Pen, handen => hartje

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Zag dit toevallig gebeuren en dacht dat is mooi. Thuis bekeken en vind de sleutels best wel afleiden. Ik ben nog niet zo thuis in het photsoppen, maar wil die sleutels wel graag proberen weg te werken.
Ben ook wel erg benieuwd wat jullie van deze foto vinden.

Robert

25484

Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Is er dan niemand met een reactie?
Als ik zelf de sleutels weghaal, blijf ik met een zichtbaar verschil in het kleur/scherpte verloop.
Wie kan me daarbij helpen?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Indien je één van de laatste versies van Photoshop hebt zou je kunnen proberen wat de Content-Aware Fill functie ervan maakt. Eventueel 'n paar keer doen, wie weet werkt het ;).

Mocht het dat niet doen, zou je kunnen overwegen om de foto wat bij te snijden. Als je naar het topje van de pen kijkt, heb je ernaast ongeveer twee keer zoveel ruimte als erboven. Naar mijn idee voegt dat weinig toe, en op die manier raak je al 'n deel van de sleutels kwijt. Met het restant zou je weer met Content-Aware Fill aan de gang kunnen, en anders handmatig pielen met de Clone Stamp en/of Spot Healing Brush. Misschien kun je het hout tussen de handen/armen als Source gebruiken (zodat de scherpte/DOF in ieder geval klopt), en dat dan later 'n beetje oplichten om de kleuren gelijk te krijgen. Maar: vooral veel, héél veel pielen ;)!

Hoop dat je er wat aan hebt, en veel succes!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Elanda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2011 14:18
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom

Afbeelding

Ben met de normale brush-tool aan de slag gegaan. Het is lastig om iets weg te clonen wat out of focus is. Denk dat je het dus altijd wel blijft zien dat er iets weggewerkt is. :wink:
Anoniem 4

Zoals al eerder opgemerkt, is dit soort bewerkingen erg tijdrovend, maar wel leuk om (ervaring op) te doen.
Er zijn verschillende aanpakken mogelijk. Met het snel retoucheerpenseel ga je het niet redden. Het is vooral een kwestie van goed selecteren, vullen en/of klonen, afhankelijk wat je voor ogen staat. Werk steeds in lagen. Dat is overzichtelijk en veilig. Vergeet ook niet het gebruik van het historiepenseel waarmee je delen uit eerdere lagen weer tevoorschijn kunt halen.
Ik heb ook even een bewerking gedaan. Ik heb gekozen om delen als sleutels en lichtval om te zetten in zwart. Dat is een secuur werkje. Omdat ik alleen een verkleinde Jpeg ter beschikking had en daar niet teveel tijd in wilde steken heb ik het vrij grof gedaan (hand en topje pen). Verder heb ik de huid wat verzacht en wat vignettering toegepast.
Dan kun je dit resultaat krijgen.

25564

Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.
@bramos_ditaljanos ik ga het eens proberen.
@ Elanda jammer dat de hand daar onscherper wordt.
@illuminatus Het omzetten naar zwart is ok wel een idee, daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga er maar weer eens mee aan de slag vanmiddag als ik weer thuis ben.

Robert
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik zal ook eens kijken voor je.
En als ik heel eerlijk ben vind ik de sleutels niet erg ......je heb het kind niet zo neer gezet en bij spontane foto's heb je de kans op gaat soort dingen.
Ik kan mijn katten ook niet vast zetten dus er is altijd wel iets. Maar naar mijn mening heb je dat met spontane foto's
En dit soort fotografie heeft ook mijn voorkeur. Mooie leuke foto.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

@claudia007, bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar de manier waarop jij hem bewerkt.

Robert
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Ik heb er ook wat van gemaakt.....

25598

Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik ben nog niet helemaal happy mis een klein stukje knokkel en een stukje zwart en de achtergrond is best rot te bewerken. nummer twee staat er nu ook bij

AfbeeldingAfbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
repel101
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2010 13:31
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Sorry voor de late reactie, maar allen erg bedankt.
Het zijn mooie voorbeelden. Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik dat kan doen...
Ik heb alleen zelf nog geen tijd om er mee te gaan stoeien om ook dit soort resultaten te krijgen.
Hopelijk lukt het van het weekeind wat tijd vrij te maken hiervoor.

Robert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar