Onduidelijke offerte van Kamera Express

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
KarelTimmer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015 08:33

Dag allen,

Na een ongeluk heb ik mijn EOS 60D ter reparatie naar Kamera Express gebracht. Onlangs ontving ik een offerte, en deze verbaasde me. Het bestaat uit een opsomming van geconstateerde gebreken, maar er ontbreekt een overzicht van wat alle werkzaamheden moeten kosten. Wel een totaalbedrag natuurlijk, en die is pittig! Met een gespecifieerde offerte kan ik hun reparatievoorstel evt. vergelijken met andere fotozaken, maar dat wordt op deze manier wel moeilijk. Bovendien vind ik het nogal klantonvriendelijk om hierover niet transparant te zijn. En dat kunnen ze wel: het lcd schermpje was al eerder licht beschadigd geraakt, en bij het inleveren van de camera had ik aangegeven dat deze niet gerepareerd hoefde te worden. Dit stond per ongeluk toch op het overzicht op de "offerte". In de begeleidende mail stond dat ik dat bedrag dat bleek €42,67 te zijn, af mocht trekken van het totaal. Dat terwijl ik eerder te horen had gekregen dat het repareren van het schermpje €160 zou kosten!

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met dit soort offertes en met Kamera Express. En als iemand een advies heeft, hoor ik dat ook graag.

Groet,
Karel
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het advies ligt voor de hand, denk ik: vraag om een specificatie.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Heb je ze al gebeld om te overleggen? Ipv iets op een forum te roepenn?
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

nou ik heb meerdere mensen er over horen klagen over de slechte service van KE ik koop er zeker niets en zal het anderen ook niet aanraken .
ze dwingen je bijna om een bepaalt merk te kopen .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
KarelTimmer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2015 08:33

Het leek me een goed idee om eerst even te inventariseren of er meer mensen waren met soortgelijke ervaringen, en om te zien of dit allemaal normaal is in de camerareparatiewereld. Uiteraard ga ik naar KE om te overleggen. Ik wil alleen graag zo goed mogelijk geïnformeerd zijn.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

In de begeleidende mail stond dat ik dat bedrag dat bleek €42,67 te zijn, af mocht trekken van het totaal. Dat terwijl ik eerder te horen had gekregen dat het repareren van het schermpje €160 zou kosten!
Dat is echt lachen. Weet je meteen dat ze je een poot proberen uit te trekken. Maar dat gebeurt overal hoor. Vooral in garages :) :)
Star1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
WoonplaatsCOLON Omg. Gouda

boko schreefCOLONnou ik heb meerdere mensen er over horen klagen over de slechte service van KE ik koop er zeker niets en zal het anderen ook niet aanraken .
ze dwingen je bijna om een bepaalt merk te kopen .

Ik vind dit nogal boud opgemerkt.Onderbouw je stelling eens. Wat heb je zelf aan negatieve ervaringen meegekregen?

Mijn ervaring is een geheel andere. Misschien is reparatie geen specialisme van KE, dit wordt bij mijn weten dan ook uitbesteedt. Maar in algemene zin zijn de scores van KE inzake klanttevredenheid bijzonder hoog. De hoogste in de branche. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar in de regel wordt problemen meestal goed opgelost.

Mvg

Aad
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Met een gespecifieerde offerte kan ik hun reparatievoorstel evt. vergelijken met andere fotozaken
Daarom krijg geen specificatie, je laat camera expres het werk dan doen en gaat dan shoppen. Een offerte maken kost tijd en dus geld.

Gewoon aanvragen bij een andere fotozaak en het eindbedrag vergelijken, maar dan heb je inderdaad appels en peren.

De slechte service herken ik ook niet.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar