Kent iemand Refoto Dedemsvaart ?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Kent iemand deze 'zaak' in Dedemsvaart ?

Ik wil er een lens kopen welke ze aanbieden op Marktplaats,
maar als ik het adres Google kom ik uit bij Luculentus BV met adres Jonkerswijk 39.
Als ik dat adres op Google Maps opzoek kom ik in een woonwijk uit.

Ze geven in de Marktplaats advertentie aan 12 maanden garantie te geven,
maar ik heb zo mijn twijfels.......

http://verkopers.marktplaats.nl/6148274" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Beetje raar dat er overal "bieden" staat..
als ik een bedrijf zou hebben dan komt er echt geen bieden onder mijn advertenties te staan..

Voorderest, geen idee wat voor bedrijf dit is..
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

als je twijfelt......
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ben ook al een spelfout tegen gekomen :mrgreen:
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Anoniem 3

stievie1 schreefCOLONIk ben ook al een spelfout tegen gekomen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: Een beetje een pot verwijt de ketel-verhaal.

Sorry hoor, maar als we moeten afgaan op spelfouten op sites, dan kan ik er ook nog wel een noemen die daarin uitblinkt....

Het lijkt mij een beginnend bedrijfje, dat een kans verdient en niet meteen op spelfouten, het aantal valt overigens best mee, afgeserveerd moet worden.
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ach joh, neem het allemaal niet zo serieus gvasseldonk... ;) :lol:
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
R
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2009 19:20

Vorig jaar een grip voor mijn 7D gekocht, goede ervaringen, snelle en correcte levering.
7D - 24-105L - 70-300L - 50 1.4
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

http://www.refoto.nl/default/contact/ Is inderdaad een nieuw bedrijf, en als je een bv opricht moet je toch wat centjes meebrengen (18K), zou zo zeggen wel te vertrouwen......
In ieder geval ook een kvk: https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... 3260270000" onclick="window.open(this.href);return false;
Body's, glas en ander spul
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

Toch vreemd dat als je een bedrijf hebt EN website dat je daar verder geen apparatuur hebt staan.
Alleen maar lege pagina's bij camera's/objectieven.
Wat ook vreemd is dat bij 'contact' een heel ander tel.nr. staat, netnummer van dedemsvaart is toch echt 0523.
Dus je zult nooit iemand uit Dedemsvaart aan de lijn krijgen.
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
Gebruikers-avatar
Peatsmoke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2012 08:04
WoonplaatsCOLON Kerkrade

Staat gewoon ingeschreven bij de KVK
Naam: Luculentus B.V.
Vestigingsadres: Jonkerswijk 39
Vestigingsplaats: 7701ZN Dedemsvaart
Internetadres: http://www.refoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
KvK-nummer: 51326027
Vestigingsnummer: 000021375658
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Aangezien het om een BV-inschrijving gaat, lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat dit niet klopt.
Het bedrijf is ook niet bekend bij opgelichtopinternet.nl, dus ik denk dat dit wel goed zit.

Een gezonde dosis wantrouwen op Marktplaats is zeker op zijn plaats, maar in dit geval lijkt alles wel te kloppen!
| Canon EOS 7D | Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 100mm F2.8 Macro USM | Canon Speedlite 420EX |
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Zo te zien is het inderdaad een nieuw bedrijf en op de site staat duidelijk:

Refoto is een handelsnaam van Luculentus BV, gevestigd in Dedemsvaart

En het telefoonnummer op de contactpagina is een 085- nummer, en dat zijn voip nummers, kan je dus in heel Nederland ergens uit komen.
En dan nog, toen mijn afdeling van mijn werkgever van Rotterdam naar Den Haag verhuisde, gingen alle Rotterdamse telefoonnummers gewoon mee.
Dus als je nu een Rotterdams nummer belt, kom je in Den Haag uit, tegenwoordig met alle digitale telefonie toestanden, kunnen ze je overal naar door-routeren.

En ik kan me zo maar voorstellen, dat je als starter nog geen voorraden hebt en je website ook nog niet geheel up to date is.
Het is niet netjes, maar hier hebben meer fotografen met een website last van.
Ruud.
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

robfzr1000 schreefCOLONen als je een bv opricht moet je toch wat centjes meebrengen (18K), zou zo zeggen wel te vertrouwen......
Die 18K hoeft slechts één dag op je rekening te staan, dat zegt dus precies niets over je betrouwbaarheid.....
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Om als starter een website te laten maken is een forse investering hoor! En, spreek uit ervaring, ik heb mijn site zelf gemaakt als starter, wel zo goedkoop. Maken gaat nog, maar onderhouden is iets waar ik tegenop zie, en aangezien je geen prof. software hebt en mijn nieuwe lap de oude software niet eet, is hij echt niet meer recent.... Lijkt zo simpel een site, maar dat is nu net niet mijn hobby, en laten doen kan met mijn minibedrijf ook niet uit!

Maar, ik had hem ook gespot op zoek naar lenzen. Niet gecontact; maar ik denk dat je het moet zien als een hobbyist; freak; die van zijn hobby een bedrijfje wil maken; garantie in zo'n geval is een lastige! Of te wel, ik zou dan uitgaan van garantie tot de voordeur net als bij markplaats particulier.
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Ken Refoto ook niet, maar zag ook een lens die ik wel hebben wil en twijfelde direct aan het aanbod.
fotokenner
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2012 18:22

Refoto is een continuering van foto Peter Voerman die onlangs failliet is gegaan. Garantie aanspraken zou ik niet te serieus nemen. ik denk niet dat je er iets van op aan kunt
fotokenner
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2012 18:22

Het adres op Marktplaats is ook niet het adres van de BV en het is ook geen winkel maar gewoon in een woonwijk
pielie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2010 17:53
WoonplaatsCOLON Terneuzen

cilcanon schreefCOLONOm als starter een website te laten maken is een forse investering hoor! En, spreek uit ervaring, ik heb mijn site zelf gemaakt als starter, wel zo goedkoop. Maken gaat nog, maar onderhouden is iets waar ik tegenop zie, en aangezien je geen prof. software hebt en mijn nieuwe lap de oude software niet eet, is hij echt niet meer recent.... Lijkt zo simpel een site, maar dat is nu net niet mijn hobby, en laten doen kan met mijn minibedrijf ook niet uit!
ff off topic:

Kijk eens naar een CMS, bv Joomla is er gebruiksvriendelijk, veel plugins voor te krijgen als ook templates voor je design.
Software overbodig en overal ter wereld dan aanpasbaar, zonder gedoe ;)
EOS 50D|17-85 f4-5.6 IS USM|70-200 F4 L USM|50 1.8 MKI| Sigma 24-70 2.8|Canon 24-105 F4 L |Canon 100 2.8 macro| Hoya UV Pro1|BW UV|Kenko CPL|LP Rezo 190AW|2x Transcend 8GB 600x|Sandisk Extreme III 4GB|LP Flipside 400AW|580 EX II|
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

pielie schreefCOLON
cilcanon schreefCOLONOm als starter een website te laten maken is een forse investering hoor! En, spreek uit ervaring, ik heb mijn site zelf gemaakt als starter, wel zo goedkoop. Maken gaat nog, maar onderhouden is iets waar ik tegenop zie, en aangezien je geen prof. software hebt en mijn nieuwe lap de oude software niet eet, is hij echt niet meer recent.... Lijkt zo simpel een site, maar dat is nu net niet mijn hobby, en laten doen kan met mijn minibedrijf ook niet uit!
ff off topic:

Kijk eens naar een CMS, bv Joomla is er gebruiksvriendelijk, veel plugins voor te krijgen als ook templates voor je design.
Software overbodig en overal ter wereld dan aanpasbaar, zonder gedoe ;)
Dank voor je tip; heb hem genoteerd om verder te onderzoeken :D ; maar eerst gaat de tijd die over is naar mijn 600D 8) ,....
gs100
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2013 19:56

ik heb er een canon set gekocht en ben belazerd met een lens die 5 jaar oud zou zijn maar bleek wel al 14 jaar oud te zijn. beginnend amateurfotograaf met geen kennis van zaken, mede door de zeer vlotte babbel van de verkoper en het goede vertrouwen mijnerzijds te snel tot deze koop overgegaan. ga volgende keer toch maar naar een gerenomeerde fotozaak waar je ook op een goede service kan rekenen wat bij refoto niet het geval was. ik heb nu mijn lesgeld (veel euroos) wel gegeven.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

En, wat was de reactie van de verkoper toen je hem confronteerde met zijn vergissing?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar