC te verbeteren zijn welkom. Helemaal top als je aangeeft hoe dit dan kan.

1.
Afbeelding280A6846 by Leon Lubse, on Flickr

2.
Afbeelding280A6846-2 by Leon Lubse, on Flickr
[size=75]Powershot gevalleltje met onderwaterhuis + EOS ding met variabele verrekijker er opgeschroefd.[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar