www.onestop-digital.com

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Ik kwam onderstaande aanbieder vorige week tegen, de prijzen zijn aanlokkelijk maar ik heb er totaal gen ervaring mee. Deze aanbieder zit in hongkong, ik weet dus niet hoe het met de garantie e.d. zit. Misschien heeft er hier iemand ervaring mee zelf ben ik op zoek naar een canon 15-85, maar ja ik weet het niet :?

https://www.onestop-digital.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Heb je ook rekening gehouden met evt. invoerrechten en inklaringskosten?
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Deze aanbieder zit in hongkong, ik weet dus niet hoe het met de garantie e.d. zit.
Dit is een route voor heel moedige mensen... Garantie? Als er echt wat mee is... Reken er niet op...
Hopelijk verpakken ze het stevig genoeg zodat het niet beschadigt onderweg, en wordt het pakje bij de douane niet gespot... Anders wordt alsnog invoerheffing gevraagd en weg is je voordeel...
Ik zou er nooit aan beginnen... Voor iets als camera of objectief... Iets kleins ... Kabeltjes of zou ach dat kan best ...
Apple fan, Canon volger...
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

karin115 schreefCOLONHeb je ook rekening gehouden met evt. invoerrechten en inklaringskosten?
Die heb je bij deze aanbieder niet. D.w.z dat ze garanderen dergelijke kosten (evenals de kosten die de vervoerder in rekening brengt) voor je te betalen *als* je aangeslagen wordt.

Voor garantie is het natuurlijk een ander verhaal.
Daar staat tegenover dat ze sommige lenzen voor de 2e handsprijs verkopen (een 24-105 voor ongeveer 575 euro), waarbij je dan een gloednieuwe lens krijgt i.p.v een 2e handse. Is in mijn ogen voor dat geld dan wel een gokje waard...

Daar staat tegenover dat er ook toko's zijn die bijvoorbeeld slechts aan het andere eind van de Noordzee zitten met ook hele concurrerende prijzen, waarbij het inklarings- en garantieverhaal natuurlijk iets anders zit.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Thuispapa schreefCOLONvoor ongeveer 575 euro), waarbij je dan een gloednieuwe lens krijgt i.p.v een 2e handse. Is in mijn ogen voor dat geld dan wel een gokje waard...
Ik zou voor dat geld staatsloten kopen, meer zekerheid op succes.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik heb 2x wat kabeltjes en een nintendo WII controller gekocht vanuit china via zo'n online winkel (zonder verzendkosten).
Er zou een "verzekerd verzenden" optie moeten zijn van €1,50 extra, maar die was nergens te kiezen...

Mijn ervaring:
Paar dingen waren bij aankomst stuk, maar omdat het om een paar euro ging stuur je het niet terug.
Levertijd was een paar weken
De tweede keer dat ik een controller bestelde moest ik wel invoerrechten betalen (eerste keer niet).
Als je de invoerrechten moet betalen, dan betaal je die om het pakje in ontvangst te mogen nemen.
Ofwel: Eerst betalen en daarna nog maar zien of je het terugkrijgt.
Die invoerrechten waren in mijn geval een behoorlijk deel van het totaalbedrag.

Ofwel: Je kan geluk hebben en je kan pech hebben...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

nieuwsgroepen schreefCOLON
Thuispapa schreefCOLONvoor ongeveer 575 euro), waarbij je dan een gloednieuwe lens krijgt i.p.v een 2e handse. Is in mijn ogen voor dat geld dan wel een gokje waard...
Ik zou voor dat geld staatsloten kopen, meer zekerheid op succes.
Wat is dat nou weer voor een ongefundeerde opmerking?

Je koopt voor minder geld dan een tweedehandse lens een gloednieuwe, waarbij je alleen het risiko loopt dat je de lens terug naar Hong Kong moet sturen als er iets onder garantie mee aan de hand is. Bij een tweedehandse lens heb je helemaal geen garantie, dus die optie heb je dan al helemaal niet.

Zelfs als je niet voor de garantie gaat omdat je dat terug naar Hong kong zenden teveel gedoe vindt dan is de kans dat er met een gloednieuwe lens iets mis gaat normaliter toch minder groot dan bij een gebruikte lens. Dat is een gok die ik voor minder geld dan een tweedehandse lens wel zou nemen.

Een staatslot zou ik nooit kopen... Zo'n lens bij deze toko, misschien wel.
Op het ephotozine.com forum komen diverse enthousiaste (vooral Britse) klanten met hun ervaringen voorbij.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik zou voor dat geld heel erg oppassen. Zelfs voor Hong Kong begrippen is dat erg goedkoop. En je moet maar afwachten of je inderdaad die invoerkosten van ze terug krijgt. Garantie is helemaal een ander verhaal.

Hier loopt ook zo'n discussie met (blijkbaar) goede ervaringen, maar ook waarschuwingen mbt garantie:
http://www.ephotozine.com/forums/topic/ ... dy--101537" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.amateurphotographer.co.uk/fo ... igital-com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ow... en als je de gok zou wagen... betaal dan met een Creditcard.
Wel even kijken of je met jouw kaart bijv. binnen 30 dagen je geld kan laten storneren.
En als de levertijd langer is dan die 30 dagen....
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

DavevdrH schreefCOLONOw... en als je de gok zou wagen... betaal dan met een Creditcard.
Wel even kijken of je met jouw kaart bijv. binnen 30 dagen je geld kan laten storneren.
En als de levertijd langer is dan die 30 dagen....
Paypal wordt door onestop-digital standaard voor de creditcardbetalingen gebruikt: dan heb je 45 dagen vanaf de dag dat je betaalt om een "klacht" aan te maken.
Is het niet geleverd of niet het juiste geleverd, dan krijg je jouw geld terug.
Overigens is het voor zendingen boven 600 euro de inschatting van OS-digital dat je binnen enkele werkdagen al je bestelling in huis hebt (met UPS/Fedex).
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Als je ervoor gaat, dan zijn we allemaal in ieder geval heel erg benieuwd wat je ervaringen zijn :)
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Denk dat ik toch maar marktplaats in de gaten blijf houden, de gok is toch wel groot :wink:
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Thuispapa schreefCOLON
nieuwsgroepen schreefCOLON
Thuispapa schreefCOLONvoor ongeveer 575 euro), waarbij je dan een gloednieuwe lens krijgt i.p.v een 2e handse. Is in mijn ogen voor dat geld dan wel een gokje waard...
Je koopt voor minder geld dan een tweedehandse lens een gloednieuwe, waarbij je alleen het risiko loopt dat je de lens terug naar Hong Kong moet sturen als er iets onder garantie mee aan de hand is. Bij een tweedehandse lens heb je helemaal geen garantie, dus die optie heb je dan al helemaal niet.

Bij Cameraland krijg je een jaar garantie op je 2de hands lens, en volgens mij zijn er wel meerdere winkels die dat doen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
baksteen
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2014 15:29

IK heb er een Tamron 90mm gekocht, 120 euro goedkoper als de goedkoopste aanbieder in nederland, plus een canon 15-85mm 140 euries goedkoper, alle 2x binnen 2 werkdagen in huis, wel met creditcard betaald (zekerheid) zeker en aanbieder om in de gaatte te houden.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

baksteen schreefCOLONalle 2x binnen 2 werkdagen in huis...
Da's inderdaad prima, een winkel waar je alles zelfs 2x krijgt :D :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar