Tethered fotograferen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Kees1960
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2020 13:36

Ik heb Canon 7D MarkII. Mijn tethered foto's maken lukt prima op mijn MacBook Pro (nieuwste versie). Via EOS utility3. Echter: als ik een foto maak, plaatst hij deze gelijk naar Digital Photo Professional 4 (DPP4). Maar ik werk altijd met het standaard Foto programma van mijn MacBook Pro en Affinity. Dus daar wil ik mijn foto's naar toe hebben. Nu moet ik ze vanuit DPP4 in een mapje zetten, verplaatsen/oproepen in dat programma en Affinity, etc. Erg omslachtig. Hoe kan ik er voor zorgen dat de genomen foto's daar gelijk naar toe gaan?
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dag Kees, is het met een USB kabletje dat jij Eos Utility gebruikt, zonder kabel zou ook kunnen maar ik weet niet of je dan hetzelfde menu heb omdat ik dat nooit zo doe? Ik gebruik Eos Utility altijd met USB verbinding en op deze manier kan je perfect je foto's plaatsen waar je zelf wil.
Als ik het nog uit mijn hoofd weet dan kan je dat doen via "preferences" en dan vervolgens 'destinations folder' kan je aangeven waar je de foto's wil plaatsen.
Probeer het maar eens en als het niet lukt, dan laat je het maar weten en dan zal ik mijn toestel nog eens aansluiten en stap voor stap bekijken hoe het moet.
Anoniem 4

Ik ben wat voorzichtig geworden met het publiekelijk reageren op (technische) vragen.
Omdat ik je graag wil helpen, heb ik mijn antwoord via een Persoonlijk Bericht naar je gestuurd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dat is eigenlijk spijtig Illuminatus, andere mensen kunnen daar ook mee geholpen zijn. En zolang ze maar beleefd blijven mag iedereen zijn mening geven wat mij betreft, voor die roeptoeters haal ik mijn neus eens op.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Eens, Paul. Als we via pb’s gaan communiceren, gaat de meerwaarde van een forum verloren.
Ik weet niet waar de voorzichtigheid van Gerard vandaan komt. Hij zal er vast een goede reden voor hebben, maar mogelijk is die te heroverwegen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar