Buitje bij Radio Kootwijk (nacht van de nacht)

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Tijdens de Nacht van de Nacht weer heerlijk gefotografeerd rondom Radio Kootwijk. Een schoffie had nog gevraagd of het licht aan mocht blijven, maar dat feest ging helaas niet door. Maar zolang de schoonmaaksters bezig waren konden zo'n 50 fotografen genieten van de kathedraal met een prachtig verlicht venster. De schoonmaakster die even naar buiten keek werd zo waarschijnlijk de meest gefotografeerde schoonmaakster van de dag. Uiteindelijk was het gebouw van binnen spic en span, en onder luid protest van buiten ging binnen de verlichting uit. Maar toen had ik deze foto al lang gemaakt.

AfbeeldingZendgebouw A verlicht raam by ajeto!, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op XXXL, in totaal 29 keer gewijzigd.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Heerlijk scherp, lekker donker en drijgende lucht.
Ik hou hier wel van.

Paar puntjes op de "i"
Misschien een tikje linksom kantelen?
En de auto links incl blauw bordje? wegpoetsen.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie, sfeervolle plaat! Kantelen hoeft van mij niet, het blauwe bordje wegpoetsen wel ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie plaat, met een bijzonder verhaal!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Bedankt voor jullie reacties. Het blauwe bordje is weg, net als de witte bol op het dak. De "auto" heb ik maar laten staan, want dat is namelijk een deel van het gebouw en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat Zendgebouw A zou instorten doordat ik een stuk fundering wegshop. :wink:

Een stukje naar links kantelen heb ik nog geprobeerd, maar ik vind hem daar niet mooier van worden.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Netjes.
Enige wat me toch nog opvalt is de soort van ghosting aan de linkerkant boven de "ronde" uitsparing zeg maar. Zie je wat ik bedoel?
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooi gedaan heerlijk om naar te kijken, HDR uitvoering zou ook mooi zijn denk ik..
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Dank je voor jullie reacties.

@ Dave, die ghosting is mij ook opgevallen. Het lijkt wel of het licht van het raam in de lens is gereflecteerd. Een filter was niet gemonteerd, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb dit ook nog nooit eerder gezien bij deze lens. Nu ik er langer naar zit te kijken zou het ook al een eerste reflectie van het licht van Apeldoorn kunnen zijn. Later op de avond heb ik nog foto's gemaakt van de forse weerschijn in die richting.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar