Update van DPP v3 naar v4.5.20.0 wijzigingen foto's weg

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Eric40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2008 16:59

Hallo,
Onlangs heb ik mijn DPP software geupdate naar v4.5.20.0.
Al mijn wijzigingen die ik in versie 3 in de foto's heb doorgevoerd zie ik echter niet meer! Weet iemand hoe dit weer terug te krijgen? De oude versie is bij de upgrade niet verwijderd en daar zijn de wijzigingen nog gewoon zichtbaar.
Anoniem 3

Wat ik na wat proberen heb kunnen achterhalen is het volgende:
De inhoud van veranderingen worden in deze map bewaard:

(Windows10)

C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Local\CANON_INC\Dpp4Main.exe_Url_vcq5bfqto2tiamirodhemakyhdd0nniv\4.5.10.1\user

Dit is een XML bestand dat elke keer als je een verandering opslaat, bijgewerkt wordt.

Je kunt proberen om dat XML bestand van versie 3 te kopiëren, maar ik geef geen garantie dat het werkt....

Succes ermee.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Met welk type toestel werk je?

Ik zelf kan met mijn 50D alleen op versie 3 werken.
Henk.
Eric40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2008 16:59

Ik heb heb nog steeds een Canon40D. Ik zie wel alle foto's in DPPv4 en kan ze ook bewerken, maar zoals gezegd mijn bewerkingen zie ik helaas niet terug.

In genoemde directory:
C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Local\CANON_INC\Dpp4Main.exe_Url_vcq5bfqto2tiamirodhemakyhdd0nniv\4.5.10.1\user
kom ik alleen een user.config bestand tegen. In de bovenliggende map niet iets van DPP3 o.i.d. waar mogelijk ook zo'n bestand staat.
Iemand enig idee waar het betreffende bestand van DPP3 staat?
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Als je met Windows werkt heb je niet de laatste versie. Zou hem eerst updaten. Zie, versie 4.6.10

http://www.canon.nl/support/consumer_pr ... 20(32-bit)
Henk.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Zelf had ik ook nog een oude versie draaien. Bij het downloaden van de nieuwste, versie 4.6.10, staat het volgende,

De recepten in de Digital Photo Professional 4-serie zijn niet uitwisselbaar met de recepten in Digital Photo Professional 1 tot en met Digital Photo Professional 3.
- Digital Photo Professional 4-serie en Digital Photo Professional 3.15 kunnen tegelijk op één computer zijn geïnstalleerd.


Dit verklaard waarom je in DPP 4 geen bewerkingen ziet, bij de raw bestanden die je in DPP 3 hebt bewerkt.

In deze nieuwste versie is het dus voortaan mogelijk om ook met oudere type camera's RAW bestanden te bewerken in DPP 4.
Ik vind dit super, kan ik met mijn 50D ook voortaan werken in DPP 4.

Minpuntje is wel dat de eerder in DPP 3 bewerkte bestanden niet aangepast kunnen worden. Je zult ze dan geheel opnieuw moeten bewerken.
Henk.
satadorus
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2017 14:27

Heb hier zelfde probleem.

Gebruikte DPP 3.14 voor 550D RAW foto's
Heb ca 14000+ RAW foto's

Na update naar DPP 4.6.... zijn inderdaad alle edits weg.

Nu is het zo dat DPP de edits als het ware aan de RAW file plakt.

Ik deed het volgende:

- 550D raw foto uit de camera in een map gezet met als naam a.cr2
- kopie gemaakt van a.cr2 naar b.cr2

- a.cr2 ingelezen in DPP 4.6
- a.cr2 iets helderder gemaakt en weer opgeslagen
- met file compare a.cr2 en b.cr2 vergeleken in een command window fc a.cr2 b.cr2 /b (binary compare)

conclusie... file b is langer. maar de eerste 22 Mbyte of zo zijn gelijk. Dus DPP append de edit-data aan de basis RAW file.

Zelfde gedaan met DPP 3.14

Zelfde resultaat: de basis RAW blijft hetzelfde, maar de toegevoegde edit-data is anders.

Wat je dus zou willen is een tool om van DPP 3 formaat naar DPP 4 formaat om te zetten.

Bijvoorbeeld op de command prompt: DPP3_TO_DPP4 *.cr2 /s ... waar /s wil zeggen ook alle submappen.

Zoiets zou je zelf kunnen schrijven... als je de layout kent van beide formaten...


En... de XML waar sprake van is heeft er weinig mee te maken. Dat is de plaats waar DPP 4 de gebruikers instellingen opslat. Dit heeft NIETS te kemen met de individuele RAW files.


Kortom.... een grote misser van Canon!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar