Camerafilterstore

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hallo,
Tijdens wat speurwerk op internet kwam ik een website tegen van camerafilterstore. Een hele leuke site om te zien en ik vraag me af of iemand deze al kent en er iets heeft bestelt. Ik probeer dat altijd eerst even te checken omdat er nog wel eens iets misgaat op internet.
Ik hoor het graag van jullie.
Gr.,
Geerhard
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met de zoekfunctie:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/search. ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Oké..bedankt.....
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

het is inorde.. :)
heb er vaker wel wat besteld.. :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Bedankt Billie, dan zal ik er zeker wat bestellen.
Geerhard
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2013 09:37

Hallo Billie,
ik heb ondertussen wat besteld bij camerafilterstore maar om nu te zeggen dat ik er kapot van ben.....nee.
Is inmiddels twee weken geleden, diverse smoesjes verder maar ik heb nog steeds niks gehad. Zou nu weer vandaag aangetekend binnen komen maar ik heb zo mijn twijfels. Heb jij ook zo'n probleem mer de levering gehad?
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

De webwinkel geeft wel aan...

Op dit moment kunnen we helaas niet de gehele dag de telefoon bemannen. Vandaar dat we u vragen een e-mail te sturen via onderstaand e-mailadres.

Vreemd toch?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Niet zo heel vreemd... alle tekenen van een éénling die teveel verschillende dingen tegelijkertijd lijkt te doen: http://www.bonjourmedia.nl/bedrijfsinformatie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Duidelijk een webshop in de categorie waar ik nooit zou bestellen door vooruitbetaling, en dat is het enige dat ze lijken aan te bieden....
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

GdH schreefCOLON Duidelijk een webshop in de categorie waar ik nooit zou bestellen door vooruitbetaling, en dat is het enige dat ze lijken aan te bieden....
Als de webshop in NL gevestigd is, dan moet men een Betaling Achteraf aanbieden.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Geerhard schreefCOLONHallo Billie,
ik heb ondertussen wat besteld bij camerafilterstore maar om nu te zeggen dat ik er kapot van ben.....nee.
Is inmiddels twee weken geleden, diverse smoesjes verder maar ik heb nog steeds niks gehad. Zou nu weer vandaag aangetekend binnen komen maar ik heb zo mijn twijfels. Heb jij ook zo'n probleem mer de levering gehad?
Je kan je klacht hier deponeren (shops keurmerk)
https://www.qshops.org/consumenten/klachten" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mozes schreefCOLON
GdH schreefCOLON Duidelijk een webshop in de categorie waar ik nooit zou bestellen door vooruitbetaling, en dat is het enige dat ze lijken aan te bieden....
Als de webshop in NL gevestigd is, dan moet men een Betaling Achteraf aanbieden.
Is dat zo? Ik ken zoveel shops waar je niet achteraf kunt betalen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Tuurlijk niet... als webshop bepaal je gewoon wat je aanbiedt als betaalmiddelen, en als consument bepaal je wat je acceptabel vindt. Geen probleem daar.
Alleen vooruitbetalen is in de meeste gevallen niet slim als consument want dan loop je zelf alle risico.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat lijkt mij ook! Vandaar dat ik de opmerking van Mozes niet kan plaatsen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Op zich heeft ie geen ongelijk.... in de wet koop op afstand is geregeld dat er ook een achteraf wijze van betaling moet worden aangeboden. Alleen daar wordt zoveel tegen gezondigd dat het een onzinnige regel is geworden. En het is ook wat subtieler dan wordt geschetst. Een winkelier mag nog steeds een aanbetaling vragen, het achteraf betalen geldt dan alleen voor het openstaande deel.

En je bent er als consument gewoon zelf bij met wie je zaken doet. Staat de betaalwijze je niet aan dan ga je naar een ander. Dit is overduidelijk weer zo'n doorgeschoten regel.
Als webwinkel zou ik ook niet zitten te wachten op betaling achteraf. Dan moet je maar zien dat je je geld krijgt. En dat vaak ook nog voor flinterdunne marges.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

GdH schreefCOLONOp zich heeft ie geen ongelijk.... in de wet koop op afstand is geregeld dat er ook een achteraf wijze van betaling moet worden aangeboden. Alleen daar wordt zoveel tegen gezondigd dat het een onzinnige regel is geworden. En je bent er als consument gewoon zelf bij met wie je zaken doet. Staat de betaalwijze je niet aan dan ga je naar een ander.

Als webwinkel zou ik ook niet zitten te wachten op betaling achteraf. Dan moet je maar zien dat je je geld krijgt.
Er zitten wel kosten aan natuurlijk, maar die zijn echt minimaal.
En winkeliers besteden dat uit (Overname betalingsrisico), op die manier is het als ondernemer te verwaarlozen. (http://www.afterpay.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Betaald men niet, of te laat, dan word vanzelf een incasso in werking gezet.

Ik kijk altijd of die optie geboden word, zeker bij webshops die je niet helemaal vertrouwd.
Niet omdat ze slecht zijn of zo, maar meer of men hun belofte nakomt.
Te vaak staat iets als voorraad op de site, maar blijkt niet zo te zijn.
Zeker bij duurdere, of voorwerpen waar niet veel vraag naar is.
Men besteld het pas bij de leverancier, op het moment dat je betaling binnen is.
Ook dat is niet verkeerd, maar je pakketje kan zomaar ineens weken langer onderweg zijn.

Bij betalen achteraf, is dan een bestelling een stuk eenvoudiger te annuleren.
Is er al betaald, dan begint het feest. zie je centen maar weer eens terug te krijgen... :roll:

ps.
ik heb eens gegoogeld op Camerafilterstore en heb niets negatiefs kunnen vinden.
Eerder opvallend positive berichten 8)
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Mozes schreefCOLONEr zitten wel kosten aan natuurlijk, maar die zijn echt minimaal.
En winkeliers besteden dat uit (Overname betalingsrisico), op die manier is het als ondernemer te verwaarlozen. (http://www.afterpay.nl/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Niet helemaal..... de kosten van zo'n dienst zijn voor een winkelier helemaal niet zo minimaal. Kan ook niet voor wat ze bieden, kredietcontrole en verwerken van de betaling plus nog wat winst maken.

Ze zijn beperkt wanneer je dit soort diensten "alleen" gebruikt als betaalinstrument, maar zelfs dan nemen de meeste aanbieders nog een deel van de kosten voor hun rekening. En als je het risico op wanbetaling wilt overdragen dan worden er forse percentages gerekend, daar gaat je winst (en nog meer) op zo'n transactie.

En als consument moet je ook helemaal niet zitten te wachten op een derde partij tussen jouw en de verkoper. Maakt de zaak alleen maar complexer, kijk bijvoorbeeld maar eens hoeveel klachten er zijn over het niet goed verwerken en hoge incassokosten van Afterpay.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

GdH, die extra kosten zijn natuurlijk voor de consument.
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Sorry, maar ook dat is niet het hele verhaal... zo'n dienst kost echt veel meer dan de paar euro die de meeste websites doorbelasten aan de consument. Voor grote sites nog wel te behappen omdat bijna niemand er gebruik van maakt en het opgaat in het grote geheel. En er zijn natuurlijk ook nog de tijd/kosten om uberhaupt een contract met zo'n dienstverlener af te sluiten en het in je website en administratie te integreren. Voor kleinere webwinkels totale waanzin alleen om te kunnen voldoen aan een onzinnig regeltje.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Lees je eens in bij een aanbieder van betaling achteraf.

Oké het moet in de site geïntegreerd worden.
Dat is niet veel meer werk dan het regulaire onderhoud. En slechts éénmalig.
Meeste webshop pakketten hebben het al als plug-in beschikbaar.
Zo niet dan heeft de aanbieder er één.


Maar wil men het zelf in de hand houden, dan heb je helemaal 100% gelijk.

En onzin is het helemaal niet. (de verplichting wel).
Zoals ik eerder opmerkte, ik gebruik de optie wel eens.
Het is bovendien goedkoper als onder rembours.
Meerprijs is vaak maar een schamele 2.50€
Factuur zit bij de levering, en via mail krijg je vaak een linkje om direct via paypall/ideal of anders te betalen
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Niet echt nodig, ik werk in een branche die iets weet van betalingen en de kosten ervan.... wat jij doet is vooral kijken naar de kosten die aan de consument worden doorbelast.
En dat is echt nog niet eens het begin van alle totale kosten die met zo'n optie samenhangen. Als het geen verplichting was zou nagenoeg geen webshop zoiets aanbieden...

Daarom kiezen ze allemaal voor iDeal, erg goedkoop en geen risico.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar