stukje high bride nostalgie

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Oke ik weet het het is geen Canon (gelukkig niet)
Ik zeg gelukkig niet omdat het resultaat zoveel puurder is dan een lightroom / photoshop creatie
Plus je wordt langer in spanning gehouden tot je het resultaat langzaam ziet verschijnen op je droogrek eerst in 4.5×6 formaat en dan op ware grote na het in scannen

Een tijdje geleden was het even aangenaam weer en mijn bronica lag al een tijdje ongebruikt in zijn tas
Dus heb ik hem weer voor de dag getoverd tijdens mijn twee daagse trip op het water.
Ik heb bewust heel weinig aan de bewerking gedaan omdat ik na of tijdens het ontwikkelen tegen wat problemen liep
work in progress dus ^^

1
Afbeelding

2 Hier heb ik een witte streep aan de linker kant? Wat is dit?
Opnamen is gemaakt bij nacht en er was na genoeg geen spillicht
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Persoonlijk ben ik er niet weg van.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Het formaat is hier op het internet is eigenlijk niet geschikt om analoog film te laten zien (te klein) en deze beelden zijn niet volmaakt er zitten wat fouten in van het aapje achter de machine :-)
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 doet het goed vind ik. Maar als ik goed kijk zie ik wel wat rare strepen zoals aan de rechterzijde.
#2 komen de bomen erg onscherp over. Waarschijnlijk bewegingsonscherpte als gevolg van de wind.
geen idee wat de lichte streep kan hebben veroorzaakt.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Ik snap niet waarom het "high bride" heet.
Anoniem 3

Óf je doka is verstopt een stoffige bezemkast,
Óf je scanner heeft last van astma
Óf je hebt je foto's vanmiddag buiten in de wind te drogen gehangen
Óf je fotopapier heb je uit de oud-papierbak gehaald
Óf, óf óf...
Je probeert ons een oor aan te naaien. :mrgreen:

Er zitten zoveel stofjes en onregelmatigheden op de afdrukken, dat ik je verhaal van de Bronica niet echt geloof.
Een top-camera, die natuurlijk wel om een top-bedienaar vroeg.
Vroeger zaten we (zat ik) avonden te retoucheren op dit soort foute afdrukken.
Tegenwoordig kunnen we ze met één druk op de knop creëren. :wink:
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLON#1 doet het goed vind ik. Maar als ik goed kijk zie ik wel wat rare strepen zoals aan de rechterzijde.
#2 komen de bomen erg onscherp over. Waarschijnlijk bewegingsonscherpte als gevolg van de wind.
geen idee wat de lichte streep kan hebben veroorzaakt.

gr
Peter
Ik kreeg van een ander forum de feedback dat de strepen hoog waarschijnlijk tijdens het ontwikkelen zijn gekomen.
negatief zat misschien niet recht op de spoel of ik heb de film de aan de gevoelige kant met mijn vette vingers aan gezeten :-)

De tweede moest ik een stop ophelderen omdat deze te donker was (behulp van de scan software en later curve in photoshop
@ Robert62 hier gelijk ook uw antwoord:-) analoog geschoten maar in gescant op de mac en iets aangepast in photoshop.
Het ouderwets afdrukken begin ik voorlopig nog niet aan:-)

@Telescoop
mijn doka is een filmverwisseltent op het aanrecht plus een Jobo ontwikkelingstank mijn timer is een ipad, dus ik zit niet werkelijk in een donkere ruimte^^
De stofjes komen met name van de glasplaat van mijn scanner... inmiddels schoon hehehe
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar