Heb toch hulp nodig

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik heb hierbij toch hulp nodig, zoals de titel aangeeft.

Ik heb een foto gemaakt van oma en de kleinkinderen, maar nu stoort mij de achtergrond. Mijn idee was om de personen eruit te knippen, de achtergrond te vervagen en dan alles weer terugplaatsen. Nu schijnt dit in photoshop CS makkelijk te selecteren te zijn, maar helaas niet in elements :(
Tevens wilde ik de slagschaduw daarmee wat wegwerken.

Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn en mij vertellen of zoiets toch snel in elements te doen is of anders de foto voor mij willen bewerken?
Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Dan kan de foto nl. naar oma.

Hier gaat het dus om.
Afbeelding
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

het snelst is een nieuwe foto , met alle kinderen staand om oma heen, tegen een mooie gladde achtergrond , of de achtergrond glad flitsen....maar dan heb je wel wat power nodig
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Dit is wat ik er zo snel van heb kunnen maken met Gimp
- Eerst achtergrond selecteren met de toverstaf
- selectie omkeren en kopieren naar nieuwe, bovenliggende laag
- schaduwen en rand op achtergrond weggehaald met klonen. (sorry, zie nu dat ik niet alle schaduwplekken heb gehad)
- achterste laag (oorspronkelijke foto) gausiaans vervagen
- Daarna met "smeren" de randen iets zachter gemaakt

Maar ik ben er van overtuigd dat het beter kan. Ben zelf met name niet tevreden over het haar bij het linker jongetje

29645

Wat er beter kan en hoe hoor ik graag van iedereen die hier beter in zijn dan ik.
Ps. Ik kan keesvdh niet helemaal ongelijk geven.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Misschien kan je hier wat mee ? FF snel in Paint shop (good old versie 9) Pro gedaan.

Afbeelding
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

@Kees
Dat is mss wel de beste oplossing, maar niet zo snel te realiseren. Op het moment voor de foto dacht ik dat dit wel de oplossing zou kunnen zijn, maar ik zal een volgende keer toch beter moeten kijken naar een egale achtergrond.

@ Peter
Bedankt voor de moeite, ik had dus ook dat probleem met de randen die niet scherp waren.

@Premiumblue
Dit resultaat had ik idd voor ogen en dat "gewoon" met paintshop pro...
Ook bedankt voor de moeite.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Jonge jonge jonge, is er werkelijk waar iemand die de aangepaste versies mooier vinden dan het origineel? Ik bedoel: 10 punten voor de inzet hoor, echt top!, maar de uitvoering is er niet beter op.

Mijn tip, maak de foto opnieuw, zoek een goede locatie en een achtergrond die niet stoort, zorg dat ze ver genoeg van de achtergrond af staan en dat flitsen niet nodig is. Tenzij je natuurlijk over veel flitskracht beschikt, maar aan deze foto te oordelen heb je dat niet. De achtergrond hoeft niet egaal te zijn, een grasveld of zo is al meer dan voldoende.

Wanneer je de foto opnieuw maakt, probeer er dan ook voor te zorgen dat iedereen wat meer ontspannen is en dat de setup zo is dat men wat dichter bij elkaar staat. Je schrijft dat het selecteren in Ps makkelijker is dan in Elements, maar dat is niet waar, je hebt enkel meer tools beschikbaar om het te doen.

Wanneer het niet mogelijk is de foto opnieuw te maken, zet dan deze foto in zijn originele maat en zonder aanpassingen) ergens beschikbaar voor mensen te downloaden want als we deze foto aanpassen is die toch te klein voor een fatsoenlijke print.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
FerryB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 21:35

Precies wat Bob zegt.
En dan meerdere foto's maken zodat de kans op 6 vrolijke gezichten groter is, ik vind die middelste (onder) een beetje uit de toon vallen.
550D + GRIP + EF-S15-85IS-USM + EF-S55-250IS + 430EXII
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Bob ik neem je tips zeker mee bij een volgende keer, dank je.
Het was ook een actie van, oh jij hebt een camera kun je even....
En daar ik meer sport en natuur fotografeer is dit wel even wat anders, maar zoals gezegd ik neem de tips mee.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar